Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vliegtuigfotografie iemand tips of trucs?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vliegtuigfotografie iemand tips of trucs?

    Ik ga zondag naar de airshow in Hechtel

    Nu heb ik nog geen ervaring met vliegtuigfotografie...

    Hoe kan je dat het beste doen?
    Ik heb al gezien dat je met panning wel mooie foto's kunt maken, Dus kan ik best de Stabilizer mode op 2 zetten voor alle vliegende objecten?

    Of is er nog iets waar ik rekening mee moet houden?
    Kan ik best bepaalde settings instellen?
    Je zit toch altijd in de lucht te fotograferen met veel licht. Zeker op zo van die zonnige dagen zoals de laatste weken.

    Alle tips zijn welkom.
    Canon EOS 5D met 3KG glas
    https://reisforum.net

  • #2
    Re: Vliegtuigfotografie iemand tips of trucs?

    Fred

    Hoge snelheden voor jets (van 1/640 tot 1/1000), lage snelheden voor props (1/125 tot 1/250 anders geen draaiende prop!!, vraagt voor goede panning), diafragma om en bij F.8. Je kan je toestel op diaframa voorkeuze zetten en F.8 instellen (de snelheid worden dan gekozen door je toestel) of op sluitertijd voorkeuze en een bepaalde snelheid instellen (passend diaframa wordt gegeven door je toestel) Ik persoonlijk gebruik veel de sluitertijd voorkeuze, maar dit hangt sterk af van de omstandigheden.
    Bij jets kan je ook naar lage snelheden gaan als je het effect van snelheid wil weergeven maar dan moet er wel iest anders op de achtergrond staan als alleen maat blauwe lucht ;-)) en zeer goed pannen.
    Tot mijn spijt moet ik zeggen dat je niet echt de beste meeting hebt gekozen voor je eerste stappen binnen de luchtvaartfotografie te zetten. Niet dat het programma slecht is... maar op Sanicole staat de zon in je smoeltje van 's morgens tot 's avonds. Het tegenlicht heeft tot gevolg dat waarschijnlijk heel wat foto's te donker gaan zijn.... en daar is niet echt veel aan te doen, je kan proberen met een stop te gaan overbelichten maar dat gaat de lucht waarschijnlijk te licht maken...
    Ik zou zeggen go for it.... en proberen maar.
    Hopelijk ben je er iest wijzer van geworden

    Greetz
    Peter

    Comment


    • #3
      Re: Vliegtuigfotografie iemand tips of trucs?

      Oorspronkelijk geplaatst door Jinx007
      Fred

      Hoge snelheden voor jets (van 1/640 tot 1/1000), lage snelheden voor props (1/125 tot 1/250 anders geen draaiende prop!!, vraagt voor goede panning), diafragma om en bij F.8. Je kan je toestel op diaframa voorkeuze zetten en F.8 instellen (de snelheid worden dan gekozen door je toestel) of op sluitertijd voorkeuze en een bepaalde snelheid instellen (passend diaframa wordt gegeven door je toestel) Ik persoonlijk gebruik veel de sluitertijd voorkeuze, maar dit hangt sterk af van de omstandigheden.
      Bij jets kan je ook naar lage snelheden gaan als je het effect van snelheid wil weergeven maar dan moet er wel iest anders op de achtergrond staan als alleen maat blauwe lucht ;-)) en zeer goed pannen.
      Tot mijn spijt moet ik zeggen dat je niet echt de beste meeting hebt gekozen voor je eerste stappen binnen de luchtvaartfotografie te zetten. Niet dat het programma slecht is... maar op Sanicole staat de zon in je smoeltje van 's morgens tot 's avonds. Het tegenlicht heeft tot gevolg dat waarschijnlijk heel wat foto's te donker gaan zijn.... en daar is niet echt veel aan te doen, je kan proberen met een stop te gaan overbelichten maar dat gaat de lucht waarschijnlijk te licht maken...
      Ik zou zeggen go for it.... en proberen maar.
      Hopelijk ben je er iest wijzer van geworden

      Greetz
      Peter
      Bedankt
      Hier zal ik al een eindje verder mee komen.
      Ik ga zowel sluitertijd voorkeuze als diafragma voorkeuze ééns proberen daar.
      Aan die propellers ik nog niet gedacht.

      Ja, die zon....
      Maar hopen dat het een beetje meevalt.
      Canon EOS 5D met 3KG glas
      https://reisforum.net

      Comment


      • #4
        Re: Vliegtuigfotografie iemand tips of trucs?

        en wat doe je met mode 2 van de IS?
        ik wil t ook graag weten..

        greetz!

        Comment


        • #5
          Re: Vliegtuigfotografie iemand tips of trucs?

          Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever
          en wat doe je met mode 2 van de IS?
          ik wil t ook graag weten..

          greetz!
          Deze is speciaal voor te pannen.

          de volgende text komt uit de handleiding.

          To pan a moving subject, select mode 2
          Mode 2 corrects vibrations and shaking only in the direction at right angles to the camera's panning movement.

          Meer weer ik ook niet
          Canon EOS 5D met 3KG glas
          https://reisforum.net

          Comment

          Working...
          X