Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mist voorspellingen APP

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mist voorspellingen APP

    de vele landschapsfoto's in de mist doen me vaak watertanden, maar ik heb niet veel zin om om 4 uur op te staan en vele kilometers te rijden (woon in een stedelijke omgeving, dus niet meteen op natuur locatie) om dan te zien dat er helemaal geen mist te vinden is op locatie...
    vandaar deze vraag: hebben jullie een idee of er goede apps of websites zijn voor redelijk accurate voorspellingen voor mist? of ben ik nu te hard aan het dromen en is dat bijna niet mogelijk en is het try-and-error?

    alle tips welkom, waarvoor dank!
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

  • #2
    Re: mist voorspellingen APP

    Kijk hier eens op de site van https://www.bartheirweg.com/nl/artik...tuurfotografen natuur en landschap fotograaf, pdf onder de afbeelding, er is misschien wat bij.
    https://ggpics.be/

    Comment


    • #3
      Re: mist voorspellingen APP

      Hoe meer kennis je opdoet aan de hand van weersverwachtingen, wel dan niet ondersteund door apps, des te meer kans maak je, maar het zal nooit een 100% garantie zijn!

      Je zult je moeten verdiepen in het fenomeen "mist", hoe, wat, wanneer, omgeving, plekken spotten

      apps:
      TPE (gratis)
      WeatherPro (abonnement)

      En ja je zult zo nu en dan de wekker moeten zetten en op stap moeten om je kennis in het veld te checken!

      Comment


      • #4
        Re: mist voorspellingen APP

        Ok thx, ik heb al een ephemeris app maar daar zit bij mijn weten geen mist info in, zal TPE eens checken, thx!!

        Geen probleem om vroeg uit mn bed te komen hoor, maar zou leuk zijn om weten dat er toch enige kans op mist is dan 😉
        de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

        Comment


        • #5
          Re: mist voorspellingen APP

          TPE is meer voor vastleggen locatie en bezien van locaties zon / maan opkomst ondergang, en die heb je dan al zo te lezen
          WeatherPro: is zoals de naam mag zijn een "weersverwachting"-app

          Comment


          • #6
            Re: mist voorspellingen APP

            Mist ontstaat als de temperatuur +/- gelijk is aan het dauwpunt.
            Op volgende site kan je het dauwpunt per regio terugvinden.

            Bekijk alle weerkaarten van Europa en de Benelux op Weerplaza. Berekeningen van diverse weermodellen. Bekijk hier de interactieve weerkaart van ?tau=12&regio=netherlands&element=dpt2m voor de diverse weerelementen, zoals temperatuur, neerslag, luchtdruk en bewolking.
            "It is the photographer, not the camera, that is the instrument.".... Eve Arnolds

            Comment


            • #7
              Re: mist voorspellingen APP

              Weather bug geeft ook het dauwpunt weer. Ook bij de voorspellingen.

              Comment

              Working...
              X