Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Motorcross

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Motorcross

    Beste BD'ers,

    Ik moet komende zondag 14 december naar Stekene. Daar heeft de Kerstcross voor crossmotors en Quads plaats. Er heeft een vriend van mij gevraagd of ik foto's wil komen neme, nu wil ik vragen of er iemand ervaring hiermee heeft en waar ik moet op letten.
    Eventuele instellingen van mijn fototoestel. Alle informatie is welkom.

    Alvast bedankt,
    groeten
    Olivier
    CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

  • #2
    Re: Motorcross

    Gebruik je 55-250 en schakel je IS uit.
    Kies Iso 200 of 400 samen met een groot dirafragma voor een iets snellere sluitertijd (hangt ook af van de lichtomstandigheden).
    AF op AI-servo en camera op burst-mode.
    Om plaats op je kaartjes te sparen kan je vooraf je witbalans handmatig instellen en in jpeg schieten ipv RAW.
    Zo kunnen er meer foto's op je kaartjes en kan je meer foto's na elkaar nemen in burst. Scheelt ook een stuk in nabewerking.

    Verken op voorhand het terrein en kies plaatsen waar je de crossers kan zien aankomen. Vooral na springers van belang, want daar moet je snel zijn.

    O ja, hou rekening met de wind en afstand tot het circuit. Stof en rondvliegende aardekluiten zijn niet zo goed voor je apparatuur...

    Succes!
    www.bigducksix.be

    Comment


    • #3
      Re: Motorcross

      zorg voor bescherming vor je camera als die niet weather sealed is .. motocross en quads strooien de modder nogal in de lucht .. heb er destijds wat lenzen aan versleten

      Comment


      • #4
        Re: Motorcross

        ik gebruik ook meestal een lage sluitertijd om een beetje actie te houden. rond de 350 is soms al laag genoeg.
        Als je foto's neemt van jump's probeer dan u lucht mooi helder te krijgen een uitgebrande lucht is ni zo fijn (ook al heb ik dat zelf constant voor)
        Kijk ook eens goed waar de 2-wielers het platste liggen in de bocht en het zand opstrooien. Altijd een leuk effect.
        Af en toe ook eens aan de binnenkant van de bocht staan en kijken wat dat zegt, want ik heb er nog spijt van dat ik dat de laatste keer niet gedaan heb .
        "Moest iedereen elkaar zo graag zien, zoals ze mij graag zien, dan zou de wereld een veel betere plaats zijn." Muhammed Ali
        VePix.be is the place to be :-D.

        Comment


        • #5
          Re: Motorcross

          Bedankt voor jullie goede raad.

          Hierbij deze link staan enkele voorbeeldjes.


          groeten
          Olivier
          CANON EOS 6DmkII | CANON EOS 450D + batterygrip | EF 24-70 mm f/2.8 L USM | EF 100 mm f/2.8 Macro USM | EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS | EF-S 55-250 mm f/4-5.6 IS | Speedlite 430EX

          Comment

          Working...
          X