Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indoor karting.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Indoor karting.

    Vorige maand ben ik enkele foto's gaan maken van een 1uur karting race ( indoor). Ik ben niet echt tevreden over mijn fotos dus had ik graag enkele tips gehad want die snelheid in combinatie met bijna geen licht lijkt me niet echt evident.


    Stin.
    Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
    een hoop sunbounce & strobist stuff

  • #2
    Re: Indoor karting.

    Ik denk dat het een goede oefening is een panning shots te maken. Vermits je daar niet veel licht hebt kan je makkelijker naar 1/100s sluitertijd gaan zonder je diafragma te moeten toeknijpen.

    Als je de finish trekt, trek je misschien best recht in de rijrichting in. Dan minimaliseer je bewegingsonscherpte. Je kan dan ook op voorhand scherpstellen op de finishlijn, en oefenen tijdens de laatste paar ronden, om de timing onder de knie te hebben.



    Klik op de foto voor de volledige set. Hier vind je foto's van een outdoor karting, maar de finish was laat (ong. 22u) dus met veel minder licht dan de eerste paar foto's. Het zijn ook enorm veel foto's omdat ik alle piloten (collega's van mij) een keer in beeld wou hebben als aandenken...

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: Indoor karting.

      Mooie reeks, maar bij mij was het indoor in een hall waar echt heel weinig licht was.
      Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
      een hoop sunbounce & strobist stuff

      Comment


      • #4
        Re: Indoor karting.

        low light actiefotografie = spelen op de rand van de koord

        ISO 1600, f2,8 geeft vaak nog te lage sluitertijd, dus zeer technisch werken (pannings etc)

        Comment


        • #5
          Re: Indoor karting.

          Ja, die foto werd getrokken om half elf 's avonds (ik vermoed dat de tijdregistratie niet helemaal juist was op dat moment, stond nog op winteruur vermoed ik). Donker dus.

          Dave
          pixelpusher

          Comment


          • #6
            Re: Indoor karting.

            Kijk eens op www.barocracing.nl Daar staan redelijk wat foto's van Indoorkarting.


            Voorbeeldje:



            Lees de Exif maar uit. Ik flits altijd. Meestal op het 2e gordijn en soms in combinatie met de slow/functie. Meetrekken is dan wel noodzakelijk natuurlijk.

            'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

            Comment


            • #7
              Re: Indoor karting.

              Kijk ook even op volgende link, mijne uitleg staat er tussen.
              Groeten,

              Paul

              Comment

              Working...
              X