Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

karting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • karting

    kan iemand me vertellen of het mogelijk is om in een indoorkartingcircuit fotos te trekken zonder flits?
    ik wil namelijk de piloten niet doen schrikken met mijn flits .

    En daarop volgend natuurlijk de vraag naar een goed programma om na het uploaden de ruis te onderdrukken .

    Ik shoot in RAW

    alvast bedankt

  • #2
    Re: karting

    Je zal een lichtsterke lens nodig hebben, en een camera die op hoge iso niet teveel ruis geeft.

    Welke camera en lenzen gebruik je?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: karting

      een eos 350d en een canon 70-200 F4L USM
      das denk ik een beetje te weinig , maar ik heb ook nog de 50 EFII 1,8
      beter met die laatste dan

      Comment


      • #4
        Re: karting

        Bij indoor-karting kan je waarschijnlijk heel dicht bij de actie komen, en dan zal de 50mm al wel lang genoeg zijn.
        Maar als je heel dichtbij zit, dan is het ook moeilijker om de voorbijrijdende karts goed in beeld te houden. Met een langere lens en meer afstand gaat dat gemakkelijker.

        Ik weet ook niet of de autofocus van die 50mm f1,8 snel genoeg is.
        Met je 350D kan je gemakkelijk op iso 800 of zelfs 1600 werken, maar dan moet je wel in het oog houden dat de foto's zeker niet te donker zijn. Als je ze achteraf lichter moet maken, dan krijg je veel meer zichtbare ruis.
        Als ik binnen foto's maak op hoge iso en zonder flits, dan probeer ik met de belichtingscompensatie ervoor te zorgen dat de foto's zeker licht genoeg zijn en dan valt de ruis zelfs op iso 1600 nog mee.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: karting

          thanx
          daar heb ik nu wat aan zie .
          grtz andy

          Comment


          • #6
            Re: karting

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik weet ook niet of de autofocus van die 50mm f1,8 snel genoeg is.
            zelf gebruik ik de autofocus niet, je kan manueel scherpstellen op een punt in het parcours en afdrukken wanneer je het stuur van de kart in de zoeker scherp ziet, door de reactietijd van de ontspanknop in te drukken maakt dat je dan wel scherp bent op de rijder zelf, dit kan je ook toepassen bij motorcross bv.
            Groeten,

            Paul

            Comment


            • #7
              Re: karting

              Oorspronkelijk geplaatst door P@ul Bekijk bericht
              zelf gebruik ik de autofocus niet, je kan manueel scherpstellen op een punt in het parcours en afdrukken wanneer je het stuur van de kart in de zoeker scherp ziet, door de reactietijd van de ontspanknop in te drukken maakt dat je dan wel scherp bent op de rijder zelf, dit kan je ook toepassen bij motorcross bv.
              Bij motorcross heb ik toch altijd de autofocus gebruikt, en zelfs met de niet zo heel snelle Sigma 70-200 f2,8 ging dat prima .

              Maar in zo'n donkere omstandigheden (indoor) kan het wel mogelijk zijn dat handmatig scherpstellen betere resultaten geeft.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: karting

                Gebruik maar een flits ; Ze hebben er geen last van.
                Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                http://www.racenews.be

                Comment


                • #9
                  Re: karting

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Bij motorcross heb ik toch altijd de autofocus gebruikt, en zelfs met de niet zo heel snelle Sigma 70-200 f2,8 ging dat prima .

                  Maar in zo'n donkere omstandigheden (indoor) kan het wel mogelijk zijn dat handmatig scherpstellen betere resultaten geeft.
                  Jazeker, opnamen van motorcross zal wel geen probleem opleveren met een eventuele tragere autofocus, maar in de context van het topic dacht ik wel aan indoor en gaf ik aan dat je ook eventueel kan manueel scherpstellen bij indoor-motorcross.
                  Groeten,

                  Paul

                  Comment


                  • #10
                    Re: karting

                    Op continue autofocus voorkom je meestal al dat de lens eens helemaal "het toertje" van voor naar achter doen van scherpstellen, maar dat wist je wellicht al.
                    Of de piloten ervan gaan schrikken als je een flits gebruikt weet ik niet, misschien hebben ze dezelfde reflex als op de autostrade en kloppen ze hun "freins" toe... inderdaad beter niet dus... maar een ander argument "tegen" is dat ik me afvraag of je op zo 'n circuit überhaupt iets treffelijks kan doen met een flits. Ik ben natuurlijk geen flitsgenie (enfin ik ken zo goed als niks van flitsen, ik zet 'm op het toestel en hij staat op TTL) - misschien kunnen ervaren rotten (of rottende ervarenen) hier iets meer over vertellen...

                    Comment


                    • #11
                      Re: karting

                      Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                      Op continue autofocus voorkom je meestal al dat de lens eens helemaal "het toertje" van voor naar achter doen van scherpstellen, maar dat wist je wellicht al.
                      Of de piloten ervan gaan schrikken als je een flits gebruikt weet ik niet, misschien hebben ze dezelfde reflex als op de autostrade en kloppen ze hun "freins" toe... inderdaad beter niet dus... maar een ander argument "tegen" is dat ik me afvraag of je op zo 'n circuit überhaupt iets treffelijks kan doen met een flits. Ik ben natuurlijk geen flitsgenie (enfin ik ken zo goed als niks van flitsen, ik zet 'm op het toestel en hij staat op TTL) - misschien kunnen ervaren rotten (of rottende ervarenen) hier iets meer over vertellen...
                      Heb dit afgelopen weekend zelf deelgenomen aan de 24h van de indoorkarting in kortrijk. Flitsen mag je gerust doen . Geloof me. Je let daar niet eens op als je aan het rijden bent
                      Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                      http://www.racenews.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: karting

                        Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                        Flitsen mag je gerust doen . Geloof me. Je let daar niet eens op als je aan het rijden bent
                        En anders kan je de ramptoerist uithangen ook...
                        Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

                        Comment


                        • #13
                          Re: karting

                          Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
                          Heb dit afgelopen weekend zelf deelgenomen aan de 24h van de indoorkarting in kortrijk. Flitsen mag je gerust doen . Geloof me. Je let daar niet eens op als je aan het rijden bent
                          Toch niet helemaal mee eens Blazor. Waarschijnlijk weet jij, net als ik, hoe je zorgt dat je niet direct in het gezicht van een rijder flitst, maar bij de laatste wedstrijd die ik heb gedaan, stond ook een bermtoerist te flitsen en verschillende rijders kwamen mij vragen of hij het soms express kon doen.

                          Flitsen is zeker een optie en eigenlijk kun je (volgens mij en mijn Nikon) niet anders. Ik werk meestal op ISO 200, soms 400 maar dat is echt het maximum. En met mijn flitser kan ik ook nog wat creatiever doorgaan in het belichten dan wanneer ik zonder zou werken.

                          Kijk maar eens op www.proturnracing.com voor wat indoorkarting fotografie!

                          'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

                          Comment

                          Working...
                          X