Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lampen voor opnametafel Falcon Eyes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lampen voor opnametafel Falcon Eyes

    Hallo allen,

    Ik heb inmiddels een tijdje geleden mijn opnametafel van Falcon Eyes gekocht. Allemaal goed en wel maar ik merk dat ik, wanneer ik pakweg 500 foto's neem voor het portfolio en daar toch een 200 van online moet zetten op mijn website, ik een week bezig ben met het retoucheren van de kleur en de achtergrondkleur.

    Omdat de tijd mij hoe langer hoe meer ontbreekt om die foto's te retoucheren komt er dus ook nooit wat op mijn portfolio op mijn website of Facebook. Zonde, want dat is nu net belangrijke reclame.

    Concreet wil ik nu dus een oplossing voor dit probleem waardoor ik in feite de tafel ergens kan neerzetten quasi permanent, en idealiter de foto maak, enkele simpele kleurretouches om hem te perfectionaliseren, en 'm daarna simpelweg kan uploaden. Zie de foto in bijlage van wat ik momenteel heb terwijl ik toch liever een véél wittere achtergrond zou willen maar het mag ook niet fake lijken.

    Wat zijn jullie tips of moet ik een lamp onder de tafel leggen en welke lamp raden jullie aan? Liefst niet te prijzig want het wordt enkel maar gebruikt voor het portfolio...

    Alvast bedankt


    Voorbeeldfoto van hoe ik het niét wil (en wat ik dus nu telkens moet aanpassen qua achtergrond: https://www.dropbox.com/s/cx9mpmx3cz...e-614.jpg?dl=0
    Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

  • #2
    Re: Lampen voor opnametafel Falcon Eyes

    met meerdere flitsers uitgelicht (2 à 3) één onderaan en 1 à 2 bovenaan (bij kaartjes heb je waarschijnlijk geen storende schaduwen hé)
    je lichtbron moet ook groter en diffuser denk ik... heb je dit nog niet eens gegoogeld?
    ik ken er niks van (productfotografie) en vond dit soort uitleg in 1 à 2 minuten.......
    indien goed belicht en met wat ervaring zou je bijna geen werk meer mogen hebben aan je foto's te bewerken denk ik dan....
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Lampen voor opnametafel Falcon Eyes

      ik weet niet hoe je nu te werk gaat maar die foto die je laat zien lijkt me langs boven geflitst? Als je een mooi egale achtergrond wil plaats je best een lamp onder te tafel. Wat voor lampen je gebruikt(wel allemaal zelfde kleurentemp voorzien) en waar je ze allemaal opstelt zal wat afhangen van wat object je fotografeert. Ik ben geen expert in product fotografie dus neem het volgende met een korrel zout. Ik zou de achtergrond langs onder belichten met een daglicht lamp en het object langs boven met daglichtlamp(en) in een softbox of door een grote witte paraplu(goedkoop) Waar je die juist zet zal afhangen vanuit welke hoek je fotografeert om die reflecties die je in je voorbeeld foto had te vermijden. als het altijd drukwerk is kan je alles wel zo afgesteld krijgen dat je niet veel moet veranderen.
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Lampen voor opnametafel Falcon Eyes

        Ik heb dezelfde opnametafel en gebruik deze set om alles te belichten https://www.vidaxl.nl/p/190067/fotos...0x70-statieven
        Omdat ik eerst eens wou zien of productfotografie en flitsen in het bijzonder me wel lag wou ik nog niet direct 'groot' geld gaan uitgeven vandaar de keuze op voor die set

        Het is voor zijn prijs heel goed materiaal en de service is prima.
        Ik had mijn set besteld op een maandag en dinsdagmiddag was ik al aan het flitsen

        Natuurlijk is de kwaliteit van afwerking niet te vergelijken met bijvoorbeeld Elinchrom of Bowen maar het doet wat het moet doen meer dan behoorlijke en voor een heel mooie prijs.
        Eigenlijk snap je niet hoe ze het allemaal kunnen maken en dan ook nog gratis leveren voor die prijs

        Je moet inderdaad (ook) langs onder belichten.
        Ik plaats mijn twee flitsers van bovengenoemde set zonder softbox of wat dan ook onder de tafel en dan gebruik ik nog een speedlite ( of 2 ) om langs boven te belichten en dat werkt prima.

        Je moet wel zien dat je de achterste flitser boven de onderste dwarslat van de tafel zet anders krijg je een schaduwlijn van die dwarslat in je foto.

        Nog een tip, je kan ook meedoen aan de veilingen op die site en dan heb je kans om de set nog goedkoper te kopen.
        Ik heb de mijne zo kunnen kopen voor 131 euro

        Hopelijk heb je hier wat aan want ik ben ook maar in mijn uitprobeerfase maar dat is op zich al plezant om doen.
        Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

        https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

        Comment


        • #5
          Re: Lampen voor opnametafel Falcon Eyes

          Dus eigenlijk als ik de set waar The digital hunter van spreekt neem, moet het lukken?

          Daarmee heb ik bovendien een set die ik ook nog eens voor andere doeleinden zou kunnen gebruiken dus ik koop niet direct dé kat in een zak?

          Ik heb al twee daglichtlampen van Falcon (denk ik, ben merknaam even kwijt) en die doen het netjes, dus dat in combinatie met die flitsset en ik ben vertrokken lijkt me?

          Bedankt voro het advies jongens!
          Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

          Comment


          • #6
            Re: Lampen voor opnametafel Falcon Eyes

            Kan het met deze ook denk je? Het prijsverschil is niet gigantisch maar dan blijf ik bij de merknaam die ik al heb en waar ik tevreden van ben. Mocht er bovendien dan iets aan schelen dan kan ik naar een erkende fotografieshop (de verkoper, zie website) bellen?



            Bedankt!
            Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

            Comment


            • #7
              Re: Lampen voor opnametafel Falcon Eyes

              Oorspronkelijk geplaatst door BobMermans Bekijk bericht
              Kan het met deze ook denk je? Het prijsverschil is niet gigantisch maar dan blijf ik bij de merknaam die ik al heb en waar ik tevreden van ben. Mocht er bovendien dan iets aan schelen dan kan ik naar een erkende fotografieshop (de verkoper, zie website) bellen?



              Bedankt!

              Dag Bob,

              Dan zou ik voor de set van kamera-express gaan om de reden die je zelf al aan haalt,tenzij je ook via de veilingsite probeert de set voor minder te pakken te krijgen.

              De service van Vidaxl.nl is geen probleem hoor.

              Bij mij ontbrak er een synkabeltje in de set en ik heb dan een mailtje gestuurd omdat kabeltje na gestuurd te krijgen.
              Nog dezelfde dag kreeg ik een mailtje terug met een pdf file waar ik precies de bestelnummers van alle onderdelen van de volledige set kon nakijken en aangeven welk onderdeel ik te kort kwam.
              Twee dagen later lag het kabeltje met verontschuldigingen van Vidaxl.nl in de brievenbus

              Er zijn bekende merken die veel geld kosten die die service niet eens bieden.
              Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

              https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

              Comment


              • #8
                Re: Lampen voor opnametafel Falcon Eyes

                Falcon Eyes set besteld Kan ik eindelijk hopelijk werk gaan maken van dat portfolio in een paar klikken i.p.v. 30 minuten per foto!

                Bedankt voor jullie advies heren!
                Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

                Comment


                • #9
                  Re: Lampen voor opnametafel Falcon Eyes

                  gebruik je custom witbalans ipv automatische witbalans, het zal je heel veel retouche werk besparen
                  Albums
                  Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lampen voor opnametafel Falcon Eyes

                    De foto's zijn genomen als RAW dus ik neem aan dat dat optimaal is toch?
                    Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lampen voor opnametafel Falcon Eyes

                      Graag gedaan,

                      Ik ben hier op het forum al zo dikwijls geholpen en ben ik blij dat ik ook eens iets terug kan doen

                      Veel plezier met je set.
                      Goed materiaal maakt nog geen goed fotograaf,maar het helpt wel.

                      https://www.flickr.com/photos/ronald_ceulemans/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lampen voor opnametafel Falcon Eyes

                        Hallo The digital hunter,

                        ik content: mijn flitsers zijn er! Enige probleem: Falcon Eyes stuurt geen allesomvattende handleiding mee, dus ik heb ze geïnstalleerd gekregen en ze flitsen, maar op de camera (Nikon D90) lijkt het alvast wel of ze geen effect hebben (en dat de flits dus te vroeg of te laat komt).

                        Nu is het lang geleden dat ik het toestel nog heb vastgehad en ik vermoed dat ik dus met de instellingen opd e camera of op de Speedlight SB-900 (je ziet, ik ben op zich niet slecht voorzien ) moet gaan spelen, maar heb jij enig idee hoe ik alles best instel opdat ze gelijktijdig met de shutter flitsen?

                        Alvast bedankt

                        Bob
                        Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lampen voor opnametafel Falcon Eyes

                          Flits op M zetten op de camera anders ontsteken de flitsen o de voorflits van de iTTL.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lampen voor opnametafel Falcon Eyes

                            Oorspronkelijk geplaatst door BobMermans Bekijk bericht
                            Hallo allen,

                            Ik heb inmiddels een tijdje geleden mijn opnametafel van Falcon Eyes gekocht. Allemaal goed en wel maar ik merk dat ik, wanneer ik pakweg 500 foto's neem voor het portfolio en daar toch een 200 van online moet zetten op mijn website, ik een week bezig ben met het retoucheren van de kleur en de achtergrondkleur.

                            Omdat de tijd mij hoe langer hoe meer ontbreekt om die foto's te retoucheren komt er dus ook nooit wat op mijn portfolio op mijn website of Facebook. Zonde, want dat is nu net belangrijke reclame.

                            Concreet wil ik nu dus een oplossing voor dit probleem waardoor ik in feite de tafel ergens kan neerzetten quasi permanent, en idealiter de foto maak, enkele simpele kleurretouches om hem te perfectionaliseren, en 'm daarna simpelweg kan uploaden. Zie de foto in bijlage van wat ik momenteel heb terwijl ik toch liever een véél wittere achtergrond zou willen maar het mag ook niet fake lijken.

                            Wat zijn jullie tips of moet ik een lamp onder de tafel leggen en welke lamp raden jullie aan? Liefst niet te prijzig want het wordt enkel maar gebruikt voor het portfolio...

                            Alvast bedankt


                            Voorbeeldfoto van hoe ik het niét wil (en wat ik dus nu telkens moet aanpassen qua achtergrond: https://www.dropbox.com/s/cx9mpmx3cz...e-614.jpg?dl=0

                            Eerst en vooral moet u ook onder de tafel een lichtbron plaatsen met EV+1 om de achtergrond uit te lichten. Dan inflitsen van bovenaf om het onderwerp te belichten maar nooit de flitser(s) zo plaatsen dat de reflectie zich naar uw lens richt of met een softbox / diffuser werken.
                            Waarom niet werken met de kleurenkaart van Colorchecker. Deze laat u toe om op de eerste foto de kleuren te controleren en goed te zetten om daarna alle foto's onder dezelfde omstandigheden genomen via hetzelfde profiel in één beweging goed te zetten. Dit werkt zowel voor de witbalans als voor de luminantie, de verzadiging etc ...
                            Ik doe dat altijd zo en het bespaart me hopen werk.
                            Ginne.
                            Last edited by GinnFizz; 12 mei 2015, 13:45.
                            Not all who wander are lost ...
                            EOS 5DmkIII - Canon EF 16-35mm f4 L USM - Canon EF 50mm f1.4 USM - Canon EF 24-70mm f4 L USM - Canon EF 70-200mm f2.8 L IS II - Canon Speedlite 430EX II

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lampen voor opnametafel Falcon Eyes

                              Dag Ginne,

                              De lichtbron waar u van spreekt, is dit dan een flitser of een "gewone" lamp? Of kan ik bijv. Één van de flitsers van de softboxen onder de tafel zetten? (Lijkt me niet azngeraden).

                              Alvast bedankt!

                              Bob
                              Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

                              Comment

                              Working...
                              X