Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Partyfotografie fuif

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Partyfotografie fuif

    Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
    is toch niet slecht voor de eerste keer partyshooten met een nieuwe camera stond je flits-sync op 2e gordijn? Kan je ook wat exif posten bij een foto of zo?
    Nee, hij stond op het eerste gordijn.
    Ik had dit met opzet gedaan.
    Als ik langere sluitertijden gebruik geeft mijn camera een pre flash en denken de mensen dat de foto al genomen is, ze gaan dan terug bewegen (en uit pose) en pas dan komt de echte flash. En staan ze te kijken waarom de foto mislukt is

    Exif is in dit geval ongeveer altijd hetzelfde
    ISO 1600
    F 3,5 - 4,5 (er wordt druk gespaard voor 2.8 glas)
    S 1/10

    Ik heb direct geflitst met gewone omnibounce. Soms neem ik mijn lightsphere wel mee, maar die weegt zoveel en de mensen kijken er zo raar van

    edit: whoow, 7 pagina's, we gaan de goede kant uit ;-)

    Comment


    • Re: Partyfotografie fuif

      Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
      Exif is in dit geval ongeveer altijd hetzelfde
      ISO 1600
      F 3,5 - 4,5 (er wordt druk gespaard voor 2.8 glas)
      S 1/10
      Joris, ik heb gemerkt dat ik op fuifen zelden of nooit foto's neem op f2.8.
      Daarmee krijg je nogal snel portretjes waarbij één van de 'modellen' onscherp is.

      Ik gebruik die hogere ISO waardes en langere sluitertijden (zoals bij u) om wat meer sfeer in de foto's te krijgen.

      En dat voldoet volgens mij wel... Of zit ik mis?

      Comment


      • Re: Partyfotografie fuif

        je foto's zijn te fel bewogen bij mensen die "stilstaan" dus je sluitertijd moet sneller zijn.

        Ik zie geen exif in de foto's maar als je een foto post met exif, kunnen we beter bijsturen. Ook even vermelden welk materiaal je gebruikte...
        ik gebruikte mijn Nikkor 18-200 mm VR lens - flits op 2e gordijn - iso 1000 -
        sluitertijd is nogal variabel....
        (de VR gebruik ik NIET om de beweging te bevriezen, maar ik heb nogal last van een onstabiele handen.... )

        Als ik langere sluitertijden gebruik geeft mijn camera een pre flash en denken de mensen dat de foto al genomen is, ze gaan dan terug bewegen (en uit pose) en pas dan komt de echte flash. En staan ze te kijken waarom de foto mislukt is
        Juist. Heb ik ook meermaals ondervonden

        Inderdaad, het zijn niet altijd 'bevrozen' shots maar ik vind de 'bewogen' foto's wel 'iets' hebben qua sfeer... enfin, het was een eerste poging, en je moet roeien met de riemen die je hebt hé ....

        Comment


        • Re: Partyfotografie fuif

          de VR gebruik ik NIET om de beweging te bevriezen,
          Hoe kom je erbij dat VR daarvoor zelfs zou kunnen dienen? Eerder het tegendeel...

          Comment


          • Re: Partyfotografie fuif

            Oorspronkelijk geplaatst door Joris818 Bekijk bericht
            Nee, hij stond op het eerste gordijn.
            Ik had dit met opzet gedaan.
            Als ik langere sluitertijden gebruik geeft mijn camera een pre flash en denken de mensen dat de foto al genomen is, ze gaan dan terug bewegen (en uit pose) en pas dan komt de echte flash. En staan ze te kijken waarom de foto mislukt is

            Exif is in dit geval ongeveer altijd hetzelfde
            ISO 1600
            F 3,5 - 4,5 (er wordt druk gespaard voor 2.8 glas)
            S 1/10
            dat 2.8 glas is, zoals hoger gezegd geen noodzaak omdat ik ook zelden op 2.8 foto's neem op fuiven vanwege de scherptediepte... Heb je dan geen externe flits dat die een pre-flash geeft? Kan je die pre-flash misschien niet uitzetten via custom functions of zo? Als je nog geen externe flits hebt, zou ik die prioriteit geven boven je 2.8 glas als je veel fuiven wil gaan doen.

            Dan kan ook je ISO naar beneden (niet dat dit stoort hoor)...

            Oorspronkelijk geplaatst door tati Bekijk bericht
            ik gebruikte mijn Nikkor 18-200 mm VR lens - flits op 2e gordijn - iso 1000 -
            sluitertijd is nogal variabel....
            (de VR gebruik ik NIET om de beweging te bevriezen, maar ik heb nogal last van een onstabiele handen.... )
            VR zal nooit of te nimmer de beweging van je onderwerp bevriezen (zelfde bij Canon's IS of Sigma's OS) en dat is een veelgemaakte vergissing... Mensen denken dat VR/IS/OS dient om je onderwerp scherp te krijgen. Het draagt misschien een beetje bij hiertoe maar hoofdzaak is om beweging van de camera/lens te compenseren...
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • Re: Partyfotografie fuif

              VR zal nooit of te nimmer de beweging van je onderwerp bevriezen (zelfde bij Canon's IS of Sigma's OS) en dat is een veelgemaakte vergissing...
              Juist. Vandaar dat ik het nog eens expliciet vermeldde...

              Comment


              • Foto's maken in een discotheek

                Heb een vraagje, heb een Canon400D gekocht en wil foto's maken in een discotheek komend weekend... kan iemand mij vertellen hoe ik deze het best kan instellen .. heb een standaard flits erop .. maar denk dat ik deze niet nodig heb .. heb hieronder al wat gezien, maar zou graag nog eens willen zien voor de Canon400D .. wie kan mij verder helpen .. Thanks!!!

                Comment


                • Re: Partyfotografie fuif

                  Check mijn posts maar is… Alles met 400d!
                  Zelf wat spelen en uitzoeken is zo veel leerrijker dan de settings in je schoot geworpen te krijgen
                  Denief.be… Showcase l Gallery's l Blog

                  Comment


                  • Re: Partyfotografie fuif

                    Oorspronkelijk geplaatst door Denief Bekijk bericht
                    Check mijn posts maar is… Alles met 400d!
                    Zelf wat spelen en uitzoeken is zo veel leerrijker dan de settings in je schoot geworpen te krijgen
                    Grote woorden van een groot persoon

                    Staat duidelijk beschreven, we geven hier eigenlijk al teveel prijs, testen en prutsen is de boodschap
                    Huur mijn fotostudio
                    Jan Cornelis Photography

                    Comment


                    • Re: Foto's maken in een discotheek

                      Oorspronkelijk geplaatst door Partyphotographer27 Bekijk bericht
                      Heb een vraagje, heb een Canon400D gekocht en wil foto's maken in een discotheek komend weekend... kan iemand mij vertellen hoe ik deze het best kan instellen .. heb een standaard flits erop .. maar denk dat ik deze niet nodig heb .. heb hieronder al wat gezien, maar zou graag nog eens willen zien voor de Canon400D .. wie kan mij verder helpen .. Thanks!!!
                      het komt er op neer dat de tips die in deze post gegeven worden niet specifiek voor 1 model of 1 merk zijn.

                      Je moet gewoon deze instellingen toepassen op jouw 400D en dan inderdaad zoals de heren hierboven het stellen : proberen, proberen, proberen!

                      Als het proberen niet lukt, kunnen we je, aan de hand van een foto met exif verder helpen.

                      Veel succes!
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • Re: Partyfotografie fuif

                        1m83 valt toch mee Corneel?
                        Denief.be… Showcase l Gallery's l Blog

                        Comment


                        • Re: Partyfotografie fuif

                          Toch groter als mijn 1m81
                          Huur mijn fotostudio
                          Jan Cornelis Photography

                          Comment


                          • Re: Partyfotografie fuif

                            Dan zit ik tussen Denief en Corneel kwa grootheid
                            Als fotograaf voel ik mij dan wel klein...

                            Comment


                            • Re: Partyfotografie fuif

                              Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht
                              Als fotograaf voel ik mij dan wel klein...
                              wat moet ik dan zeggen met mijne 1m76
                              With Canon, I can (or at least try)
                              Photastic.be ~ Passion for the picture
                              Nieuwe site

                              Comment


                              • Re: Partyfotografie fuif

                                Wie heeft er zin om een galabal morgenavond te doen in Dilbeek, van 10u tot 01u... Ik kan niet want ik zit op 17 years Carré... Indien er iemand interesse zou hebben contacteer me dan via mijn website http://www.jancornelis.be
                                Huur mijn fotostudio
                                Jan Cornelis Photography

                                Comment

                                Working...
                                X