Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

paraplu toestanden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • paraplu toestanden

    Nu moet ik het maar ees durven....
    ik wil graag kapselfoto's maken.
    De belichting is daarvoor nogal belangrijk zou ik durven zeggen, maar warvoor niet. Ik heb zo een sterkt vermoeden dat dit niet zal lukken met een ingebouwde flits en ook niet met die "opzetstukken".
    Daarom dacht ik aan "paraplu's" maar wa zou ik best aanschaffen
    en hoe gebruik ik die dan best waar zet ik die t.o.v het model

    je hebt het al door ..... ik ben een absolute beginner
    En toen kocht ik mij een kodakske
    D70/DX 18-70AF/70-300 AF NIKKOR/50mm 1,4D/Tamron DI28-300 3.5-6.3 macro/SB600/Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 D OS APO


    Waarom zijn lenzen rond....En foto's rechthoekig??????
    Da vraag ik mij nu ne keer af zie....

  • #2
    Re: paraplu toestanden

    Verlichting is niet de meest eenvoudige tak van sport. Je kunt er voor kiezen om het heel professioneel aan te pakken met een flits installatie in de studio, maar waarschijnlijk zijn je resultaten net zo mooi als je gebruik maakt van bestaand licht, liefst 's ochtends vroeg of 's avonds tegen de schemering.

    Ga je toch voor kunstlicht, dan heb je ongeveer nodig:
    • 3 of 4 monoblocks, 250 Ws per stuk is voldoende (hoewel 2 x 500 Ws ook wel lekker is voor je achtergrond verlichting)
    • Een snoot
    • Een grote witte paraplu of een softbox
    • 1 of 2 setjes barndoors
    • Een grote reflector
    • Flitsmeter
    In principe zet je je model dan een meter of 2 voor de achtermuur. Die licht je vervolgens egaal uit met 1 of 2 monoblocks, voorzien van barndoors. Die barndoors gebruik je om het strooilicht richting model helemaal weg te halen. Deze twee lichten staan vaak laag, iets achter het model zelf.