Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nachtfoto's op zee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nachtfoto's op zee

    Ik heb een vraagje,
    De mooiste plaats ter wereld, is een nacht op zee. Er is niets van verlichting, en bij een heldere nacht, is de sterren hemel prachtig.
    Het probleem zit natuurlijk in de golven. Een lange sluitertijd werkt niet, want de beweging stopt niet.
    Hoe zouden jullie dit aanpakken?

    Mvrgr,
    Michiel
    A thing of beauty is a joy forever
    http://www.intunephotography.com

  • #2
    Re: Nachtfoto's op zee

    weet goed wat je bedoeld hoor, vaak genoeg meegemaakt, misschien kan je je camera op èèn of andere manier op het compas monteren, dat beweegt nl niet hè, niet te lang natuurlijk, anders vaar je de verkeerde kant op, de magneet hè.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Nachtfoto's op zee

      ik zou een 50mm 1.8 of 1.4 nemen en met het diafragma vol open werken.

      mss dat je ook weinig beweging hebt op rustige zee en een olietanker ofzo?
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Nachtfoto's op zee

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk
        misschien kan je je camera op èèn of andere manier op het compas monteren
        Had al gedacht om de camera op een plankje, in een emmer water te zetten. Ben echter juist iets meer bezorgt over mijn camera, dan over die foto
        A thing of beauty is a joy forever
        http://www.intunephotography.com

        Comment


        • #5
          Re: Nachtfoto's op zee

          Dat zal niet veel helpen: de ene golf is de andere niet...

          Hoge ISO, groot diafragma

          Comment


          • #6
            Re: Nachtfoto's op zee

            Sorry, kan niet helpen in oplossingen voor golvenprobleem.
            Kan anderen wel een voorbeeld laten zien van hoe de sterren er op zoeen plaatsen uitzien...je kunt er met gemak uren naar kijken




            Getrokken met KM7D 28-75 op 2.8 ISO 800

            -Justme

            Comment


            • #7
              Re: Nachtfoto's op zee

              Hoelang was je sluiter tijd bij deze foto?
              vind hem nammelijk erg mooi
              Canon EOS 1D Mark III | 70-200 2.8 | 1.4 & 2x converter | 24-70 2.8 | www.sport-picture.nl

              Comment


              • #8
                Re: Nachtfoto's op zee

                Op de schotel van de satcom hangen

                Vrees dat je een heel ingewikkeld gestabiliseerd systeem nodig heb voor de gevraagde sluitertijden, een hele rustige zee of een hele grote boot. Cruisje boeken
                Groeten,

                Albert Jan

                Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

                Comment


                • #9
                  Re: Nachtfoto's op zee

                  mss dat je ook weinig beweging hebt op rustige zee en een olietanker ofzo?
                  Dan moet je wel even aan de kapitein van die olietanker vragen om de vaart er uit te halen Een olietanker vaart ongeveer 15 knopen, dat is ongeveer 27km/h of ongeveer 7m per seconde ..... moeilijk combineerbaar met lange sluitertijden !!! En de huurprijs van een olietanker/uur vermoedende denk ik dat er goedkoper oplossingen moeten te vinden zijn
                  The quickest way to make money at photography is to sell your camera

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nachtfoto's op zee

                    Oorspronkelijk geplaatst door falerossi
                    Hoelang was je sluiter tijd bij deze foto?
                    vind hem nammelijk erg mooi
                    Dank je
                    openingstijd was 30sec

                    -Justme

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nachtfoto's op zee

                      In de filmwereld gebruikt men stabilisatiesystemen om de rolbewegingen van de camera te verminderen. Steadicam heeft dit uitgevonden in de jaren 70.

                      Het is misschien een idee. Als zo'n ding goed afgesteld is zou dat geen last mogen hebben van de golven, omdat het toestel dan enkel met zijn zwaartepunt rust. Dat, gecombineerd met een IS zou toch moeten helpen?

                      Ik heb al veel dingen gelezen van mensen die zoiets zelf in elkaar staken, maar nog nooit met de bedoeling om dat ergens op bewegende grond te zetten. De bedoeling is meestal dat je juist vrij kunt rondlopen en toch een stabiel beeld overhoud.
                      Zoals ik al zei, 't is misschien een idee...

                      Anders bekeken, die foto kun je toch evengoed in het midden van de woestijn maken? Kan iemand zien dat ze op zee gemaakt is? Misschien als je het combineert met de reflecties op het water of zo. Maar dat water kun je al helemaal niet stabiel krijgen.
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nachtfoto's op zee

                        Probleem is dat een schip niet alléén slingert, maar ook nog eens op en neer beweegt (stampen) Die beweging kun je niet compenseren met een steady cam achtig iets. De ophaning beweegt mee met het schip.

                        In de woestijn heb je dat probleem uiteraard niet.
                        Groeten,

                        Albert Jan

                        Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nachtfoto's op zee

                          Oorspronkelijk geplaatst door Justme
                          Dank je
                          openingstijd was 30sec

                          -Justme
                          ik heb dit nammelijk ook al meerdere keren geprobeerd maar krijg eigenlijk alleen maar een zwarte foto.
                          alsk hem dan in ps wat helderder maakte zag ik heel vaag een paar sterren maar lang niet zo goed als die van jou.
                          alsk hem net als jou op iso 800 zet krijg ik te veel ruis in de foto!
                          Canon EOS 1D Mark III | 70-200 2.8 | 1.4 & 2x converter | 24-70 2.8 | www.sport-picture.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nachtfoto's op zee

                            Oorspronkelijk geplaatst door ajh
                            Probleem is dat een schip niet alléén slingert, maar ook nog eens op en neer beweegt (stampen) Die beweging kun je niet compenseren met een steady cam achtig iets. De ophaning beweegt mee met het schip.

                            In de woestijn heb je dat probleem uiteraard niet.
                            kom ik toch weer op het kompas.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment

                            Working...
                            X