Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over het fotograferen van actie foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag over het fotograferen van actie foto's

    Ik ben sinds kort in het bezit van een Nikon Z6II . Het is best aanpassen , ik had een Nikon D7200.
    Nu heb ik in de fotografie moeilijkheden met echte scherpstelling van de ogen . Ik zie het niet goed genoeg zonder bril maar met bril lukt dit ook niet , zelfs na het goed zetten van de occulair . Daarom ben ik ook overgestapt naar de Z6II .
    Onlangs maakte ik foto's van voetbal , en ook daar waren sommige foto's niet scherp . Ik wil dit zo graag doorbreken en dit probleem oplossen .
    Wie kan me raad geven ? Ik probeer de snelheid op 1/800 sec te houden , diafragma opening zo groot mogelijk, om de achtergrond onscherp te houden .
    Na een jarenlange stop van fotografie wegens omstandigheden , ben ik er reeds een kleine 2 jaar terug begonnen .
    Het is zo fustrerend om mijn foto's niet haarscherp te krijgen .
    Wie weet raad ?

  • #2
    Re: Vraag over het fotograferen van actie foto's

    een foto zegt meer dan 1000 woorden, is het niet scherp algemeen (mogelijk bewegingsonscherpte) of fout scherpgesteld? 1/800 lijkt me al mooi, maar op een 400 mm lens met snelle bewegingen (zowel van jou met je toestel als van de spelers) kan dat toch nog aan de nipte kant zijn.

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment

    Working...
    X