Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

interval fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • interval fotografie

    Moest je interesse hebben in interval fotografie, bv opengaande bloemen, moet je hier maar eens kijken, http://www.timelapse.be , heb je vragen , laat ze dan maar komen.

    ChristopherM

  • #2
    Re: interval fotografie

    De filmpjes werken niet bij mij...

    Comment


    • #3
      Re: interval fotografie

      Hier werken ze wel en hoe .....
      Wat is de interval periode bij de bloem , 1 foto per dag ? Of nog minder.
      Proficiat knap gemaakt !!!
      ***Ne kodak en ne zak...***

      Comment


      • #4
        Re: interval fotografie

        Mooi gedaan. Spijtig dat je het beeld niet kan vergroten

        Jo(han)
        Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

        Comment


        • #5
          Re: interval fotografie

          Lijkt me heeeeel leuk om ook eens mee te experimenteren!!!

          Comment


          • #6
            Re: interval fotografie

            Heb de laatste Quicktime geïnstalleerd en nu werkt het wel!!


            Chapeau hoor! Vooral de filmpjes waar de vliegtuigen streepjes door de lucht komen maken vind ik geweldig...Zeker weten!

            Comment


            • #7
              Re: interval fotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie
              Hier werken ze wel en hoe .....
              Wat is de interval periode bij de bloem , 1 foto per dag ? Of nog minder.
              Proficiat knap gemaakt !!!
              De interval van de foto's bij de bloemen is slechts 9 seconden, hoe raar het ook mogen klinken. Het is een bloem die alle dagen opengaat en met de avond weer sluit. Na het prachtige fenomeen bestudeerd te hebben blijkt dat vanaf dat de zonnestralen erop vallen het proces begint en het ongeveer een 2 tal uur duurt voor ze helemaal open is.

              ChrisoptherM

              Comment


              • #8
                Re: interval fotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Jo
                Mooi gedaan. Spijtig dat je het beeld niet kan vergroten

                Jo(han)
                Ja, ik weet het, ik heb ze speciaal niet te groot gemaakt om webruimte te besparen. Op de site vind je mijn mailadres, stuur een berichtje welke timelapse je graag zou hebben in 640x480 formaat en ik stuur je hem door, dan kan je ze ook eens wat groter bekijken.

                ChrisotpherM

                Comment


                • #9
                  Re: interval fotografie

                  Heel knap gedaan Christopher.
                  Ik zit ook al een hele tijd met het idee om zoiets te maken.
                  Deze zomer heb ik een passiebloem gefotografeerd en er een animated gif van gemaakt omdat ik niet wist welke soft ik nodig had. Kan jij me zeggen welk programma ik nodig heb ?
                  Die animated gif vind je op http://users.pandora.be/cypho/test.gif
                  Cypho
                  Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

                  Comment


                  • #10
                    Re: interval fotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door cypho
                    Heel knap gedaan Christopher.
                    Ik zit ook al een hele tijd met het idee om zoiets te maken.
                    Deze zomer heb ik een passiebloem gefotografeerd en er een animated gif van gemaakt omdat ik niet wist welke soft ik nodig had. Kan jij me zeggen welk programma ik nodig heb ?
                    Die animated gif vind je op http://users.pandora.be/cypho/test.gif
                    Best knap gedaan,
                    Er zijn er verschillende op de markt, zelf gebruik ik Antechimus Animator.
                    Maar da's wel een programma dat ik heb gekocht. Je kan het wel zo downloaden en gebruiken(google), maar dan heb je wel een klein logo in de rechterbovenhoek van je avi. . Fast movie proccesor (FMP) is een freeware progje, maar het is nog moeilijk te vinden. Wel belangrijk dat vanaf je begint met foto's te nemen je een statief gebruikt en de positie van je cam niet meer veranderd, je hebt in het begin van je avi een kleine beweging.

                    ChristopherM4U

                    Comment


                    • #11
                      Re: interval fotografie

                      Ik heb Antechimus Animator gedownload en dat lukt daar prima mee
                      Resultaat op http://users.pandora.be/cypho/test.avi
                      Ik ga me daar eens meer mee bezig houden, dit lijkt me heel boeiend om te doen.
                      Laat jij de instellingen standaard staan of zijn er zaken die je best veranderd ?
                      Op hoeveel zet jij het aantal frames per seconde ?
                      Cypho
                      Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

                      Comment


                      • #12
                        Re: interval fotografie

                        Oorspronkelijk geplaatst door cypho
                        Ik heb Antechimus Animator gedownload en dat lukt daar prima mee
                        Resultaat op http://users.pandora.be/cypho/test.avi
                        Ik ga me daar eens meer mee bezig houden, dit lijkt me heel boeiend om te doen.
                        Laat jij de instellingen standaard staan of zijn er zaken die je best veranderd ?
                        Op hoeveel zet jij het aantal frames per seconde ?
                        Goed van je, ik zie het aan het muisje in de rechterbovenhoek dat ht AA is. Ik gebruik tussen de 15 en 24 frames per seconde. Ik heb gezein dat je ee canon gebruikt, dan heb je normaal software bijgeleverd waarmee je je cam via de pc kan aansturen en dan kan je hem automatisch laten fotograferen ( wat je wellicht al weet) , de minimumtijd zonder problemen is 10 seconden, lager durft hij wel eens vastlopen. Als je de DIVX codec download kan je ook bestanden heel klein comprimeren zonder al te veel kwaliteisverlies. Niet alles laat ik standaard staan, de codec verander ik altijd naar mijn gebruiksgemak, meestal maak ik ze in fukframe en dan maak ik ze gereed voor het internet met Quicktime omdat de meeste dat hebben, niet alle codec's kunnen door media player gelezen worden. Je moet daar maar wat mee expirementeren, dat heb ik ook gedaan. Als je vragen hebt mail me dan maar . Mail adres staat op de site; www.timelapse.be

                        ChristopherM4U
                        Last edited by ChristopherM4U; 10 november 2004, 18:02.

                        Comment


                        • #13
                          Re: interval fotografie

                          Ik wil dit ook maken, maar ik heb geen idee hoe zo een interval instel op mijn camera (canon 600D) iemand enig idee? in de handleiding vind ik het niet...

                          Comment


                          • #14
                            Re: interval fotografie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
                            De filmpjes werken niet bij mij...
                            hier ook niet (Firefox) Imac
                            groetjes Ingrid

                            Comment


                            • #15
                              Re: interval fotografie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Helgaa Bekijk bericht
                              Ik wil dit ook maken, maar ik heb geen idee hoe zo een interval instel op mijn camera (canon 600D) iemand enig idee? in de handleiding vind ik het niet...
                              Dan zal je een externe timer aan moeten schaffen, bij de MM zie ik regelmatig ab's hangen met knoppen en display, dus die kun je daarvoor gebruiken.

                              Je kan natuurlijk ook jezelf als timer gebruken.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X