Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Locaties Gezocht in Oudenaarde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Locaties Gezocht in Oudenaarde

    goedeavond ,

    Cameera heeft tijdje stil gelegen , maar krijg zin om met camera op stap te gaan..
    Heb altijd thuis foto's getrokken van in de tuin enzo.

    Maar nu zou ik graag wat op stap gaan om foto's te trekken.
    En zeker nu het zo'n mooi weer is.

    Dit in Oudenaarde , woon hier nog niet zo lang en weet dus geen plekken zijn.

    Iemand die mij kan helpen?
    Ben beginner.

    Ook nog vraagje welke instellingen ik het beste kan gebruiken..

    Beschik over een Nikon D40 met standaard kitlens 18-55mm


    Alvast bedankt
    Camera : Nikon D40 + Kit DX 18-55mm
    Gallery : http://FlipSider.deviantart.com

  • #2
    Re: Locaties Gezocht in Oudenaarde

    Ik ben ook een beginner en ik trek eerst en vooral wat rond in het dorp/stad, trek wat foto's van de voordehandliggende dingen... Kerken, torens, mooie gebouwen en als je geluk hebt in een groene gemeente te wonen eens een landschapje meepikken.

    Specifieke plaatsen kan ik niet geven want ik weet niks van Oudenaarde

    Comment


    • #3
      Re: Locaties Gezocht in Oudenaarde

      De donkvijver s'morgens vroeg.(baan Oudenaarde-kerckhove)Prachtige locatie.
      Groeten. Ronald

      Comment


      • #4
        Re: Locaties Gezocht in Oudenaarde

        Oorspronkelijk geplaatst door nmr Bekijk bericht
        De donkvijver s'morgens vroeg.(baan Oudenaarde-kerckhove)Prachtige locatie.
        Weet je nog plaatsen ?
        Camera : Nikon D40 + Kit DX 18-55mm
        Gallery : http://FlipSider.deviantart.com

        Comment


        • #5
          Re: Locaties Gezocht in Oudenaarde

          Oorspronkelijk geplaatst door nmr Bekijk bericht
          De donkvijver s'morgens vroeg.(baan Oudenaarde-kerckhove)Prachtige locatie.
          prachtige lokatie voor de omgeving? of... voor de beestjes? ;-)
          Imagination is more important than knowledge...
          http://www.kiekje.be

          Comment


          • #6
            Re: Locaties Gezocht in Oudenaarde

            schone plekjes? vraagt iemand die midden in de vlaamsche ardennen woont? kijk eens waar de koers allemaal passeert, heel schone omgeving...de koppenberg, den ouden kwaremont, de patersberg...maar das natuurlijk als ge landschappen wilt fotograferen he :-) ge hebt ook de schelde...volg die eens langs de twee kanten (Melden is landelijk en langs de schelde = mooie plekjes)

            het park in oudenaarde is niet echt heel schoon (maar das mijn mening !)
            den donderdag ist markt in oudenaarde en dan kunt ge ook wel kleurige plaatjes schieten (zeker met een zonneke als nu)

            veel plezier

            ps: welkom in dees schone streek :-)

            Comment


            • #7
              Re: Locaties Gezocht in Oudenaarde

              Oorspronkelijk geplaatst door mirs Bekijk bericht
              schone plekjes? vraagt iemand die midden in de vlaamsche ardennen woont? kijk eens waar de koers allemaal passeert, heel schone omgeving...de koppenberg, den ouden kwaremont, de patersberg...maar das natuurlijk als ge landschappen wilt fotograferen he :-) ge hebt ook de schelde...volg die eens langs de twee kanten (Melden is landelijk en langs de schelde = mooie plekjes)

              het park in oudenaarde is niet echt heel schoon (maar das mijn mening !)
              den donderdag ist markt in oudenaarde en dan kunt ge ook wel kleurige plaatjes schieten (zeker met een zonneke als nu)

              veel plezier

              ps: welkom in dees schone streek :-)
              kwoon dan ook nog maar een Jaar in Oudenaarde en heb mijn camera nog maar dik half jaar peisk..

              Dus veel schoon plekskes kannek ni weten zijn he..


              Heb nog een vraagje..

              Hoe kan ik echt scherpe foto's trekken??
              Want alsek bvb van bloemen foto's trek op macro stand , en focus op de bloem krijg ik het gevoel dat het nog steeds niet scherp genoeg is..
              Camera : Nikon D40 + Kit DX 18-55mm
              Gallery : http://FlipSider.deviantart.com

              Comment


              • #8
                Re: Locaties Gezocht in Oudenaarde

                Oorspronkelijk geplaatst door FlipSide Bekijk bericht
                kwoon dan ook nog maar een Jaar in Oudenaarde en heb mijn camera nog maar dik half jaar peisk..

                Dus veel schoon plekskes kannek ni weten zijn he..


                Heb nog een vraagje..

                Hoe kan ik echt scherpe foto's trekken??
                Want alsek bvb van bloemen foto's trek op macro stand , en focus op de bloem krijg ik het gevoel dat het nog steeds niet scherp genoeg is..
                ik heb nu geen ervaring met macro, maar als je met automatisch scherpstellen werkt: probeer eens een andere scherpstelmodus (dichtsbijzijnde onderwerp/breed veld/ etc bedoel ik dus) of anders eens manueel proberen, in sommige situaties krijg ik manueel toch scherper beeld dan automatisch.

                Comment


                • #9
                  Re: Locaties Gezocht in Oudenaarde

                  Den Donk is enkel goed voor (water)vogels en meeuwen. Af en toe wordt er wel eens een visarend waargenomen maar dat is dan alweer een hele tijd geleden. De vogels worden er overigens erg hard verdrongen. The outsider is er een gebouw aan het neerpoten, er loopt een avonturenparkoer door, er wordt op de vijver gezeild, gekajakt en gevist. De vogels worden er dus volledig verdrongen.
                  Maar: vlakbij de don liggen de Langemeersen: een erg mooi gebied met vele rietkragen en veel vogels en mooie zonsop-en ondergangen.
                  De ander kant van Oudenaarde op moet je eens met de fiets langs de Schelde richting Zingem fietsen. Vanaf de Trekweg waar er geen auto's mogen rijden zitten er redelijk veel watervogels op de Schelde, je hebt er mooie en leuke landschappen en als je ongeveer 2à min goed doorfietst kom je aan de Weiput. Iets verder dan de Kleiput.
                  ER staat daar een plakaat me "weiput" op, je kan niet missen. er is daar een vogelkijkhut en als je geluk hebt zit er redelijk wat op de vijver. Ik hoop dat je hier iets mee bent

                  Comment


                  • #10
                    Re: Locaties Gezocht in Oudenaarde

                    ben er wel iets mee..

                    Maar ben niet zo voor vogel fotografie..

                    Kheb het meer over gebouwen.

                    Lijk verlaten industrie gebouwen , woningen , ...
                    Camera : Nikon D40 + Kit DX 18-55mm
                    Gallery : http://FlipSider.deviantart.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Locaties Gezocht in Oudenaarde

                      daar weet ik opeens veel minder over. Het gaat mij vooral voor natuurfotografie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Locaties Gezocht in Oudenaarde

                        Ik woon in de Vlaamse Ardennen en er zijn een hele hoop plaatstjes die de moeite zijn. Je moet ze gewoon leren kennen. Misschien moet je de topografische atlas kopen, daarop kan je zien wat de verschillende biotopen zijn, waterloopjes, hoogtehellingen, ...
                        Burreken in Zegelsem voor landschappen en macro (bloemen, vogels), Bos Ter Rijst te Schorisse (idem), Weiput te Zingem werd al vernoemd (vogels, vlinders, planten). Mijn absolute favoriet moet de Langemeersen bij Petegem-aan-de-Schelde (vogels, macro, landschappen). Héél mooi gebied waarvan een groot stuk natuurreservaat is. Je hebt dan ook de bossen rond Kwaremont en Kluisbergen. Ook het Brakelbos is héél mooi. Opties in overvloed.
                        Als je op mijn website kijkt vind je een heleboel foto's die in deze streek gefotografeerd zijn, meestal staat de locaties erbij.
                        Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

                        Comment


                        • #13
                          Re: Locaties Gezocht in Oudenaarde

                          vind de markt van oudenaarde ook de moeite en zoals hierboven al eens gezegd...volg een beetje het parkoers van de ronde hé.. plekjes zat ..en op de terraskes in de zomer zit er ook veel knap volk...en als je beu gekeken bent kom bij mij in waregem ..zal je eens wat mooie plekjes tonen..in waregem centrum..is uiteraard nog veel mooier dan oudenaarde
                          2 x Niko D300 + wat glaswerk en 2 SB900 + ingerichte fotostudio

                          Comment


                          • #14
                            Re: Locaties Gezocht in Oudenaarde

                            nou je heb in oudenaarde heel mooi plekjes
                            mater is zeer schoon ze landelijk en zeer goed voor macro,s te doen
                            en mooi gebouwen als je ze weet staan
                            groetjes antony woon in mater dus
                            groetjes antony

                            Comment


                            • #15
                              Re: Locaties Gezocht in Oudenaarde

                              Het station vind ik vrij fotogeniek. (zowel het huidige als het oude gebouw)
                              De centrale in ruien is ook niet ver
                              Het "kasteel" in het park
                              De oude industrie gebouwen achter sint lucas

                              Voor de rest weet ik vanbuiten ook niet echt veel dingen..

                              Comment

                              Working...
                              X