Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

    Ik krijg steeds vaker vragen van mensen (vooral van BD) of ze een keer een WS kunnen volgen.
    Dat is heel lastig omdat ik a) geen leraar ben en b) de tijd (voorlopig) niet kan vinden om zoiets te organiseren.

    Toen dacht ik.. laat ik eens een paar simpele dingen voor de beginner op de film zetten. Uiteindelijk is het toch nog 52 minuten geworden.. met een hoop bla bla en andere onzin.
    Hopelijk niet te saai.. ben geen filmster en heb ook een paspop gebruikt.

    Maar misschien zijn er toch nog mensen die er wat aan hebben. Dus kijk maar even of het wat voor u is. Ik hoor het graag.
    Het kan best zijn dat ik hier en daar een verkeerde opmerking maak en hoor dat dan ook graag.

    Wat ik in dit filmpje wil laten zien is hoe je met 1 en/of 2 lampen en ook 2 refl. schermen aan het eind 4 lampen kan nabootsen.

    De bedoeling is ook dat ik ook nog een keer een fotoretouche (en het voorbereiden in Bridge) laat zien op de computer maar daar ben ik nog mee aan het stoeien.

    Have fun: (ps... vids zijn 9 min. per stuk. Helaas kon het niet naadloos in 1 keer)

    (En niet alleen het eerste filmpje kijken!! hehehehe. Het wordt iets interessanter vanaf no2 en 3.)

    Deel 1:http://www.youtube.com/watch?v=LS6HnvMdjf0

    Deel 2:http://www.youtube.com/watch?v=V4vvDqboiN4

    Deel 3:http://www.youtube.com/watch?v=DT9GNJCSDKM

    Deel 4:http://www.youtube.com/watch?v=lkNClOrWHH0

    Deel 5:http://www.youtube.com/watch?v=XJNue5ohYHw

    Deel 6:http://www.youtube.com/watch?v=CZuIgDZhR7E

    Het filmpje met de grijskaart:
    Ik heb het in de hoogste resolutie gefilmd (desktopcapture) tot 500mb, maar youtube compressed de boel dusdanig dat de teksten niet leesbaar meer zijn.
    Maar u kunt wel zien wat ik aan doen ben.
    Helaas is hierdoor een WS fotoretouche uitgesloten, maar de grijskaart moet wel duidelijk zijn.

    Last edited by MadMax; 15 januari 2008, 19:35.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

  • #2
    Re: Mini workshop portretfotografie

    Hallo MadMax

    Hartelijk dank voor deze cursus ! Fantastisch om daar zoveel werk en moeite voor te doen !
    Net les 1 achter de rug, en wou direct al aan les 2 beginnen (enthousiast als we zijn) maar dat linkje werkt niet meer.. zou je dat eens kunnen fixen?

    Comment


    • #3
      Re: Mini workshop portretfotografie

      Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
      Hallo MadMax

      Hartelijk dank voor deze cursus ! Fantastisch om daar zoveel werk en moeite voor te doen !
      Net les 1 achter de rug, en wou direct al aan les 2 beginnen (enthousiast als we zijn) maar dat linkje werkt niet meer.. zou je dat eens kunnen fixen?
      lol.. hij is bezig.. weet niet waarom ie dat niet deed. Hopelijk werkt ie zo wel. Duurt altijd even voordat youtube de boel goedkeurt.
      Even geduld nog.. ik zet wel een opmerking in de titel als de link werkt. Duurt langer dan ik dacht

      HIJ WERKT WEER!
      Last edited by MadMax; 15 januari 2008, 16:32.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #4
        Re: Mini workshop portretfotografie

        Dank je madmax! Ik stel je bijdrage heel erg op prijs. Ik ga eens meteen alles bekijken

        Comment


        • #5
          Re: Mini workshop portretfotografie

          Bedankt voor de moeite, 't ziet er goed uit
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment


          • #6
            Re: Mini workshop portretfotografie

            Zeer mooi opgezet, mijn compliment.
            mvgr
            antoine200

            Comment


            • #7
              Re: Mini workshop portretfotografie

              Hier heb je wat aan Thx
              ... ben ondertussen naar deel 1 aan het kijken

              JanMetDePet
              Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

              Comment


              • #8
                Re: Mini workshop portretfotografie

                Madmax,

                Mag ik u feliciteren en bedanken voor de moeite die u hier hebt gedaan om als kenner de eerste basis stappen uit te leggen voor beginners zoals mezelf en vele andere BD'ers.

                Ik heb juist alle filmpjes bekeken en ik heb echt enorm veel bijgeleerd ivm fortretfotografie.

                Ik ben al geruime tijd aan het nadenken om mij een beginnersset aan te schaffen, maar nu ben ik volledig overtuigd.... ik ga ervoor.

                Het delen van een stuk van uw kennis kost mij nu wel wat geld maar ik heb het er voor over.

                Nogmaals proficiat en bedankt.
                Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
                De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

                Comment


                • #9
                  Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

                  Oeehh.. nu voel ik me schuldig hehehehe.
                  Heel veel succes met de aanschaf en succes met de eerste stappen strakjes!! HEb geduld!!
                  ps.. zie ook filmpje met de grijskaart.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

                    Hoi,
                    Heel knap gedaan
                    Dat is juist wat ik nodig had .
                    Gewoon fantastis.


                    Groetjes de smollie
                    2 body's- 2 lensjes - 2 lichtjes - en de gr van de smollie .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

                      @ MadMax

                      bedankt voor deze mini-serie... ik vermoed dat heel wat mensen er wat aan hebben.

                      Kan er een Forum onderdeel geopend worden "BD-ac" in navolging van Teleac ?

                      Grootste nadeel : zal vannacht eens 1,5 u minder slapen, wil eerst alles zien.
                      nogmaals bedankt voor de "verhelderingen"
                      Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

                        Schitterend initiatief! Mensen als jij hebben we nodig! Ik kan nog veel van jou leren! Het is één ding om mooie foto's te maken, het is nog iets helemaal anders om goed en duidelijk over te brengen hoe je mooie foto's maakt! Dat doe je echt schitterend! Je bent een zeer vlotte babbelaar en mentor! Bedankt voor de tijd en moeite die je steekt in je digitale cursussen!^^ Enneuh, wanneer komt de DVD nu weer uit?
                        Last edited by Pantissimo; 15 januari 2008, 23:08.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

                          Maj, prachtig initiatief. Hartelijk bedankt hiervoor!
                          Cultures don't meet, People do
                          Photoblog

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

                            Goud waard zo filmpjes!
                            De eerste 3 al gezien

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mini workshop portretfotografie (Update: Nu ook met grijskaart film)

                              (Geen filmster?Wie heeft jou dat wijs gemaakt?)

                              Informatief filmpjes, waar ik persoonlijk erg veel aan heb.
                              Goed in elkaar gezet, Bedankt!

                              Comment

                              Working...
                              X