Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe komt het dat al mijn foto's mislukken vanals

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe komt het dat al mijn foto's mislukken vanals

    hallo

    volgend probleemken heb ik met mijn DSC-p92 ......... als ik mijn kleine wil trekken is er slechts 1 op 20 foto's die redelijk gelukt isb.
    Echt supervervelend dus.Kleine kan natuurlijk moeilijk 100% blijven stilstaan....met mijn vorig kodaksken van 50 € had ik nooit dit probleem....
    landschappen ed zijn wel geen probleem maar daar heb ik hem niet voor gekocht natuurlijk.
    Ik heb al vanalles geprobeerd maar k'zeg het echte betering is er niet.
    Kan ik instelling ofzo veranderen of op wat zou het moeten staan ?

    Bedankt

    Kevin


  • #2
    Wat is het probleem eigenlijk ? Is het bewegingsonscherpte, overbelichting, te traag door shutterlag,... ?
    Geef eens iets meer uitleg als het kan, en liefst nog met een voorbeeldfoto.

    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Inderdaad een voorbeeldfoto is hier wel op zijn plaats.

      Comment


      • #4
        Hihihi, dat probleem ondervind ik ook dagelijks met m'n 10D, maar een voorbeeld posten doet wonderen
        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Triker
          Hihihi, dat probleem ondervind ik ook dagelijks met m'n 10D, maar een voorbeeld posten doet wonderen
          Ik heb dus hetzelfde probleem.....
          Greets
          Silver

          http://www.silver.web-log.nl

          Comment


          • #6
            Hi,

            Niet wetende wat er juist mis is met de foto's zal ik toch eens proberen een algemeen antwoord te geven:
            1) Als je met interne flits trekt:
            - houd ongeveer 4m afstand, indien je dichter komt zul je een erg wit gezicht krijgen, indien je verder gaat zal je interne flits niet genoeg meer bijlichten.
            - Eventueel kun je ook dichterbij trekken als je een papiertje schuin voor je interne flist installeert, zodat je flits niet rechtstreeks het subject belicht
            2) Als je zonder flits trekt:
            - iso waarde zo hoog mogelijk (gesteld dat de ruis je niet stoort)
            - aperture zo laag mogelijk, dus een zo groot mogelijke diafragma-opening
            - bij een kortere focal length kun je je diafragma meestal meer open zetten, je krijgt dan meer lichtinval, dus werk je best op een zo kort mogelijke focal length
            - spotmeting of weighted average spot lijkt me het meest aangewezen

            hopelijk ben je hier toch al iets mee,
            misschien dat anderen die er meer van kennen dan mij eventueel aanvullingen of verbeteringen kunnen geven,

            K

            Comment


            • #7
              misschien uw dopke van uw lens afnemen ?

              Comment

              Working...
              X