Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret bewegingsfoto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portret bewegingsfoto

    Daarstraks bekeek ik even de site van de Nederlandse fotograaf Bastiaan Woudt (https://www.bastiaanwoudt.com/), en zag er mooie portretten met beweging.
    Is hier een nd filter toegepast, iemand tips and trics om soorteglijk portret toe te passen?

    Dank.
    www.fluidr.com/photos/fotofilip3

  • #2
    Re: Portret bewegingsfoto

    Met een ND ga je een ander effect bekomen.
    Mijn inziens is dit gewoon extra lagen in PS dupliceren en dan met de move tool verplaatsen. Elke laag op 30% zetten of zo.
    Meer is het niet.

    Comment


    • #3
      Re: Portret bewegingsfoto

      Ga ik eens bekijken, dank.
      www.fluidr.com/photos/fotofilip3

      Comment


      • #4
        Re: Portret bewegingsfoto

        ND zal je alleen helpen om een langere sluitertijd te verkrijgen.
        In die tijdspanne kan je creatief te werk gaan door het model zijn hoofd te laten bewegen, de camera zelf wat te bewegen etc...
        Vaak werk je ook met verschillende foto's die nadien over elkaar worden gelegd in PS, al dan niet met toepassing van het hele arsenaal blur filters/effecten.

        Google maar eens op "blurred motion effects" of "ghosting an image" en aanverwante onderwerpen. Je zal een ton aan technieken/instructievideo's kunnen vinden.
        Hier alvast enkele om je op weg te helpen:
        Ghosting is a photographic term used to describe the unwanted double-exposure of an object within a single frame. It occurs when too much light enters the camera lens and causes identical objects to appear more than once in the same photo. Most commonly, ghosting will appear as two or more faint outlines in laid over each other that blur together without merging into one another. Ghosting can also be used as a creative tool rather than an unwanted artifact because it gives them an opportunity to capture multiple perspectives of a single shot in one photograph.

        In this Photo Effects tutorial, learn how to give a photo a more ghostly, supernatural look with Photoshop CS6! Fully compatible with Photoshop CC.

        In this photo effects tutorial, turn a living, breathing person into a ghost and let Photoshop take the rap for it!

        Comment

        Working...
        X