Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag: digitaal naar negatief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraag: digitaal naar negatief?

    Ja je leest het goed ^^

    Is het mogelijk van digitale foto's naar een negatief te gaan?(of misschien een alternatief) waarom ik dit wil zal ik even uitleggen.

    Ik ben al jaren bezig met fotografie digitale wel is waar. nu sinds dit jaar krijg ik op school analoge fotografie. nu zijn we in het kort op studiereis geweest en al mijn analoge rolletjes zijn zoek geraakt. probleem? ja groot probleem omdat dit een onderdeel is van mijn GIP

    tijdens deze reis heb ik natuurlijk ook met mijn digitaal fototoestel foto's gemaakt en zou deze graag op negatieven hebben. om dit jaar niet te hoeve overdoen "-.-

    het lijkt allemaal redelijk absurd maar het zou me echt uit de nood helpen

    groetjes!

  • #2
    Re: vraag: digitaal naar negatief?

    Het is mogelijk om van je afdrukken terug opnames te maken zodat je dan een negatief krijgt van je afdruk. Maar bedenk dat je afdrukken dan ook zeer goed moeten zijn en je aan deze operatie steeds verlies doet. Je negatieven gaan dus niet beter zijn dan originelen. Wat heb je nodig :

    Degelijk hoge kwaliteitsafdrukken van een A4 grote
    Een analoog reflextoestel met macrolens
    Een opstelling met statief zodat alles mooi haaks en waterpas staat
    Een ruimte waar er veel daglicht binnenkomt zoals bijvoorbeeld een serre of een veranda

    Dat is het dan gewoon kadreren zodat de beelden beeldvullend zijn en opnemen.

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: vraag: digitaal naar negatief?

      oh ja natuurlijk zat ik ook eerst aan te denken maar zat er mee in men achterhoofd dat me docent dat misschien zou zien.

      mmm tis het proberen waart alvast bedankt

      Comment


      • #4
        Re: vraag: digitaal naar negatief?

        De kans dat ze het zien is mogelijk, goed opletten welk papier je gebruik want de structuur van het papier kan wel zichtbaar zijn op het negatief.
        Maar beter dit dan geen negatieven, het is toch een geval van noodweer hé.

        MVG, Jeff C.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: vraag: digitaal naar negatief?

          Misschien ben ik naief, maar kun je niet gewoon eerlijk zijn met je docent? Misschien kunnen jullie samen wel een andere oplossing uitwerken.
          Als hij je betrapt dat je je digitale beelden naar analoog hebt omgezet, dan hang je evenzeeer of nog meer vrees ik.

          Veel succes alvast!
          Al doende leert men...

          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: vraag: digitaal naar negatief?

            Ik heb onlangs zon klein printertje gezien met usb aansluiting voor op je pc.
            Om fotos te printen naar dia's of foto negatiefjes..
            Was weinig geld, was in de reclamefolders eens onlangs.

            Comment


            • #7
              Re: vraag: digitaal naar negatief?

              Hier volg ik nena , niks is zo erg als betrapt te worden voor zo'n overtreding .
              Het blijft je zoiezo je verdere schoolloopbaan achtervolgen , vergeet ook niet dat dit forum ook door docenten gevolgd word .

              Comment


              • #8
                Re: vraag: digitaal naar negatief?

                Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                Hier volg ik nena , niks is zo erg als betrapt te worden voor zo'n overtreding .
                Het blijft je zoiezo je verdere schoolloopbaan achtervolgen , vergeet ook niet dat dit forum ook door docenten gevolgd word .
                ben er ook niet rots op dat ik dit moet doen maar er over praten met hem doe ik liever niet want dat gaat sowieso niet goed aflopen

                beter een kleine kans dan helemaal geen

                Comment


                • #9
                  Re: vraag: digitaal naar negatief?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Juurn Bekijk bericht
                  Ik heb onlangs zon klein printertje gezien met usb aansluiting voor op je pc.
                  Om fotos te printen naar dia's of foto negatiefjes..
                  Was weinig geld, was in de reclamefolders eens onlangs.
                  oh kan je mij daar misschien meer informatie over geven?

                  Comment


                  • #10
                    Re: vraag: digitaal naar negatief?

                    Kan iemand van je medestudenten je geen negatieven afstaan?
                    Kan je de reis niet deels herdoen?

                    Henri
                    lidnummer: BD0435BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: vraag: digitaal naar negatief?

                      Ietwat docent ziet dit. Probeer iets anders.
                      enkele van m'n foto's op:
                      http://www.flickr.com/photos/erikboone/

                      Comment


                      • #12
                        Re: vraag: digitaal naar negatief?

                        Oorspronkelijk geplaatst door slash! Bekijk bericht
                        oh kan je mij daar misschien meer informatie over geven?
                        Heb dit in de Fnac zien staan, zon klein aparaatje zoals een fotoprintertje, maar voor dia's en normaal voor ook als negatieven te printen als ik het niet mis heb hoor

                        Comment


                        • #13
                          Re: vraag: digitaal naar negatief?

                          Dat heet fraude en valt in dezelfde categorie als spieken ed.....
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: vraag: digitaal naar negatief?

                            Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                            Dat heet fraude en valt in dezelfde categorie als spieken ed.....
                            Is idd juist maar zou wel getuigen van kortzinnigheid bij lesgever als hij geen alternatieve taak zou kunnen voorzien.

                            Henri
                            lidnummer: BD0435BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: vraag: digitaal naar negatief?

                              Normaal gesproken zou je zoiets bespreken en zelf met suggestie komen, maar ook open staan voor en nieuwe opdracht. Het hangt natuurlijk ook van je verhaal af en je reputatie.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X