Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtlek Canon AE 1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtlek Canon AE 1

    Kan iemand mij vertellen waar ik zelfde klevende foam kan vinden ;om de dichtingen te herstellen?
    Kent er iemand de truk met een wollen draad?

  • #2
    Re: Lichtlek Canon AE 1

    Ik dacht enige tijd geleden kits gezien te hebben op ebay.

    Comment


    • #3
      Re: Lichtlek Canon AE 1

      Ik haal de ouwe prut eruit en in plaats van schuim herstel ik dit met KATOENEN breigaren van Schachenmayr van 2mm dik.
      Doordat je de gleuven niet helemaal proper hebt gemaakt blijft het garen zitten.
      Maar gebruik geen wollen breigaren, dat maakt stof en is uiteraard niet zo sterk als katoen.

      Light Seals foam kunt u ook bestellen bij Aki Asahi in Japan; Het opsturen gaat zeer snel. En je vind er werkelijk enkel maar kwaliteitsvolle producten.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Lichtlek Canon AE 1

        Ik heb dat gekocht bij ene Jon Goodman (voor oa twee AE-1) op ebay dacht ik. Bevat een set met meerdere afmetingen voor meerdere camera's. Enkel de spiegelafdichtingen zijn zelfklevend, de rest niet, het werkt oneindig veel gemakkelijker om aan te brengen. Als gouden tip kan ik geven : bevochtig de spiegelafdichtingen met wat speeksel, je hebt dan een paar seconden tijd om de strip te verschuiven, anders moet het van eerste keer juist zijn. Voor mijn F2's kende ik die truc nog niet en ik heb serieus gesukkeld, dat was van Nikon zelf en die rugafdichtingen waren ook zelfklevend, knoeiboel. De truc met de wollen draad zegt me niets. De rugafdichtingen van Goodman duw je gewoon in de gleuf, dat volstaat. De set bevat verder een gebruiksaanwijzing met foto's en tips hoe je best te werk gaat. Al bij al valt het best mee om te doen.
        Last edited by opapol; 29 oktober 2020, 08:18.

        Comment


        • #5
          Re: Lichtlek Canon AE 1

          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          Ik heb dat gekocht bij ene Jon Goodman (voor oa twee AE-1) op ebay dacht ik. Bevat een set met meerdere afmetingen voor meerdere camera's. Enkel de spiegelafdichtingen zijn zelfklevend, de rest niet, het werkt oneindig veel gemakkelijker om aan te brengen. Als gouden tip kan ik geven : bevochtig de spiegelafdichtingen met wat speeksel, je hebt dan een paar seconden tijd om de strip te verschuiven, anders moet het van eerste keer juist zijn. Voor mijn F2's kende ik die truc nog niet en ik heb serieus gesukkeld, dat was van Nikon zelf en die rugafdichtingen waren ook zelfklevend, knoeiboel. De truc met de wollen draad zegt me niets. De rugafdichtingen van Goodman duw je gewoon in de gleuf, dat volstaat. De set bevat verder een gebruiksaanwijzing met foto's en tips hoe je best te werk gaat. Al bij al valt het best mee om te doen.
          Die naam ben ik ook al tegengekomen in enkele topics,maar die man is blijkbaar van ebay verdwenen volgens een topic op een analoog forum.

          @Red Falcon:dat zal de truk zijn met die draad.Stond er niet bij dat het katoen moet zijn.Nuttige info.
          Aki Asahi had ik ook al gevonden,maar door corona schijnt de japanse post toch problemen te hebben om iets naar Belgie te verzenden.
          I
          Last edited by demuro; 29 oktober 2020, 09:16.

          Comment


          • #6
            Re: Lichtlek Canon AE 1

            Dat garen duw ik erin met een bij geschuurde frisco stokje.
            Als de uiteinde niet zouden plakken kunt die laten houden met verdund houtlijm, wel eerst goed laten drogen voor ge de rug dicht doet.
            Moest je geen garen vinden dan kan ik er u wat opsturen of als je in de buurt van Mol woont kunt ge erom komen.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Lichtlek Canon AE 1

              Ga gewoon naar de hobbywinkel en koop daar foam of vilt. Al dan niet zelfklevend. En in verschillende diktes en densiteiten naargelang je nodig hebt.
              Bvb https://www.hema.com/nl-be/vrije-tij...xoCLIMQAvD_BwE

              Veel goedkoper dan krak hetzelfde dat wordt aangeboden als ‘lightseal replacement kits’
              Last edited by !Karen; 30 oktober 2020, 10:09.
              FLICKR PHOTOSTREAM
              Just try to comprehend that which you'll never comprehend

              Comment

              Working...
              X