Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Partyfotografie fuif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Partyfotografie fuif

    Ja dat klopt, als je teveel gaat experimenteren heb je geen regelmaat meer daarin.. :P (en gaat alles de mist in)
    Ik had het eerder over nu en dan experimenteren (of af en toe naar kleinere feesten gaan, oefenen indien nodig..) en dan die keuze behouden als workflow
    Website/portfolio/blog: http://ab-p.be

    Comment


    • Re: Partyfotografie fuif

      Gisteren moest een vriend draaien op een feestje, en hij had mij gevraagd
      of ik foto's kon nemen van hem aan de draaitafel. Voor mij de aller eerste keer
      dat ik in zo een omgeving foto's maak, een heel goeie test dus.

      Maar nu zit ik met een vraag.

      Ik heb een Sony A200 met 18-70mm lens met interne flits. Nu als ik een
      foto wou nemen ging de flits altijd eerst 1x af, dan een 2de keer en dan nog
      een 3de keer waarbij hij dan pas de foto nam. Vrij irritant dus. Ligt dit dan
      aan mijn lens, of aan mijn interne flits ?


      Hier 2 foto's, qua kwailiteit ben ik vrij content, heb er zelf niet direct iets
      op aan te merken. Als er commentaar is mag die altijd gegeven worden.







      Groeten
      Last edited by PieterHelb; 26 februari 2009, 10:13.

      Comment


      • Re: Partyfotografie fuif

        heb alles hier op m'n gemak zo'n beetje opgevolgd en 1ding wordt nie (echt) besproken: wat als er wel degelijk op bepaalde plaatsen veel rook aanwezig is?? khad overlaatst nog wat problemen hiermee (flits licht rook op en er valt bijna niets meer te zien op de foto).
        Heeft iemand hiervoor enige suggesties?
        merci
        Nicolas

        Comment


        • Re: Partyfotografie fuif

          Oorspronkelijk geplaatst door nico3 Bekijk bericht
          heb alles hier op m'n gemak zo'n beetje opgevolgd en 1ding wordt nie (echt) besproken: wat als er wel degelijk op bepaalde plaatsen veel rook aanwezig is?? khad overlaatst nog wat problemen hiermee (flits licht rook op en er valt bijna niets meer te zien op de foto).
          Heeft iemand hiervoor enige suggesties?
          merci
          Nicolas
          Een beetje rook kan geen kwaad maar als je zelf niet veel door de rook kan zien dan kan je toestel dat ook niet natuurlijk. Komt daarbij dat inderdaad je flitser die rook helemaal gaat oplichten. Grote groepsshots komen dan inderdaad niet goed over.

          Dichtbij blijven is de boodschap, met een wijde breedhoek of fisheye. Je kan achteraf ook de mist wat wegnemen door het zwartniveau in je foto op te drijven.

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • Re: Partyfotografie fuif

            Oorspronkelijk geplaatst door nico3 Bekijk bericht
            heb alles hier op m'n gemak zo'n beetje opgevolgd en 1ding wordt nie (echt) besproken: wat als er wel degelijk op bepaalde plaatsen veel rook aanwezig is?? khad overlaatst nog wat problemen hiermee (flits licht rook op en er valt bijna niets meer te zien op de foto).
            Heeft iemand hiervoor enige suggesties?
            merci
            Nicolas
            Wachten tot de rook weg is.

            Comment


            • Re: Partyfotografie fuif

              Rook stoort in mijn ogen altijd (voor foto's).. ik ga dan meestal naar de verantwoordelijke hiervoor (LJ of wie dit ook regelt), en vraag hem dit te stoppen of minderen toch.. en meestal is het na 5mins voorbij
              Website/portfolio/blog: http://ab-p.be

              Comment


              • Re: Partyfotografie fuif

                Oorspronkelijk geplaatst door PieterHelb Bekijk bericht
                Maar nu zit ik met een vraag.

                Ik heb een Sony A200 met 18-70mm lens met interne flits. Nu als ik een
                foto wou nemen ging de flits altijd eerst 1x af, dan een 2de keer en dan nog
                een 3de keer waarbij hij dan pas de foto nam. Vrij irritant dus. Ligt dit dan
                aan mijn lens, of aan mijn interne flits ?
                weet er nu echt niemand aan wat dat ligt ?

                Comment


                • Re: Partyfotografie fuif

                  Oorspronkelijk geplaatst door Anil Bekijk bericht
                  Rook stoort in mijn ogen altijd (voor foto's).. ik ga dan meestal naar de verantwoordelijke hiervoor (LJ of wie dit ook regelt), en vraag hem dit te stoppen of minderen toch.. en meestal is het na 5mins voorbij
                  Kijk, dat vind ik dus de verkeerde instelling. Als je sfeerfoto's neemt, moet je die rook er maar bij nemen. Dat maakt tenslotte deel uit van de sfeer.

                  Die rook kan in veel gevallen er ook voor zorgen dat er wat meer kleur in je beeld komt, omdat de verlichting die rook mee oplicht in allemaal kleurtjes. Geen rook, geen kleur.

                  Dave
                  pixelpusher

                  Comment


                  • Re: Partyfotografie fuif

                    Oorspronkelijk geplaatst door PieterHelb Bekijk bericht
                    weet er nu echt niemand aan wat dat ligt ?
                    1ste keer focus assist, 2de keer lichtmeting en derde keer effectieve flits ?

                    Comment


                    • Re: Partyfotografie fuif

                      Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                      1ste keer focus assist, 2de keer lichtmeting en derde keer effectieve flits ?
                      goh dat kan zijn, ken er niet zoveel van... maar hoe laat ik het dan allemaal in 1 keer doen ?

                      groeten

                      Comment


                      • Re: Partyfotografie fuif

                        Beste,

                        Heb zelf een A-350, maar waarschijnlijk ook toepasbaar voor uw toestel : Dat 3 x flitsen is een instelling om 'rode ogen' te verminderen. Dit kan je simpelweg afzetten in het flitsmenu van de camera. Dan zal de flits maar 1x afgaan. (zoals een externe flits)

                        Luc.

                        Comment


                        • Re: Partyfotografie fuif

                          Oorspronkelijk geplaatst door LLV Bekijk bericht
                          Beste,

                          Heb zelf een A-350, maar waarschijnlijk ook toepasbaar voor uw toestel : Dat 3 x flitsen is een instelling om 'rode ogen' te verminderen. Dit kan je simpelweg afzetten in het flitsmenu van de camera. Dan zal de flits maar 1x afgaan. (zoals een externe flits)

                          Luc.
                          Ah demax, merci

                          Comment


                          • Re: Partyfotografie fuif

                            @GroovBird, wie zei dat? Dat rook sfeerfoto's verpest.. Ik (we) hadden het over portretfoto's (de zgn. groepsfoto's waarover jij het had).. daar wil je geen rook bij, verprutst de foto gewoon..
                            Bij sfeerfoto's mag de rook er gerust bijzijn ja. Daar ben ik het volledig mee eens.. Vb:





                            Last edited by Anil; 5 maart 2009, 12:48.
                            Website/portfolio/blog: http://ab-p.be

                            Comment


                            • Re: Partyfotografie fuif

                              Oorspronkelijk geplaatst door Anil Bekijk bericht
                              @GroovBird, wie zei dat? Dat rook sfeerfoto's verpest.. Ik (we) hadden het over portretfoto's (de zgn. groepsfoto's waarover jij het had).. daar wil je geen rook bij, verprutst de foto gewoon..
                              Bij sfeerfoto's mag de rook er gerust bijzijn ja. Daar ben ik het volledig mee eens..
                              Ook bij portretfoto's past een beetje rook.

                              pixelpusher

                              Comment


                              • Re: Partyfotografie fuif

                                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                                Ook bij portretfoto's past een beetje rook.

                                ik zie hier dus totaal geen rook

                                Comment

                                Working...
                                X