Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lichtfestival Gent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lichtfestival Gent

    Hallo,

    Weet niet of mijn post onder de goeie rubriek staat maar ik waag het er maar op mijn excuses mocht dit niet zo zijn .

    Ik ben een beginnend amateur / prutser
    Mijn materiaal bestaat uit nikon D60 met twee kitlenzen 18-55 en 55-200
    Onlangs nog een 35mm 1.8 bij aangeschaft .
    Een statief kan ik ook wel ergens op de kop tikken voor een avond .

    Nu is er binnenkort zoals velen onder jullie waarschijnlijk wel weten het tweede lichtfestival te Gent , waarbij vele historische gebouwen op een mooie manier worden belicht .

    Nu lijkt het mij wel leuk om daar eens wat te gaan rondsloffen en hier en daar wat mooie foto's te nemen .
    Maar ik vrees zonder een paar nuttige tips terug thuis een ontgoocheling te hebben als ik mijn foto's bekijk (een laptop meenemen ter plaatse lijkt mij ook niet gemakkelijk) .

    Vandaar mijn vraag hebben jullie hier niet een paar nuttige tips waar ik moet op letten en wat ik vooral niet mag doen ?

    Alvast bedankt voor de respons .

  • #2
    Re: Lichtfestival Gent

    Op zoveel respons had ik nu ook weer niet gerekend

    Comment


    • #3
      Re: Lichtfestival Gent

      Er staan hier op het forum al veel tips over nachtfotografie. Probeer de zoekfunctie eens en ga het eens uittesten voordat het lichtfestival plaatsvindt. Het zou jammer zijn als alles mislukt..

      In ieder geval: in RAW fotograferen
      Handmatig scherpstellen
      Statief (en op statief VR uitschakelen als je dat hebt)
      Lage ISO 100-200
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: Lichtfestival Gent