Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor Reiniging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sensor Reiniging

    Hi,
    ik heb een Canon 30D en heb op de sensor een vervelend plekje dat terugkomt in mijn foto's.
    Je kan het plekje met het blote oog goed zien.

    Nu dacht ik, ik ga er heel zachtjes over met een licht penseeltje...
    Maar nee hoor, nu zit het vol stofjes.
    Ik durf er niet meer aankomen en ga hem morgen binnen doen bij een grote fotowinkel in Gent.
    Hopelijk krijgt men hem weer echt proper.

    Weet iemand hoe je dat wel grondig kan reinigen ? Dat moet toch iets zijn wat je regelmatig moet doen, als je veel lenzen verwisselt ?
    Last edited by stefaand; 7 augustus 2006, 17:27.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

  • #2
    Re: Sensor Reiniging

    Heb je geen blaaspeer of zo om het stof eraf te blazen?

    Comment


    • #3
      Re: Sensor Reiniging

      Nee, het was met een superlicht penseeltje en nu zit het vol stof als ik een foto neem. Niet te doen.
      Maar ik durf er niet meer aankomen hoor. Ben bang dat ik iets verkeerd doe.
      Ik hoop dat het stof er makkelijk af te krijgen is.
      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

      Comment


      • #4
        Re: Sensor Reiniging

        direct blaaspeer kopen en dan eens zoeken hier op het forum.... dan ben je dagen bezig met lezen...
        -=- Light is the key...

        Comment


        • #5
          Re: Sensor Reiniging

          Koop een setje borstels van visibledust + een bus met perslucht om uw borstel proper te maken en statisch op te laden.

          NOOIT met perslucht spuitbus in je camerahuis blazen maar gebruik hiervoor een blaaspeer.



          Mvg
          Luc
          Nieuwe website

          Comment


          • #6
            Re: Sensor Reiniging

            ik heb mijn toestel bij de speciaalzaak binnengebracht om de sensor professioneel te laten reinigen.
            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

            Comment


            • #7
              Re: Sensor Reiniging

              Dan hoop ik voor jou dat je het ook echt zuiver terug krijgt...
              Meerdere mensen hier op het forum hebben al eens nog vuilere sensors teruggezien...
              Check je PM
              Meer foto's te zien op http://www.kermisreportages.be

              Comment


              • #8
                Re: Sensor Reiniging

                als je een dslr koopt dan weet je:
                1) ik kan lenzen veranderen
                2) ik moet hem proper houden

                mogelijkheden genoeg voor 2
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Sensor Reiniging

                  vandaag voor de eerste keer een sensor gereinigd ('t was nodig)

                  Had zo'n sensorsweep gekocht op


                  en dat werkt perfect. Is ook niet moeilijk en je kan er m.i. weinig verkeerd mee doen (misschien enkel vetvlekken erin brengen, maar die krijgen ze met echte swaps er dan wel weer af)
                  --
                  Play Drakensang - a free online mmorpg

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sensor Reiniging

                    Oorspronkelijk geplaatst door stefaand
                    ik heb mijn toestel bij de speciaalzaak binnengebracht om de sensor professioneel te laten reinigen.
                    Ja, Stefaan,

                    Hopelijk heb je daar goed aan gedaan. Ik was ook eerst bij de "pro's" langs gegaan maar die zaten meer in hun haar te krabben dan wat anders. Dan had ik ook liever dat ze niet in mijn sensor krabben.

                    Gisteren bij Roland Vandenbulcke - hier goed bekend - langs geweest om mijn sensor te kuisen. Ik mocht onmiddellijk komen. Super, want ik vertrek spoedig op reis. Stuur je het nr de "pro's" dan weet je niet wanneer en hoe je het soms terugkrijgt.
                    Heel erg vriendelijk ontvangen. Hij heeft echt al alle methoden verkend en weet dus hoe en ook hoe niet een sensor te kuisen. Alles werd heel overzichtelijk en duidelijk uitgelegd zodat je het zelf ook kunt.

                    Mijn sensor was ook heel erg vuil maar elk pluisje moest eraan geloven . Daarna telkens een testshot op F22 met autolevels erop.
                    Je betaalt ook enkel voor wat onkosten ; "'t is voor niet".

                    Hij ontwikkelde ook zelf een device waarmee hij pluisjes op uw sensor kan demagnetiseren zodat ze gemakkelijker eraf komen. Alleen met dit device en een blaaspeer kwam er al heel wat af. Deze methode is ook superveilig want je komt nooit in contact met de sensor.

                    Een aanrader
                    Nog eens bedankt Roland.

                    Roland kan je contacteren op **********@skynet.be .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sensor Reiniging

                      Beste Stef,
                      ik heb reeds contact opgenomen met Roland.
                      Hij is een vriendelijk man en heeft me zelfs voorgesteld om na dat ik het toestel ben gaan afhalen in Gent, er eens bij hem binnenwippen om te zien of het goed gebeurd is.
                      Het is jammer dat ik te laat met hme in contact was en heb hem binnengedaan bij de fotozaak. Ach ik hoop dat ze het goed doen, en ik kan alsnog bij Roland langsgaan als het toch niet goed mocht gedaan zijn.
                      Iedereen bedankt voor de tips en ik hoop dat mijn sensor snel weer proper zal zijn want hij was erg bestofd.

                      Groetjes,
                      Stefaan
                      Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sensor Reiniging

                        Tja, hier het relaas van de sensor reiniging.

                        De sensor was erg vuil en ben dus naar een zeer gerenomeerde zaak geweest in Gent, die iedereen kent.
                        Maar tegelijk had ik ook Roland leren kennen.
                        Dus Roland nodigde me uit nadat ik het toestel ben gaan afhalen en jawel...na een test zagen we heel goed dat er nog 4 hardnekkige vlekken op zaten en een stukje draad of haar.
                        Dus daar ging mijn 40 euro....foetsie voor niets...

                        Roland heeft me dan zijn manier van werken haarfijn uitgelegd en heeft de sensor op zijn manier nog eens gereinigd.

                        ALLE VLEKKEN zijn WEG !!!

                        Roland doet dit op een zeer professionele wijze en alles is nu rein en zuiver.

                        BEDANKT ROLAND...en ook voor het zeer vriendelijke onthaal.
                        Het was me een echt genoegen je te leren kennen.
                        Last edited by stefaand; 10 augustus 2006, 16:54.
                        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sensor Reiniging

                          Als iemand binnenkort pecpads gaat bestellen, laat me iets weten aub.
                          Nikon D50

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sensor Reiniging

                            Roland gaat er in ieder geval bestellen voor mij en nog voor anderen.
                            Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sensor Reiniging

                              Ja ze kunnen in die zaak in de Kortrijksepoortstraat eens op cursus bij de Roland gaan. Ze zouden veel kunnen leren! Nee maar, 40 euro weggesmeten! Tis gewoon godgklaagd!

                              (Dolly als je dit leest, zeg het hem maar he)

                              Groeten JVG
                              Last edited by janvangent; 10 augustus 2006, 18:58.
                              Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                              Comment

                              Working...
                              X