Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Knipperende puntjes te zien op foto in diplay

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Knipperende puntjes te zien op foto in diplay

    Na 1 maand op automatisch te hebben gewerkt , wilde ik mijn wat verdiepen , en handmatig bepaalde instellingen doen . wat blijkt er nu , dat als wanneer ik een foto heb genomen van en mooie bos bloemen , of een mooi in bloei staande boom ( de bladeren dan ervan ) ik op het display kijk en steeds knipperende en flikkerende puntjes , stukjes ze knipperen
    vroeger had ik dt nooit zelfs in automatische stand niet , nu wel

    Nikon D 50

    hoe krijg ik dat gemakkelijk weg ????


    weet iemand hoe het moet

    dank u.

    first_time

  • #2
    Re: Knipperende puntjes te zien op foto in diplay

    Die puntjes die knipperen zijn overbelichte plaatsen in je foto. De beste manier om deze weg te krijgen, is de foto opnieuw te nemen, zonder overbelichting
    http://katrijn.fotopic.net
    Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

    Comment


    • #3
      Re: Knipperende puntjes te zien op foto in diplay

      Met de pijltjes onder en boven (in de foto-bekijk-modus) kun je kiezen uit verschillende manieren om de gemaakte foto's weer te geven. Hieronder vallen o.a. een histogram, de EXIF-informatie, en ook een manier dat overbelichte plekken knipperend worden weergegeven zodat ze makkelijk herkent kunnen worden. Wat voor jou het beste is is volledig afhankelijk van je eigen wensen, kwaliteiten en eisen die je aan de foto stelt
      One day, I would like to make nice pictures :-)
      www.lucaskoijen.nl

      Comment


      • #4
        Re: Knipperende puntjes te zien op foto in diplay

        Oorspronkelijk geplaatst door Kat Bekijk bericht
        Die puntjes die knipperen zijn overbelichte plaatsen in je foto. De beste manier om deze weg te krijgen, is de foto opnieuw te nemen, zonder overbelichting
        Hey ,

        Dank u voor de inlichting , maar de vraag was eerder hoe krijg ik die knipperende puntjes ( overbelichting ) puntjes weg
        ok door minder belichting , maar iemand zei mij dat ik in het menu moest gaan en dan bij instellingen kijken en daar dan bij " HIGH LIGHT " en daar dan iets aan of uit vinken ( aan of uitzetten ) en dat het zo kon verwijderen
        kan iemand mij uitleggen ( stap voor stap ) hoe ik tewerk ga of wat ik moet verminderen en hoe . want bij automatische - stand , krijg ik hetzelfde en voordien nooit , dus moet er toch iets zijn dat ik per toeval heb verandert zonder te weten wat , en niet wetende wat de gevolgen gingen zijn . ik dacht en was ook zo op automatich ( groen camera ) regelt het toestel toch alles zodat je geen overbelichting kan hebben , of ben ik volledig het noorden kwijt.

        dank u

        first_time

        Comment


        • #5
          Re: Knipperende puntjes te zien op foto in diplay

          Ik denk dat de handleiding eens deftig lezen geen kwaad zou kunnen... in 't Engels: rtfm

          Comment


          • #6
            Re: Knipperende puntjes te zien op foto in diplay

            Ik zei het net, maar ik zal nog duidelijker zijn. Op het moment dat je de knipperende puntjes ziet moet je twee keer achter elkaar op het pijltje naar boven drukken
            One day, I would like to make nice pictures :-)
            www.lucaskoijen.nl

            Comment


            • #7
              Re: Knipperende puntjes te zien op foto in diplay

              Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
              Ik denk dat de handleiding eens deftig lezen geen kwaad zou kunnen... in 't Engels: rtfm

              Hallo,


              Ja dat klopt , is ook de gemakkelijkste uitleg als je het zelf niet weet , nietwaar Tony smetje , verwijzen naar de handleiding enfin er moeten zulke zijn en andere .

              ik heb de technische support gebeld en die mensen weten waarover ze praten en verwijzen niet naar de handleiding , beste Tony smet , maar zij weten , percies op wat ze moeten antwoorden , zijn vakmensen met KENNIS , TONY !!!!!!!!!!! en heb een zeer duidelijke en informatieve uitleg gekregen zonder verwijzing naar de handleiding omdat die mensen weten waarover ze praten , VAKKENNIS TONY !!!!!!!!!!!
              Bedankt aan al de andere mensen die zo bereid waren om mij te helpen, dank u : Luckyluke - Kat

              En de vakkundige uitleg was devolgende :

              " query about "high lights" flashing in monitor... "

              Geachte,

              Zoals afgesproken mail ik u hierbij de informatie om de 'hoge lichten" op uw monitor uit te schakelen.
              Als u de foto in de monitor bekijkt duw de multiselector omhoog of omlaag om door de fotoinformatie te bladeren u komt dan van zelf bij "hoge lichten' die u of aan of uit kunt laten.

              Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest.

              Met vriendelijke groet,

              Frits
              Nikon support


              was leerrijk tony ??????????????


              admin: er mag een slotje op aub. Dank u

              first_time

              Comment


              • #8
                Re: Knipperende puntjes te zien op foto in diplay

                Geloof me: bij de technische support DENKEN ze wat ik hier schreef

                Of staat dze info NIET in de handleiding misschien??

                Comment


                • #9
                  Re: Knipperende puntjes te zien op foto in diplay

                  @first_time: beetje verkeerd gegeten vanmorgen?

                  Blijkbaar heb je niet al te veel ervaring met internet forums (leid ik af uit het feit dat je je vraag volledig in het bold getypt hebt, wat een beetje overeenkomt met opdringerig roepen; vergelijk bvb met vragen stellen in hoofdletters).

                  Daarom dit: Als je een vraag stelt op een forum die over je fototoestel gaat, en misschien in de handleiding te vinden is, maar je vindt ze niet: vermeld dat dan. Anders krijg je sowieso reacties die verwijzen naar de handleiding. Idem dito als je al een forum/internet search hebt gedaan.
                  Indien dat om een of andere reden niet kan (handleiding weggegooid samen met de doos): idem dito. Zelfs indien je gewoon te lui bent om de handleiding te lezen, zeg dat dan.

                  Maar reageer niet kregelig op mensen die verwijzen naar de handleiding als die leidt naar de oplossing.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Knipperende puntjes te zien op foto in diplay

                    je hebt een enorme (nuja) doos gekregen met redelijk wat papier in.
                    daar zat ook een handleiding tussen. best mogelijk dat je die al kwijt bent (wie is er nu altijd ordelijk ) en dan kan je het internet raadplegen.

                    moet je mij niet vertellen dat het opzoeken langer duurt dan het vragen op een forum.

                    boekje nemen, boekje openen, wat in't boekje bladeren
                    of google/ forum search gebruiken en wat grasduinen

                    VS

                    forum openen, klikken, new thread en posten.

                    dat gaat veel sneller hee? en dan rustig afwachten tot iemand je zegt hoe het moet
                    minimum input, maximum output.

                    twee nadelen:
                    1) min input is ook reageren op zon topic met "RTFM" en dan komen we uiteindelijk nergens (niet reageren is geen "input" )
                    2) door in je handleiding te bladeren ontdek je andere instellingen en functies van je camera. door je handleiding te gebruiken leer je zoveel meer.

                    maar ieder zijn ding hee
                    een D50 is een instapmodel en misschien wil jij helemaal niet weten wat je ermee kan doen.

                    kleine edit:
                    ik vraag me af waarom je ze weg wilt?
                    als men benzinemeter een lege tank aangeeft dan ga ik tanken ipv men benzinemeter uit te schakelen
                    Last edited by parakiet; 27 september 2006, 16:58.
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Knipperende puntjes te zien op foto in diplay

                      Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                      kleine edit:
                      ik vraag me af waarom je ze weg wilt?
                      als men benzinemeter een lege tank aangeeft dan ga ik tanken ipv men benzinemeter uit te schakelen
                      Inderdaad. We hadden hier een paar weken geleden zo'n zelfde schreeuwlelijk met exact dezelfde vraag, die niet de moeite wilde nemen de handleiding te lezen en dit ook wilde uitschakelen. Dan denk ik: lees toch maar beter de handleiding, begrijp waar het voor bedoeld is en maak er gebruik van. Maar nee, deze mensen willen blijkbaar rondlopen met een camera die hun verstand qua mogelijkheden te boven gaat.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Knipperende puntjes te zien op foto in diplay

                        Tiens, zou dat diezelfde schreeuwlelijk zijn die de handleiding van een Olympus E-500 maar niets vond ??? Nu is er eens een merk waar je gratis de nederlandstalige handleiding kunt downloaden...

                        Moet zeggen dat First_time nog iets feller uit de hoek komt. Zal waarschijnlijk de first time zijn dat hij z'n handleiding eventueel zou kunnen bovenhalen
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Knipperende puntjes te zien op foto in diplay

                          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                          je hebt een enorme (nuja) doos gekregen met redelijk wat papier in.
                          daar zat ook een handleiding tussen. best mogelijk dat je die al kwijt bent (wie is er nu altijd ordelijk ) en dan kan je het internet raadplegen.

                          moet je mij niet vertellen dat het opzoeken langer duurt dan het vragen op een forum.

                          boekje nemen, boekje openen, wat in't boekje bladeren
                          of google/ forum search gebruiken en wat grasduinen

                          VS

                          forum openen, klikken, new thread en posten.

                          dat gaat veel sneller hee? en dan rustig afwachten tot iemand je zegt hoe het moet
                          minimum input, maximum output.

                          twee nadelen:
                          1) min input is ook reageren op zon topic met "RTFM" en dan komen we uiteindelijk nergens (niet reageren is geen "input" )
                          2) door in je handleiding te bladeren ontdek je andere instellingen en functies van je camera. door je handleiding te gebruiken leer je zoveel meer.

                          maar ieder zijn ding hee
                          een D50 is een instapmodel en misschien wil jij helemaal niet weten wat je ermee kan doen.

                          kleine edit:
                          ik vraag me af waarom je ze weg wilt?
                          als men benzinemeter een lege tank aangeeft dan ga ik tanken ipv men benzinemeter uit te schakelen


                          beste vriend ,


                          Ben blij dat ik dit heb gepost , anders zat je nog met die uitingen in je maag die je nergens anders kwijt raakt , ook een gepensioneerde schoolmeester zekers die probeert om hier te dirigeren omdat hij dat in en voor zijn klas niet kon , alleeeeeeeeee er moeten van soorten zijn nietwaar monsieur paraplu . ten tweede of de Nikon D50 nu een instap model is of niet wat doet dat hier ter zake ??????????? of is het om te zeggen dat jij met veeeeeeeeeeeeeeel beter en duuuuuuurder materiaal zit , wel gefeliciteerd , echt bemoedigend voor beginners , een echte prof ben je , maar laat staan in wat !!!!!!!!!!!!!!!!!

                          alleeeeeeee , nog een geluk dat niet iedereen zo is gelijk jou , je kan iemand wat zeggen op 2 manieren, de manier waarop jij het probeert te zeggen slaat nergns op. maar neem en voorbeeldaan pppictures , parasiet hummmmmmm je kan nog veel leren van hem hij weet tenminst hoe je iemand de weg wijst als hij of zij nieuw is .

                          ik heb duizend keer meer geleerd van pppictues in wat hij mij uitlegde en hoe het moet dan jou redetwist , die eerder een schelding is dan een uitleg maar zoals reeds gezegd je kan maar gebruiken , wat je hebt he ********** of is het **********

                          moderator , er mag een slot op einde citaat tenzij je er een diskussie wil van laten maken.

                          greetzzzzzzzzz

                          ps : bedankt pppictures
                          Last edited by Xarder; 29 september 2006, 20:09.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Knipperende puntjes te zien op foto in diplay

                            Oorspronkelijk geplaatst door First_time Bekijk bericht
                            beste vriend ,

                            Ben blij dat ik dit heb gepost , anders zat je nog met die uitingen in je maag die je nergens anders kwijt raakt , ook een gepensioneerde schoolmeester zekers die probeert om hier te dirigeren omdat hij dat in en voor zijn klas niet kon , alleeeeeeeeee er moeten van soorten zijn nietwaar monsieur paraplu . ten tweede of de Nikon D50 nu een instap model is of niet wat doet dat hier ter zake ??????????? of is het om te zeggen dat jij met veeeeeeeeeeeeeeel beter en duuuuuuurder materiaal zit , wel gefeliciteerd , echt bemoedigend voor beginners , een echte prof ben je , maar laat staan in wat !!!!!!!!!!!!!!!!!

                            alleeeeeeee , nog een geluk dat niet iedereen zo is gelijk jou , je kan iemand wat zeggen op 2 manieren, de manier waarop jij het probeert te zeggen slaat nergns op. maar neem en voorbeeldaan pppictures , parasiet hummmmmmm je kan nog veel leren van hem hij weet tenminst hoe je iemand de weg wijst als hij of zij nieuw is .

                            ik heb duizend keer meer geleerd van pppictues in wat hij mij uitlegde en hoe het moet dan jou redetwist , die eerder een schelding is dan een uitleg maar zoals reeds gezegd je kan maar gebruiken , wat je hebt he MONSIEUR parakiet of is het PARASIET

                            moderator , er mag een slot op einde citaat tenzij je er een diskussie wil van laten maken.

                            greetzzzzzzzzz

                            ps : bedankt pppictures
                            "First Time," een naam om te onthouden...
                            Ook een poging tot goede raad: wees niet zo direct op je teentjes getrapt. Of laat het anders niet zo direct merken. Zeker niet als nieuweling, en zeker ook niet op een forum als BD waar je van velen nog veel kan leren.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Knipperende puntjes te zien op foto in diplay

                              Firsttimer,

                              Mijn antwoord kon je vinden in die andere thread waar je net dezelfde vraag stelde. Sorry dat ik niet binnen de 30 minuten kon antwoorden.

                              Anders, als het teveel werk is : zwarte tipex werkt ook.
                              Of gewoon uw camera weggooien en één van 100 euro kopen. Heb je al die ambetante zaken niet.

                              P.s. : als je echt voorspelbaar wilt zijn, kan je op deze post ook beginnen flamen.

                              Tot uw dienst

                              Comment

                              Working...
                              X