Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

juiste instellingen BMX

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • juiste instellingen BMX

    Hoi Beste forum leden
    bij deze een vraagje? zou nu zondag een BMX wedstrijd willen fotograferen en dit met de canon R6 en de lenzen rf 100/500 of de 70/200 2.8 usm II, welke zou ik het best gebruiken en de beste instellingen op de body??? daar ik toch graag met een paar passende foto's naar huis zou kunnen keren..
    Graag jullie deskundig advies waarvoor van harte uiteraard

  • #2
    Re: juiste instellingen BMX

    Beste,

    Welk van de 2 lenzen je best gebruikt hangt een beetje af van de afstand tot je onderwerp(en) en of je ook detailfoto's wil hebben.
    De afstand, dat kunnen we van hier moeilijk beoordelen. Maar als je kan neem je ze best beiden mee.

    Qua foto's kan je ofwel gaan voor panning - sluitersnelheden tot pakweg 1/125sec - meetrekken met de rijders, of hoge sluitertijden gebruiken (1/500sec of hoger).
    De panning levert meestal een meer dynamisch beeld op dat snelheid suggereert, maar het effect bij BMX zal eerder beperkt zijn denk ik.
    Als je een hoge sluitersnelheid gebruikt bevries je als het ware de beweging en heb je meer kans op scherpe foto's.

    Veel hangt af van de omgeving.
    Ik zou aanraden om het eerste kwartier te gebruiken voor testfoto's (indien mogelijk) en daarna kan jij kijken wat voor jou het beste resultaat oplevert.
    Bij dit soort fotografie wordt ook soms gebruik gemaakt van een flits in HSS (High Speed Sync).
    Hierdoor kan je een flits gebruiken met hogere sluitersnelheden dan bij normale flits, maar dit vraagt een flits die vrij krachtig is, en uiteraard HSS ondersteunt.

    Veel succes en post hier zeker wat van je foto's.

    Jaja

    PS Moest dit soort actiefotografie je interesseren, op zaterdag 13 mei organiseert Belgiumdigital een workshop actiefotografie op de kartingbaan Horensbergdam te Genk.
    Binnen een tweetal weken komt meer info beschikbaar en kan je ook inschrijven.
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Re: juiste instellingen BMX

      Beste
      als er iets degelijks tussen zit zal ik er graag en paar posten ,,bedankt alvast voor jou advies,,top
      mvg Ysvogel

      Comment


      • #4
        Re: juiste instellingen BMX

        jaja
        zoals gezegd bij deze een paar beelden bmx ik had een kleine 1200 fotokes en ik denk 1000 niet scherp of niet scherp waar het moest zijn??sluitertijd te kort genomen denk ik...
        hoe een foto hierbij aanhangen jaja???

        Comment

        Working...
        X