Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe Artefacten vermijden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe Artefacten vermijden?

    Als ik mijn foto's resize en ze terug breng in het aantal MBs. en op mijn foto site plaats krijg ik behoorlijk last van Artefacten (soort rand misvormingen).

    Is dat te voorkomen of te herstellen want ik ben niet tevreden over mijn foto's die ik dan weer bij BD post de kwaliteit is erg achteruit gegaan vergeleken met die in mijn computer.

    Door de grote hoeveelheid compressie ontstaat dit, maar ligt het aan PS en moet ik beter een ander programma gebruiken.

    Of ligt het aan fotopic?

    Wie kan me helpen dit op te lossen.
    Groeten Omega.

    www.digiwaart.nl

  • #2
    Re: Hoe Artefacten vermijden?

    Je foto's worden na het resizen waarschijnlijk ook opgeslagen als .jpg, waarbij je compressie-factor te hoog is. Welk programma gebruik je hiervoor? Sommige programma's zetten namelijk de compressiefactor, hoe hoger hoe minder de beeldkwaliteit dus, en anderen zetten er de beeld-compressiekwaliteit, wat net het omgekeerde geeft...

    Ook waar je op moet letten is het type van resizen, waar je ook meestal een hoop opties bij hebt, maar ik vermoed dat je probleem hier voor het grootste deel aan de JPG-compressie te wijten is...

    EDIT: slecht gelezen dus, photoshop... Momenteel niet bij de hand, en weet niet vanbuiten hoe die de JPG-compressie afhandelt.

    het "recoveren" kan enkel als je de originelen nog hebt vrees ik, door deze opnieuw te resizen en op te slaan in een betere kwaliteit.
    Last edited by KoFFiE; 23 september 2004, 16:06.
    Sleep is a poor substitute for coffee

    Comment


    • #3
      Re: Hoe Artefacten vermijden?

      Het ligt aan Fotopic. Die doen nog eens een extra resize van het bestand. Daardoor zijn er soms problemen in grote vlakken (bijvoorbeeld blauwe lucht). Als ik hier zo'n foto's wil laten zien, dan zet ik die voortaan bij www.imageshack.us . Dan blijven ze hetzelfde als op mijn pc .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Hoe Artefacten vermijden?

        KoFFie en Black B@ndit, allebei bedankt en beiden hadden gelijk waarvan Fotopic de grootste boosdoener was.

        Ik ben nu bezig met een eigen site en de eerste proef foto is reeds gepost(vliegtuig) bij BD, zelf vind ik het een forse verbetering.

        Dus binnenkort is het dag dag fotopic. en heb ik ook geen last meer dat ze de foto's richting BD afblokken.
        Groeten Omega.

        www.digiwaart.nl

        Comment

        Working...
        X