Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag Fotograferen van vuurwerk???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag Fotograferen van vuurwerk???

    Goede avond allemaal, Ik hoop dat ik dit bij het goede onderwerp plaats.
    Ik heb een vraag over het fotograveren van vuurwerk.Heel graag jullie advies.
    Met mijn Canon 300D wil ik morgenavond graag vuurwerk fotograveren.
    Welke lens kan ik het beste gebruiken de 28-135 of de 100-400?, indien de 100-400 zal ik deze dan "afstellen" op ongeveer 250???
    Verder is het correct als ik een diagfragma ga gebruiken tussen de f8 tot f11?
    Ik zou heel graag goede informatie hierover willen ontvangen. jullie zouden mij daar een heel groot plezier mee doen.
    Ik heb bij search al ingetikt vuurwerk, maar niets gevonden, excuus mocht er al informatie op BD zijn. Zouden jullie mij dan s.v.p. willen door verwijzen.
    Hartelijke groet en voor iedereen een gezond het gelukkig 2004 en een creatief jaar toegewenst. Ik zou wensen dat dit voor iedereen uit zou komen. Marijke/Orange

  • #2
    ik kan u niet echt helpen maar ik zou mijn toestel volledig op auto zetten, ik zal hier de profs maar aan het woord laten !!
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Originally posted by lieven lens
      ik kan u niet echt helpen maar ik zou mijn toestel volledig op auto zetten, ik zal hier de profs maar aan het woord laten !!
      Kijk eens op http://fj6900z.netadmin.be/BelgiumDi...0_vuurwerk.htm, klein maar fijn
      --
      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

      Comment


      • #4
        Een goede tip is niet alleen het vuurwerk in de lucht te trekken, maar ook achtergronden, personen of gebouwen erop te zetten zodat 't vuurwerk als achtergrond dient.

        En hoe langer de sluitertijd, hoe langer de vuurslierten.

        Comment


        • #5
          Ben eens gaan bladeren in mijn vuurwerkfoto's.Wat exif gegevens die misschien nuttig kunnen zijn: meestal tussen de 70 mm en 150 mmm ( dus die 100 - 400 zou ik niet gebruiken); manuele instelling; iso 160 of 200; FN nooit hoger dan 5.6 en sluitertijden zo tussen 0.5 en 2 sec afhankelijk van het vuurwerk zef. Die sluitertijd blijft een beetje een gok natuurlijk omdat je op voorhand niet weet welke vuurwerk juist wordt ontstoken...maar zo rond 1 sec zit je meestal wel redelijk.
          Peter

          http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
          http://www.photoblog.be/peterwarson

          Comment


          • #6
            De bliksem of vuurwerk is eenvoudig te fotograferen.
            Zet je toestel op een statief. Gebruik de de Bulb-functie om je sluiter open te zetten. Wacht tot de bliksem of het vuurwerk één of meerdere malen geweest is en laat dan pas de knop weer los. Let op, het moet verder helemaal donker zijn anders word je foto overbelicht

            Comment


            • #7
              Originally posted by wesley
              De bliksem of vuurwerk is eenvoudig te fotograferen.
              Zet je toestel op een statief. Gebruik de de Bulb-functie om je sluiter open te zetten. Wacht tot de bliksem of het vuurwerk één of meerdere malen geweest is en laat dan pas de knop weer los. Let op, het moet verder helemaal donker zijn anders word je foto overbelicht
              We zullen vanavond eens proberen .

              Comment


              • #8
                Wat ik doe is het volgende:
                Redelijk groot diafragma (f8), ISO op 100. Best ook manueel focus instellen.
                Toestel op statief.
                Open zetten op bulb of langst mogelijke tijd (bij mij 16 sec)
                Met zwart kaartje lens afdekken tot er vuurwerk is en dan even weghalen.
                Groetjes,
                FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                Comment


                • #9
                  Iedereen hartelijk dank voor de informatie over het fotograferen van vuurwerk.
                  Voor de fotografie hadden ze bij ons in de buurt wel meer vuurwerk af mogen schieten.
                  Groetjes Marijke/Orange

                  Comment

                  Working...
                  X