Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor Reiniging

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Sensor Reiniging

    en waar woont die vriendelijke man??

    Comment


    • #32
      Re: Sensor Reiniging

      Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
      nee het is er zo 1 die een electrische vonk afgeeft alleen daarna moet je hem wat verbouwen.

      Gr. X.
      Beste Xarder,

      ik ben ook bij deze Roland langsgeweest en... ik heb zo'n aansteker in een Carrefour winkel zien liggen. Maar die winkels zijn niet in Nederland te vinden. Een uitstapje naar België organiseren ?

      GRoeten,

      VinceMesch
      Don't worry, Be happy... and take great shots !

      Comment


      • #33
        Re: Sensor Reiniging

        Het topic sensorcleaning komt hier heel vaak aan bod.
        "Roland" wordt in deze marterie steevast genoemd als expert terzake.
        Zou het geen goed idee zijn om deze man eens een les te laten geven voor de BD'ers,op een zaterdag bvb.?
        Wanneer er voldoende interesse is,wil hij dat misschien doen.
        Wat denken jullie (en hij? ) hiervan?

        groeten

        Comment


        • #34
          Re: Sensor Reiniging

          Oorspronkelijk geplaatst door VinceMesch Bekijk bericht
          Beste Xarder,

          ik ben ook bij deze Roland langsgeweest en... ik heb zo'n aansteker in een Carrefour winkel zien liggen. Maar die winkels zijn niet in Nederland te vinden. Een uitstapje naar België organiseren ?

          GRoeten,

          VinceMesch
          Hm Zaterdag ben ik er weer en het weekend daarop ook en het weekend daarop ook ... moet vast wel een keer lukken dan . Ik ga daar eens kijken, bedankt voor de tip

          Gr. X.

          Comment


          • #35
            Re: Sensor Reiniging

            vonske,

            hier zie je roland, en dit is zijn profiel.

            heel aimabele man, spijtige zaak.

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #36
              Re: Sensor Reiniging

              Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
              vonske,

              hier zie je roland, en dit is zijn profiel.

              heel aimabele man, spijtige zaak.

              mm
              @mm
              Roland lacht zich een kriek met dat mooie portret dat je poste van hem
              Waarschijnlijk dacht hij op deze foto aan BD
              @ alle anderen
              hij kan heus wel lachen hoor
              groetjes Dolly

              Comment


              • #37
                Re: Sensor Reiniging

                [off-topic]hey dolly!
                je weet het, schoon gezicht hé, roland ... ziet er wat aangeband uit.
                'k had er ook één waar hij minder 'schoon' op kijkt, maar daar zitten 'storende elementen' achter
                straks eens hard zoeken of ik een lachende foto heb van hem ...[/off-topic]

                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #38
                  Re: Sensor Reiniging

                  @Dolly

                  Hebben ze die (onverantwoorde) ban eindelijk verwijderd !!!!
                  Nu nog die van Roland en ik voel me een gelukkig mens.

                  Ik vind het wel leuk te merken dat iedereen om hulp bij Roland roept en op zijn minst, zelfs tot daar gaat en rijdt. Leve Roland ...
                  Maar niemand stelt zich hier de vraag waarom en hoe Roland gebanned is !!!
                  Om iedereen uit de **** te helpen is Roland goed genoeg, maar dat is ook alles...

                  Pfff, ik hoop op de dag dat die ban voor Roland verdwijnt en dit zo snel mogelijk.
                  Laat ons allen duimen ....

                  Misschien moet Roland ook eens die foto cleanen ....

                  Naast gediplomeerd kuiser heeft Roland nog heel wat andere en mooie dingen in zijn mars en dat geldt ook voor jou Dolly ...
                  Last edited by Wim.Vanmaele; 3 oktober 2006, 11:37. Reden: n vergeten
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #39
                    Re: Sensor Reiniging

                    Oorspronkelijk geplaatst door dolly Bekijk bericht
                    @mm
                    Roland lacht zich een kriek met dat mooie portret dat je poste van hem
                    Waarschijnlijk dacht hij op deze foto aan BD
                    @ alle anderen
                    hij kan heus wel lachen hoor
                    groetjes Dolly
                    'k heb me eigenlijk ook een kriek gelachen, maar op de foto's van mij genomen kijk ik al even serieus fotografie is nie om te lachen hé
                    linda16093

                    Comment


                    • #40
                      Re: Sensor Reiniging

                      We dwalen iets te veel af, de topic is Sensorreiniging, dank jullie wel Xarder

                      Comment


                      • #41
                        Re: Sensor Reiniging

                        Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
                        We dwalen iets te veel af, de topic is Sensorreiniging, dank jullie wel Xarder
                        Hoe durf je je te bezondigen om zo off topic te gaan Xarder.
                        Straks word je nog gebanned.

                        Ter zake, Roland heeft ook reeds enkele keren mijn sensor gekuist en pico bello hoor.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Sensor Reiniging

                          Het doet me deugd te weten dat VDB in blakend gezondheid is en nog zovele vrienden heeft die hem niet zijn vergeten!

                          Ja zijn reputatie als 'dienstbetoon-helper' aan anderen gaat nu al over de grenzen... Die man is letterlijk niet te stoppen!

                          En een echt daadwerkelijk (ex)actief-lid die velen nog steeds dagelijks 'missen'.

                          Dolly en Roland, de groeten hé als je dit leest(mis you tooo)

                          Allez... nu weer on-topic

                          Comment


                          • #43
                            Re: Sensor Reiniging

                            Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                            @Dolly

                            Hebben ze die (overantwoorde) ban eindelijk verwijderd !!!!
                            Nu nog die van Roland en ik voel me een gelukkig mens.

                            Ik vind het wel leuk te merken dat iedereen om hulp bij Roland roept en op zijn minst, zelfs tot daar gaat en rijdt. Leve Roland ...
                            Maar niemand stelt zich hier de vraag waarom en hoe Roland gebanned is !!!
                            Om iedereen uit de **** te helpen is Roland goed genoeg, maar dat is ook alles...

                            Pfff, ik hoop op de dag dat die ban voor Roland verdwijnt en dit zo snel mogelijk.
                            Laat ons allen duimen ....

                            Misschien moet Roland ook eens die foto cleanen ....

                            Naast gediplomeerd kuiser heeft Roland nog heel wat andere en mooie dingen in zijn mars en dat geldt ook voor jou Dolly ...
                            Roland heb ik leren kennen tijdens je geslaagde shoot in Dendermonde Purlut...
                            Heeft mij toen met woord én daad bijgestaan en mij in een paar uur meer bijgeleerd dan ik had kunnen doen binnen "een schooljaar photoshop".
                            Neem het gerust van mij aan het is een expert in sencorkuisen!!!
                            Zowel Nikonsiaans als Canonsiaans
                            Dus ik vind het ook héél spijtig dat iemand die reeds meer dan 7000 posts!!! achter zijn naam heeft (meer dan 8/dag) hier misschien door sommigen verkeerd is begrepen...
                            Is ook zéker geen doetje maar wie heeft geen fouten????
                            Als ik er ook maar iets zou kunnen aan doen dan had ik hem hier toch graag terug op het forum...heeft toch al menige "junior" uit de "puree" geholpen...
                            Hoe gaat dat spreekwoord weer...een beetje water in de wijn doen???...
                            of "Geen oude koeien uit de gracht halen..."
                            Hopelijk wordt dit ooit eens op een volwassen wijze weer bijgelegd...dergelijke personen mogen we hier niet verliezen op het forum...

                            Hij is niet alleen behulpzaam op allerlei vlakken maar is ook nog een uitstekend fotograaf...zijn vroegere posts liegen er niet om!
                            Dus voor mijn part ook tot héél binnenkort....
                            D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                            BD0290BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Sensor Reiniging

                              Ook ik begrijp de houding tov Roland niet goed.Op het gebied van sensorcleaning is die zowat dé referentie op dit forum.Uit deze discussie blijkt ook dat minstens 2 moderatoren beroep op hem doen.Waarom dan eens niet voor alle geïnteresseerden van BD ? (wanneer hij dat nog wil).
                              Is een ban definitief (een soort "fathwa" ? )of hoelang kan/mag dit duren?

                              Blad omslagen zou ik denken (weliswaar zonder de finesses van, deze zaak te kennen)

                              groeten

                              Comment


                              • #45
                                Re: Sensor Reiniging

                                Beste mensen, omdat het steeds nog een moeilijke materie blijkt te zijn "dat sensorreinigen" in overleg met Roland (ex-**********) nog enige praktische toelichtingen

                                [on topic]
                                Het sensorcleanen heeft de laatste tijd toch een hele ontwikkeling ondergaan door toevoeging van nieuwe technieken. Het probleem van stof op de sensor heeft dan ook vele geïnspireerd om nieuwe min of meer effectieve middelen op de markt te brengen. Ik wil hierbij niemand voor het hoofd stoten laat dit gezegd zijnde, maar alle middelen kunnen helpen in meer of mindere mate , maar na alles tot het bot te hebben uitgetest , ben ik toch tot de uiteindelijke basis moeten terugkeren om omzeggens alle of beter bijna alle stofplekjes te verwijderen.
                                Hier voor de nieuwelingen de link naar de filmpjes eens door ons gemaakt en nog steeds up to date ( mits enkele kleine aanpassingen) .
                                In de vergetelheid geraakt ondanks dat ze hier op dit forum gehost zijn
                                Links





                                Het kuisen van de sensor houd zoals jullie zien eigenlijk niets in ( enkel wat stresszweet bij de eerste maal) .
                                Tot vervelens toe herhaal ik echter:
                                Start steeds met een goede stoot van een blaaspeertje om eventueel abrazief stof weg te blazen ( minder kras risico)
                                1. wees zeker (in het begin )niet te veel eisend, een spotje hier of daar kan zo weg gekloond worden)
                                2. wees vooral voorzichtig bij Nikon om zeker slechts één à twee druppels vloeistof te gebruiken daar niet alle CCD’s stof-vocht dicht zijn.
                                3. Als je toestel enkel via een externe voeding kan gekuist worden zorg tenminste voor een UPS ( back-up batterij die omschakelt bij uitvallen netstroom), je weet maar nooit. Zeker hier in Gent
                                Anders zorg steeds voor een volledig opgeladen batterij en houdt steeds je toestel zo vast dat je geen knopjes kan indrukken die je spiegel per abuis doen dichtklappen en/of de stroom doen uitschakelen
                                4. Wees soms tevreden met het bekomen resultaat, een nieuwe kuisbeurt kan slechter uitvallen dan voorzien.
                                Nooit te doen:
                                Behoudens enkele andere technieken waar ik mij hier niet ga over uitlaten zou ik zeker nooit bij een toestel ( zoals ik vaak zie) dat in één of meerdere jaren nooit gekuist is , één of andere borstel methode gebruiken. De spiegelkamer is meestal te vuil, ook de techniek beheers je nog niet ( niet zo eenvoudig omdat je echt niets anders dan de sensor mag aanraken) en je hebt snel strepen op je sensor door smeer enz. die in de kamer of op de rand van de sensorvatting aanwezig was.

                                Tot op heden heeft door oordeelkundig gebruik van de pec-pads en de eclipse of zuivere methanol nog niemand merkbare schade ondervonden aan de sensors. Hopelijk zal in de toekomst een uiteindelijke oplossing gevonden worden die iedereen bevredigt ( zelfs de laatste technieken maken het gebruik van een professionele kuis niet ongedaan) en ook wil ik een (kleine) last van je schouders nemen: wees eens eerlijk in het analoge tijdperk bestond stof ook en was het veel lastiger te verwijderen dan nu

                                [off topic]
                                Bij deze wil ik iedereeen bedanken voor de mooie woorden naar Roland toe
                                Maar laat me toe het te zeggen Roland komt op het Forum niet terug nml. zijn gezondheidstoestand laat dit niet toe!
                                Maar toch dank aan iedereen en heb je nog vragen kan je steeds bij mij terecht
                                Groetjes Dolly
                                Last edited by Guest10; 2 oktober 2006, 18:53. Reden: links waren niet juist

                                Comment

                                Working...
                                X