Oorspronkelijk geplaatst door
MarkEL
Voordat ik deze geschoten heb, heb ik het scherm gekalibreerd op 80cd/m2, met de Color Navigator 6 software. Nu is de foto wellicht iets te helder, maar het geeft feitelijk wel het beeld aan. Ik heb al contact gehad met EIZO maar die kunnen/ durven daar op afstand geen uitspraken over te doen. Snap ik ook wel maar toch...
Ik ben intussen er wel achter dat heel veel IPS schermen hier last van hebben. Moet je voor de gein maar eens op Youtube gaan zoeken op "IPS Glow". Waar die geadverteerde kijkhoek van 178grdn vandaan komt is mij een raadsel, mijn hoeken zien er zo uit als ik vanuit het midden naar de zijkant kijk. Als ik recht voor de hoeken ga zitten ziet het er beter uit, maar dan is de andere kan nog veel erger.
Ik heb 14 dgn afkoelperiode. Heb me voorgenomen om er even mee te werken om te zien of het stoort in dagelijks gebruik. Vooralsnog zie ik het onwillekeurig steeds en wordt ik er nog niet blij van. Ik heb intussen wel een upgrade-versie van mijn Spyder 4 besteld, van Pro naar Elite. Met de Elite versie kan ik zaken als scherm-uniformiteit meten. Als de verschillen aan de hand van die metingen ook (te) groot zijn gaat dit scherm zéker terug. Die software krijg ik morgen geleverd. Nog even afwachten dus...