Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Partyfotografie fuif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Partyfotografie fuif

    Oorspronkelijk geplaatst door sillie Bekijk bericht
    Bij de eerste en 3de foto waren ze allemaal in beweging. Ik had er moeite mee om ze allemaal in beeld te krijgen omdat ze zo heen en weer beweegden.
    Mja, alles is relatief natuurlijk he. Snele bewegegingen (iemand die op de speed rond zit te springen gelijk een wilde) in een erg duister kamertje, daarvoor zal 2nd curtain ideaal zijn.
    En denk dat de sterkte van jou flits nog goed meevalt zeker tov de afstand tot de objecten op de foto. Als ze al wat verder staan en ze zijn minder belicht zal het ook al een grotere rol spelen.

    Ik heb nog geen externe flash en mijn fotos trekken echt op nie veel. Maar heb mijn cam pas en moet nog veel oefenen wel.
    Last edited by Dr.Drane; 25 januari 2009, 15:05.
    ~only dead fish follow the stream~

    Comment


    • Re: Partyfotografie fuif

      Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Drane Bekijk bericht
      Mja, alles is relatief natuurlijk he. Snele bewegegingen (iemand die op de speed rond zit te springen gelijk een wilde) in een erg duister kamertje, daarvoor zal 2nd curtain ideaal zijn.
      Daar heb je wel gelijk in
      Alle begin is moeilijk...

      Comment


      • Re: Partyfotografie fuif

        Weet er hier iemand misschien of die AF assist beam ook werkt als je niet flitst?
        (Hier beweren ze zoiets toch)

        Bestaat er dan zo niks compacts wat enkel die beam uitstraalt of eventueel met een klein flashke? Zou me anders een externe flash gaan kopen enkel voor de beam want vind fotos zonder flash meestal mooier, en als ik flash denk ik dat mijn 450D interne het wel ok doet.
        (ben wel nog een mega amateur, moet nog veeeel oefenen )
        ~only dead fish follow the stream~

        Comment


        • Re: Partyfotografie fuif

          Ik zou toch gewoon voor een externe flash gaan. Geeft naar mijn weten toch nog het beste resultaat...

          Maar dat is mijn mening

          grtz
          Alle begin is moeilijk...

          Comment


          • Re: Partyfotografie fuif

            Oorspronkelijk geplaatst door J_S Bekijk bericht
            Jow Iedereen,
            ik heb soms een probleem bij nightlife fotografie.. zijnde dat mijn achtergrond soms te donker is vergeleken met andere foto's die (volgens mij) wel goed belicht zijn..
            Meestal zijn beide foto's met dezelfde instellingen getrokken, maar verschillen ze toch opvallend hard ( het ontbreken van sfeer op de onderbelichte dus)

            voorbeeld van een volgens mij gelukte foto


            voorbeeld van een mislukte


            de EXIF info is bij beiden :
            1/3 sec
            f4
            17mm
            iso 320
            ETTL op 2de luik

            iemand een idee aan wat het ligt? Is het puur het moment dat fout is, bijv. als er weinig omgevingslicht is of kan het aan nog iets anders liggen ook?
            alvast bedankt
            joakim
            Ik zou inderdaad ook gewoon iso omhoog gooien. Ja dan heb je wel wat ruis maar dat vind ik zeker ni verkeerd.
            Ja dat die tweede foto wat donkerder is ligt natuurlek aan het omgevingslicht dat op het moment wat minder was. Probeer wat te experimenteren door op zulke momenten de sluitertijd en/of diafragma te veranderen.

            Maar je zegt mislukt,? Ik vind die foto zeker niet mislukt. de personen zijn goed belicht, das toch belangrijk.

            grtz
            Alle begin is moeilijk...

            Comment


            • Re: Partyfotografie fuif

              Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Drane Bekijk bericht
              Weet er hier iemand misschien of die AF assist beam ook werkt als je niet flitst?
              (Hier beweren ze zoiets toch)

              Bestaat er dan zo niks compacts wat enkel die beam uitstraalt of eventueel met een klein flashke? Zou me anders een externe flash gaan kopen enkel voor de beam want vind fotos zonder flash meestal mooier, en als ik flash denk ik dat mijn 450D interne het wel ok doet.
              (ben wel nog een mega amateur, moet nog veeeel oefenen )
              Yup, de ST-E2 doet dat. Zo gebruik ik hem tegenwoordig veel, omdat ik moet pocketwizards werk. Maar die kan dus ook nog eens dienstdoen om draadloos te flitsen.

              Dave
              pixelpusher

              Comment


              • Re: Partyfotografie fuif

                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Yup, de ST-E2 doet dat. Zo gebruik ik hem tegenwoordig veel, omdat ik moet pocketwizards werk. Maar die kan dus ook nog eens dienstdoen om draadloos te flitsen.

                Dave
                Dat is idd wat ik in gedachten had!
                Kost helaas wel maar +/- 70 euro minder als een 430EX II flash...en gezien ik nog geen externe flash heb kan ik dan mss beter voor de 430EX gaan...niet?

                Vind het wel lastig om zo groot materiaal mee te sleuren gezien ik nog altijd in de eerste plaats op stap ga om te feesten.

                groeten

                ps: mooi fotos van 10 days, ging jarenlang elke dag en trok daar massas "fotos" (ixus)
                ~only dead fish follow the stream~

                Comment


                • Re: Partyfotografie fuif

                  Een 450d met kitlens + 430ex valt nog mee om mee te sleuren.
                  Tis pas als je een x0D body hebt, dat dit niet meer zo compact is.
                  En foto's nemen met AF hulpbeam zonder dat je externe flitser afgaat, in geval met een xx0D reeks, lukt enkel in combinatie met een 580ex(ii) (of eventueel 550ex, ben ik niet zeker van) oftewel moet je een x0D toestel hebben (580/430ex(ii)).

                  Comment


                  • Re: Partyfotografie fuif

                    Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                    Een 450d met kitlens + 430ex valt nog mee om mee te sleuren.
                    Tis pas als je een x0D body hebt, dat dit niet meer zo compact is.
                    En foto's nemen met AF hulpbeam zonder dat je externe flitser afgaat, in geval met een xx0D reeks, lukt enkel in combinatie met een 580ex(ii) (of eventueel 550ex, ben ik niet zeker van) oftewel moet je een x0D toestel hebben (580/430ex(ii)).
                    ik zou dus al een 580ex(ii) die nog groter is als de 430ex(ii) (of een compacte niet flashende ST-E2) moeten kopen als ik enkel de AF hulpbeam op mijn 450D wil gebruiken?

                    Damn, lijkt alsof canon de klanten van de "goedkope" cam's straft door minder bekende features te disablen.

                    Alvast dikke merci voor al die info, want anders had ik mss al een miskoop gedaan.

                    Groeten
                    ~only dead fish follow the stream~

                    Comment


                    • Re: Partyfotografie fuif

                      Of je kan een zaklamp gebruiken .

                      Comment


                      • Re: Partyfotografie fuif

                        Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                        Of je kan een zaklamp gebruiken .
                        Strak plan.

                        Zal ofwel een 580ex ii worden als ik 'm niet te groot vind om mee te sleuren, of een ST-E2 (indien het effectief de moeite is voor low light fotografie, maar kan helaas geen vergelijkende fotos vinden ).


                        Heb btw een vrij goede thread gevonden met op deze pagina een samenvattingske ivm partyfotografie:


                        groeten
                        ~only dead fish follow the stream~

                        Comment


                        • Re: Partyfotografie fuif

                          Hallo!
                          Ik heb de hele thread eens doorgelezen en ik moet zeggen: enorm interessant!
                          Ik ben ook van plan om me wat meer op het domein van de partyfotografie te begeven maar ik wist niet goed hoe en wat..
                          Vroeger nam ik altijd partypic's zonder flash omdat de foto dan platgeflitst werd.
                          Nu ga ik eens proberen jullie raad op te volgen en te flitsen op het tweede gordijn met 1:4/1:8 shutter en een diafragma van +/- 4.
                          Een externe flits heb ik wel (nog) ni maar nu ben ik aant denken om er me toch eentje aan te schaffen.

                          @Corneel en Denief: vette foto's

                          Merci iedereen!

                          Comment


                          • Re: Partyfotografie fuif

                            Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                            Een 450d met kitlens + 430ex valt nog mee om mee te sleuren.
                            Tis pas als je een x0D body hebt, dat dit niet meer zo compact is.
                            En foto's nemen met AF hulpbeam zonder dat je externe flitser afgaat, in geval met een xx0D reeks, lukt enkel in combinatie met een 580ex(ii) (of eventueel 550ex, ben ik niet zeker van) oftewel moet je een x0D toestel hebben (580/430ex(ii)).
                            Nee dat klopt volgens mij niet. Volgens mij heeft de 450D evengoed CF#7: Flash Firing die de flits uitschakelt zonder de AF beam uit te schakelen, ook met een 430EX.

                            Ik heb een 430EX in mijn tas, maar geen 450D. 'k Wil dat wel eens proberen.

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • Re: Partyfotografie fuif

                              Ik heb een 450D gehad met een 430 exII en die optie stond er niet tussen.
                              Je kon enkel AF Beam uitschakelen met werkende flits, flits uitschakelen (en dus ook beam) oftewel flits inschakelen met AF beam aan.
                              Nu met m'n 30D en 40D lukt dit wel.

                              Comment


                              • Re: Partyfotografie fuif

                                Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                                Ik heb een 450D gehad met een 430 exII en die optie stond er niet tussen.
                                Je kon enkel AF Beam uitschakelen met werkende flits, flits uitschakelen (en dus ook beam) oftewel flits inschakelen met AF beam aan.
                                Nu met m'n 30D en 40D lukt dit wel.
                                Inderdaad, ik heb mij vergist. Ik dacht mij te herinneren dat mijn oude 350D het destijds kon, maar dat blijkt niet te kloppen. Ik heb dat toestel waarschijnlijk verward met de 5D die ik nog gehad heb, die het ook kon.

                                En met de 550EX/580EX kan het dan weer wel, omdat die inderdaad in 'master' mode de optie biedt om niet zelf te flitsen. Maar je ziet nog wel een preflash dan. Toch niet zo handig.

                                Dus een ST-E2 en daarna een 430EX? Kan je gelijk wat experimenteren met draadloos flitsen. Maar dat kost dan weer een centje meer natuurlijk...

                                Er zijn nog andere flitsers van andere merken, die misschien iets dergelijks kunnen. Ik denk aan de SIGMA?

                                Dave
                                pixelpusher

                                Comment

                                Working...
                                X