Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18

Standaard hoe deze foto verbeteren

IK volg een cursus kleur fotografie en één van de onderwerpen is 'Productfotografie' Hiervoor heb ik een favoriet biertje van mij gekozen nl. Vedett
    Na wat test foto's te hebben genomen heb ik een vraagje aan de meer ervaren (product) fotografen. Hoe maak ik onderstaand beeld uitnodigender of beter?

http://www.flickr.com/photos/mutley2...n/photostream/

http://www.flickr.com/photos/mutley2...n/photostream/
    tussen beide foto's werd enkel de plaasting van de belichting verandert.

Alle tips zijn welkom
    Gr Mutley
    I'm not young enough to know it all!
    Canon EOS 450D cameraake, kit lenske, een Sigma standaard zoom lenske, zoom lenske, visoogske en een staanderke om alles op te zette.

Standaard Re: hoe deze foto verbeteren

- Ik zou ervoor zorgen dat de letters recht (horizontaal) staan i.p.v. een beetje scheef zoals nu.
    - De witbalans is fout, zo'n dekseltje is wit. Idem voor (vermoed ik) de achtergrond.
    - Ook vind ik de 'boebelkes' bovenaan in de fles een beetje storen. Mijn eerste indruk was namelijk dat het flesje rechtop ergens tegenaan stond, en niet dat het plat lag.
    - Tot slot, en dat is dan meer algemeen, vind ik dat het beeld niet echt "hmm dat ziet er een lekker biertje uit" uitstraalt. Een beetje te klinisch daarvoor, zeker als je de witbalans juist zou zetten.

L.

Ik heb zelden een reclame advertentie gezien waar je drankflessen(wijn,bier andere) vanaf het stopsel laat zien. Zet het flesje gewoon rechtop zodat je het volledig kan zien. MG_7046 in je photostream op flickr is daarin de betere foto.
    Zet er misschien een uitgeschonken glas vedette bier naast met een vedette bierviltje eronder. Je kunt heel wat goeie en minder goeie voorbeelden vinden onder google afbeeldingen......zoek eens op de verschillende merken bieren. Je ziet vanzelf wat de betere presentatie van het bier is.
    Laatst gewijzigd door RUPSELKOPKE; 9 maart 2010 om 13:21
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Een interessante website indien je graag wat meer informatie zoekt over productfotografie. Hier een link naar fotograferen van glas. Deze fotograaf houd het erg simpel met de belichting en de materialen die hij bij productfotografie gebruikt zijn goedkoop
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Bedankt voor de reacties.
    Voor Lieven. het is idd de bedoeling dat tekst rechtopstaat maar omdat het om een testfoto ging lag ik daar niet zo van wakker. Maar je hebt wel gelijk en door problemen met de opstelling was het niet mogelijk om de foto van bovenaf te nemen op dat moment, vandaar de boebelkes.
    Voor Rupselkopke: Ik probeer om iets anders te doen dan de normale productopstelling gezien het niet zo zeer om het merk gaat (is gewoon,hier thuis, in groter aantal aanwezig dan enig ander merk ) De voorgestelde website ziet er heel interessant en ik zal deze week de site is goed doorploeteren om extra info te vinden.

Mercikes voor de hulp
    Gr Mutley
    Canon EOS 450D cameraake, kit lenske, een Sigma standaard zoom lenske, zoom lenske, visoogske en een staanderke om alles op te zette.

Heb me even laten gaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skinny_53 Bekijk bericht
    Heb me even laten gaan.

Leuk idee Skinny_53. lijkt me de moeite om dat eens te proberen realiseren zonder Photoshop.
    Hopelijk lukt t me

Is zeker te realiseren bij de opname zelf.

" Try and learn ".

Het het getoonde resultaat is inderdaad een snelle en slordige photoshop bewerking, maar ik wilde enkel aantonen dat met enkele simpele ( waterbakje en waterspuit ) accessoires
    je van een simpel onderwerp toch iets speciaals kunt maken.

>Veel suc6

Het uiteindelijk resultaat na enkele uurtjes van "trial & error".

or

Gr Mutley

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mutley Bekijk bericht
    Het uiteindelijk resultaat.
    or
    Gr Mutley
    and and

voor mij zeer geslaagd!!!
    nu zo eens een biertje proeven...
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Eens iets anders dan klassiek produkt fotowerk

net gekoeld nu drinken

steven

Trial & Error doen wonderen... hier ook dus, lekker origineel
    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk bericht
    Eens iets anders dan klassiek produkt fotowerk

net gekoeld nu drinken

steven

Mijn gedacht. Dat ziet er klaar uit om te drinken, en setup is eens iets anders: missie geslaagd voor mij.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

Kan aan mij liggen é, maar ik vind em net iets te donker..?
    Canon 5D2 en wat glas

Dat gevoel heb ik ook... bij eten en drinken mag je gerust naar de rechter kant van het histogram werken, en lichtjes overdrijven met saturatie.

Knap hoor. Geslaagd voor mij!

Regels voor berichten