Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 23 van 34 EersteEerste ... 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 551 t/m 575 van 832

Standaard Re: Partyfotografie fuif

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
    ja halo zo kan je elke discussie draaien. kijk eens wat er op de foto's staat en de vraag die ik gesteld heb (en waardoor ik een bak duvel kwijt ben aaauuuwww)
    Technisch gezien is de gary fong kegel ook een diffuser. Maar nevermind.. Laten we er over ophouden.
    Andy Lemaire

andylemaire.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door andylemaire Bekijk bericht
    Technisch gezien is de gary fong kegel ook een diffuser. Maar nevermind.. Laten we er over ophouden.
    Uiterlijk gezien een Tupperware pot.

Hallo hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en mede dankzij dit topic ben ik zojuist lid geworden. Ik heb zo'n beetje alles gelezen en ben behoorlijk wat wijzer geworden!

Vanavond ga ik op een feestje foto's schieten met de volgende set-up;

Canon 350D
    380EX speedlite zonder omnibounce
    Tokina 28-70 2.8

Instellingen:
    ISO 1600
    f 2.8
    1/8 - 1/20

Mijn vraag is, of ik met spelenderwijs met deze instellingen een goede basis heb om redelijke foto's te schieten??

Dank u wel, groetjes

Michiel

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vriesenburg Bekijk bericht
    Hallo hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en mede dankzij dit topic ben ik zojuist lid geworden. Ik heb zo'n beetje alles gelezen en ben behoorlijk wat wijzer geworden!

Vanavond ga ik op een feestje foto's schieten met de volgende set-up;

Canon 350D
    380EX speedlite zonder omnibounce
    Tokina 28-70 2.8

Instellingen:
    ISO 1600
    f 2.8
    1/8 - 1/20

Mijn vraag is, of ik met spelenderwijs met deze instellingen een goede basis heb om redelijke foto's te schieten??

Dank u wel, groetjes

Michiel
    Ik denk dat je hier wel een goede basis mee hebt ja, alleen denk ik dat ISO 800 ook wel volstaat Bijkomend voordeel: minder ruis...
    Het zal er natuurlijk vanafhangen hoeveel belichting er is op het feestje.
    Canon EOS 400D | EF-S 18-55 IS met UV-filter (B+W) en zonnekap | EF-S 55-250 IS met UV-filter en kapje | Metz 48 AF-1 flitser

ik weet niet of die F2.8 wel zo een goed idee is
    Ikzelf gebruik op feestjes vaan F3.5 omdat ik anders de persoon niet volledig scherp krijg en meestal willen ze niet alleen op de foto als je snapt wat ik bedoel.
    Dat met die omnibounce denk ik dat het meer een persoonlijke keuze is, ik trok altijd met omnibounce maar sinds ik hem kwijt ben geraakt op een feestje en te tam om een nieuwe aan te schaffen trek ik foto's zonder omnibounce en de beelden komen er toch ook nog goed uit.
    Maar zeker spelen, mischien zelfs al thuis oefenen ^^ik oefende altijd op mijn pc scherm, het voorwerp dat ervoor stond moest goed belicht zijn, en het scherm moest ook zijn kleuren goed geven, dus goeie oefening met de flits iso en scherptediepte ^^

Oli
    UnicornPictures on Facebook & Flickr

Allereerst thanks voor de snelle reacties!

Ik heb thuis een zeer kleurrijk snowboard waarop ik allerlei verschillende instellingen op heb uitgeprobeerd. Met f 3,5 zit ik thuis inderdaad mooier qua kleuren, maar me snowboard is dan ook echt fel qua kleuren en het is redelijk licht binnen. Vandaar dat ik dan wil beginnen met f 2,8.

Maar als ik het goed heb moet ik gewoon beginnen met wat foto's schieten en aan de hand daarvan spelen met de instellingen. Stel ik heb dan een goed resultaat, kan ik diezelfde instellingen dan gedurende de hele avond hanteren? Ik kan namelijk wel al redelijk snel overweg met de instellingen maar om iedere foto anders in te stellen lijkt me wel hard werken

En is het niet zo dat als ik me flitster recht op het doel aim zonder bouncer de foto's veel te 'hard' worden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vriesenburg Bekijk bericht
    Allereerst thanks voor de snelle reacties!

Ik heb thuis een zeer kleurrijk snowboard waarop ik allerlei verschillende instellingen op heb uitgeprobeerd. Met f 3,5 zit ik thuis inderdaad mooier qua kleuren, maar me snowboard is dan ook echt fel qua kleuren en het is redelijk licht binnen. Vandaar dat ik dan wil beginnen met f 2,8.

Maar als ik het goed heb moet ik gewoon beginnen met wat foto's schieten en aan de hand daarvan spelen met de instellingen. Stel ik heb dan een goed resultaat, kan ik diezelfde instellingen dan gedurende de hele avond hanteren? Ik kan namelijk wel al redelijk snel overweg met de instellingen maar om iedere foto anders in te stellen lijkt me wel hard werken

En is het niet zo dat als ik me flitster recht op het doel aim zonder bouncer de foto's veel te 'hard' worden?
    Hmmm blijven met dezelfde instellingen de hele avond, dat is quasi onmogelijk, je moet namelijk eens een groep fotograferen in een hoek waar meer licht is dan elders etc etc dus jah, je zal toch af en toe moeten aanpassen.
    Hangt ook af hoeveel sfeerverlichting je wilt he, als je ziet dat je niet genoeg sfeerlicht binnenkrijgt gewoon iso ietsiepietsie naar omhoog kan ook al helpen of je sluitertijd naar omlaag

Als je een foto neemt en de personen zijn te hard verlicht door je flits, dan heb je toch een flitscompensatie? gewoon een 2/3 of een volledige stop naar omlaag helpt al veel.

Ik ben nu wel geen pro, maar de enige zaken waarmee ik rekening hou op een feestje zijn:

- goeie sfeervelichting op de achtergrond vraag desnoods de mensen zich wat te draaien ( waarmee regel ik de intensiteit van de sfeerverlichting dat is mijn iso ( maar die blijft meestal op 800 wat blijft er dan over, mijn sluitertijd naar omlaag halen vermits je flitst zal je onderwerp wel nog scherp zijn hoor )
    - alle personen mooi scherp ( f waarde naar omhoog maar niet te hoog, max ga ik tot f5.6 ofzo )
    - personen goed belicht ( enige wat ik daarvoor aanpas is de fltiscompensatie naar omhoog of omlaag )

meer doe ik eigenlijk zelf niet, nuja ben dan ook geen betaalde partyfotograaf ik doe het voor de fun op studentenfeestjes maar zo leer ik toch wel elke dag bij

voorbeeldje hieronder is geflitst ( let op dit is niet mijn beste foto ) maar hier was ik al aan het zoeken naar mijn instellingen:

Uploaded with ImageShack.us
    F5.6
    iso 800
    1/30s
    veel sfeerverlichting was er daar nu wel niet, maar als je ziet op de muur heb ik die lichten toch ook al goed mee. publiek achteraan intereseert me daar ff niet dus kon ik blijven met deze instellingen voor een aantal foto's

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
    Hmmm blijven met dezelfde instellingen de hele avond, dat is quasi onmogelijk, je moet namelijk eens een groep fotograferen in een hoek waar meer licht is dan elders etc etc dus jah, je zal toch af en toe moeten aanpassen.
    Hangt ook af hoeveel sfeerverlichting je wilt he, als je ziet dat je niet genoeg sfeerlicht binnenkrijgt gewoon iso ietsiepietsie naar omhoog kan ook al helpen of je sluitertijd naar omlaag

Als je een foto neemt en de personen zijn te hard verlicht door je flits, dan heb je toch een flitscompensatie? gewoon een 2/3 of een volledige stop naar omlaag helpt al veel.

Ik ben nu wel geen pro, maar de enige zaken waarmee ik rekening hou op een feestje zijn:

- goeie sfeervelichting op de achtergrond vraag desnoods de mensen zich wat te draaien ( waarmee regel ik de intensiteit van de sfeerverlichting dat is mijn iso ( maar die blijft meestal op 800 wat blijft er dan over, mijn sluitertijd naar omlaag halen vermits je flitst zal je onderwerp wel nog scherp zijn hoor )
    - alle personen mooi scherp ( f waarde naar omhoog maar niet te hoog, max ga ik tot f5.6 ofzo )
    - personen goed belicht ( enige wat ik daarvoor aanpas is de fltiscompensatie naar omhoog of omlaag )

meer doe ik eigenlijk zelf niet, nuja ben dan ook geen betaalde partyfotograaf ik doe het voor de fun op studentenfeestjes maar zo leer ik toch wel elke dag bij

voorbeeldje hieronder is geflitst ( let op dit is niet mijn beste foto ) maar hier was ik al aan het zoeken naar mijn instellingen:

Uploaded with ImageShack.us
    F5.6
    iso 800
    1/30s
    veel sfeerverlichting was er daar nu wel niet, maar als je ziet op de muur heb ik die lichten toch ook al goed mee. publiek achteraan intereseert me daar ff niet dus kon ik blijven met deze instellingen voor een aantal foto's
    neem deze foto op 1/4 of iets in die aard of op F2.8 (alles zal wel nog scherp zijn wat moet scherp zijn).

Nu is alles te donker en ook te rood (PERSOONLIJKE mening) .Zowel voor als achtergrond.
    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

te rood? op mijn scherm lijkt alles prima :s
    Het rechts meisje kwam wel net van skiverlof dus daar kan het mischien ook wel aan liggen. En F2.8 met de sigma 8-16mm is niet mogelijk
    en dat ze er zo uitspringen vondt ik hier wel passen, de achtergrond is daar namelijk heel lelijk waar ze stonden enkel mensen zonder enige sfeerverlichting.

Ik snap ook niet goed wat je bedoeld met voorgrond te donker?

Beste lui!!

Ik heb gisteravond dus een eerste poging gewaagd om een paar mooie partypics te schieten. De resultaten zijn hier te zien:

http://www.flickr.com/photos/6075907...7626290075644/

De eerste helft van de avond heb ik foto's geschoten op 800 iso, de tweede helft op 1600. Resultaat, zeer veel ruis bij 1600.

Verder ben ik voornamelijk te werk gegaan met f 2.8 en deze, afhankelijk van het aantal personen er op de foto wilde, bijgesteld.

Met de sluitertijden heb ik op gevoel een beetje aange*****. Graag reacties en feedback. Mochten jullie instellingen willen weten van een foto, brand los!

Trouwens nog een vraagje, stellen jullie allemaal handmatig scherp of gebruiken jullie autofocus? Wanneer ik autofocus gebruik, althans probeer te gebruiken, is het te donker voor de camera om zijn doel te vinden.

hallo allemaal.
    ik ben maar een beginner,maar een vaste fan van belgiumdigitaal!
    ik stond vorig jaar ook met dezelfde vragen:welke instellingen zijn het beste voor partyfotografie?heb een eos 50d en 24/70 2.8(toen gehuurd)mijn geringe ervaring leert mij toch dat een lange sluitertijd en flitsen veel onscherpe foto's geeft.had vorig jaar foto's gemaakt van een dansgroepje waar ook mijn dochter in zit.mijn instellingen waren:iso 800 f/3.5 sluitertijden van1/110.het waren dan ook snelle acties!ik herhaal het nog eens IK BEN MAAR EEN BEGINNER EN LEER HIER NOG ELKE DAG BIJ.
    wil op onderstaande link de foto's laten zien die ik toen heb gemaakt.
    http://users.telenet.be/cv-photography/
    ook dit jaar ben ik weer van de party.en zou het graag willen weten als ik wat kan verbeteren.
    mvg.

Gisteren ook nog even een feestje meegepikt :-)

De hele avond heeft men camera op iso 1250 gestaan en op M met sluiterstijden van 1/4 tot 1.5 seconden en een f waarde van 5.6 tot 8 ong. Flits gewoon op ETTL en 2e gordijn . En voor de leukste resultaten tegen het licht in fotograferen en hier en daar wat aan de zoom van je lens draaien tijdens het afdrukken .

Hopelijk hebben jullie er iets aan . Het is niet iedereen z'n stijl . Maar ik hou er wel van .

http://www.facebook.com/dullaert#!/a...7919&aid=32264

goeie en leuke sfeershots
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Ik vind ze prima, maar mag ik vragen waarom je op het tweede gordijn flitst? Ik zie geen enkele foto waar het een verschil had gemaakt. Op het eerste gordijn heb je veel meer controle over het moment.

Andy Lemaire

andylemaire.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dzjee Bekijk bericht
    Behoort een harige anus van één of andere kerel ook tot jouw stijl ?? (gelukkig staat ie er niet meer tussen)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
    Ik vind ze prima, maar mag ik vragen waarom je op het tweede gordijn flitst? Ik zie geen enkele foto waar het een verschil had gemaakt. Op het eerste gordijn heb je veel meer controle over het moment.
    Ey , door op het tweede gordijn te flitsen heb ik toch hier en daar iets meer 'zweem' door de foto's , maar het is niet overal even veel , soms zet ik 'm ook op het eerste gordijn . hangt er een beetje vanaf hoe men eerste opnames zijn .

groetjes

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
    Behoort een harige anus van één of andere kerel ook tot jouw stijl ?? (gelukkig staat ie er niet meer tussen)
    Hehe , je komt soms wat tegen :-)

Ey , door op het tweede gordijn te flitsen heb ik toch hier en daar iets meer 'zweem' door de foto's , maar het is niet overal even veel , soms zet ik 'm ook op het eerste gordijn . hangt er een beetje vanaf hoe men eerste opnames zijn .

groetjes
    Die zweem krijg je door de langere sluitertijd, niet omdat de flits aan het begin of aan het einde komt. Voor de belichting maakt dat niets uit.

Gisteren ook nog even een feestje meegepikt :-)

De hele avond heeft men camera op iso 1250 gestaan en op M met sluiterstijden van 1/4 tot 1.5 seconden en een f waarde van 5.6 tot 8 ong. Flits gewoon op ETTL en 2e gordijn . En voor de leukste resultaten tegen het licht in fotograferen en hier en daar wat aan de zoom van je lens draaien tijdens het afdrukken .

Hopelijk hebben jullie er iets aan . Het is niet iedereen z'n stijl . Maar ik hou er wel van .

http://www.facebook.com/dullaert#!/a...7919&aid=32264

Vind ze geweldig!

Ook wat partyfotografie voor de eerste keer van mijn kant.
    Ik heb expres 1"3 genomen voor de foto's om heel wat lichtstrepen te hebben. Het was dan ook een 'Foute Party'...

Iemand tips voor een D70 met ingebouwde flits (heb (nog) geen externe flits).
    WFJ

Bij de eerste had je beter iets harder ingeflitst denk ik, dan had de persoon iets beter op de voorgrond getreden , de andere twee vind ik best leuk :-)

23. Standaard Re: Partyfotografie fuif

Heb ook heel wat geleerd van dit topic en op 19 maart was daar dan eindelijk het grote moment. Ik mocht foto's trekken op Satisfaction (onze schoolfuif).
    De foto's (529) staan onder volgende link maar de beste 20 staan op mijn website.
    https://picasaweb.google.com/1184410...6Po__h7KWiwQE#

Laat iets weten wat je ervan vindt.
    Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

24. Standaard Re: Partyfotografie fuif

De top 3:

Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
    hier vind je mijn foto's en hier ook

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
    Laat iets weten wat je ervan vindt.
    Wat vind je er zelf van ?

Pagina 23 van 34 EersteEerste ... 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten