Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teleconverter Sigma TC1401 1.4 probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Teleconverter Sigma TC1401 1.4 probleem

    Ik heb onlangs een sigma teleconverter 1.4 aangeschaft om te gebruiken met mijn sigma 150-600 C op een Canon 70D.
    Ik wist dat de kwaliteit veel te wensen overlaat maar ik heb een collega spotter die toch redelijke resultaten haalde bij het fotograferen van vliegtuigen op kruishoogte (contrails), de enige reden waarom ik deze combinatie zal gebruiken.
    Maar nu blijkt bij mij de autofocus niet meer te werken terwijl dat bij mijn collega wel het geval is, en hij heeft exact dezelfde combinatie als ik.
    Ik heb de converter ook geprobeerd met mijn canon 70-200 f4 IS, en daar werkt de autofocus wel. Met deze lens is de kwaliteit ook meer dan behoorlijk. Zelfs op mijn 750D werkt ook alles prima.
    Kan iemand mij vertellen waarom de autofocus niet werkt bij de 150-600 en bij die andere combinaties wel?
    Mijn dank is groot.

    Mvg, Luc

  • #2
    Re: Teleconverter Sigma TC1401 1.4 probleem

    het is even de vraag of het van toepassing is:
    Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.


    je hebt een dock nodig voor de firmware update:

    Comment


    • #3
      Re: Teleconverter Sigma TC1401 1.4 probleem

      Je lens heeft een diafragma van 5 tot 6.3 en met een extender 1.4 verlies je nog een stop.
      Dus als je inzoomt zit je voorbij F8, niet alle camera's kunnen dan nog scherpstellen.

      Kun je scherpstellen als je niet inzoomt? En heb je het al geprobeerd met enkel je middelste scherpstelpunt?
      Wat zegt je collega erover?

      Comment


      • #4
        Re: Teleconverter Sigma TC1401 1.4 probleem

        Oorspronkelijk geplaatst door oo-luc Bekijk bericht
        Ik heb onlangs een sigma teleconverter 1.4 aangeschaft om te gebruiken met mijn sigma 150-600 C op een Canon 70D.

        ... en hij heeft exact dezelfde combinatie als ik....

        Mvg, Luc
        Hallo Luc,

        Hoe exact dezelfde combinatie als de jouwe heeft ie?
        Sigma 150-600 + TC-1401 + 70D?
        of
        alleen Sigma 150-600 + TC-1401 en tóch een andere body?

        Bij andere body, dan kan jouw 70D misschien niet met een diafragma hoger dan F8 overweg...
        Bij dezelfde body's, dan zal het in de firmware zitten... die van de lens of van de camera.

        Ik heb de lens/converter combi ook, echter voor Nikon.
        Op de D750; D850 en Z7 werkt dat subliem.
        Op 600 mm + TC-1401 is mijn diafragma F9...

        Comment


        • #5
          Re: Teleconverter Sigma TC1401 1.4 probleem

          Zet eens je combi op de 70D
          Je zult zien dat in het venstertje boven op de body de M van manual focus staat.
          (Heb dit getest met een 400 f 5.6 en 2x extender.Kom dan op F 11)
          Geen AF
          Maar schakel Live-view in,en je krijgt AF.Bij mij stelt hij scherp op f11.Maar een snelle AF is dit niet.
          Maar bij normale AF ,zul je begrensd zijn op 5.6.(De 80D zou wel tot F 8 gaan.)
          Tenzij dat er ergens een truc is om dit te omzeilen.
          Iets anders dan dat afplakken van contacten,want de AF wordt dan zo langzaam,dat het het geen doen is.
          Last edited by demuro; 14 juni 2020, 21:30.

          Comment

          Working...
          X