Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

handschoenen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • handschoenen

    hey,
    ik doe nogal veel aan indoor skifotografie en in de winter ook in de bergen,
    na een minuut of 5 zijn mijn handen bevroren
    weet iemand een soort handschoenen waar ik toch nog genoeg gevoel mee heb om mijn camera te bedienen want nu eindig ik soms met andere instellingen dan bedoeld door de onhandige bediening met handschoenen of moet ik regelmatig stoppen omdat mijn handen bevroren zijn
    thnx
    wat achter het glas staat is belangrijker dan het glas zelf

  • #2
    Re: handschoenen

    Hallo
    Eens gaan kijken in een hengelsportzaak,daar hebben ze soms neoprene met hele of halve vingers.Ofwel een paar waarvan je bij twee vingers de vingertop kan omklappen
    grtjs
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

    Comment


    • #3
      Re: handschoenen

      Ik heb hier nog zo'n binnenhandschoenen die ik vroeger op de motor in mijn winterhandschoenen gebruikte als het erg koud was.
      Die heel lichte handschoenen gebruik ik altijd bij het fotograferen als het te koud is, en daarmee kan ik alle knopjes op de camera bedienen.
      Als het héél koud is, dan is dat ook niet voldoende.

      Omdat ik al een aantal jaren niet meer in een motorzaak geweest ben, kan ik ook niet zeggen waar je die kan vinden...
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: handschoenen

        Bij Hubo verkopen ze handschoenen voor 2,50 euro / paar waarbij je alle vingertoppen kan omslaan (of niet).



        marcus
        zwart & wit & kleur

        flickr

        Comment


        • #5
          Re: handschoenen

          Voila... oerdegelijke wanten! Multi Functional Mittens!


          Vraag me niet waar je ze kunt kopen want deze zijn al zo oud als 'klitteband' is en zo ver rijkt mijn geheugen niet meer.

          Comment


          • #6
            Re: handschoenen

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik heb hier nog zo'n binnenhandschoenen die ik vroeger op de motor in mijn winterhandschoenen gebruikte als het erg koud was.
            Die heel lichte handschoenen gebruik ik altijd bij het fotograferen als het te koud is, en daarmee kan ik alle knopjes op de camera bedienen.
            Als het héél koud is, dan is dat ook niet voldoende.

            Omdat ik al een aantal jaren niet meer in een motorzaak geweest ben, kan ik ook niet zeggen waar je die kan vinden...
            Heb die ook gehad, bij Hein Gericke kun je die voor geen geld kopen
            So much to do, so little time !
            http://franky289.fotopic.net/

            Comment


            • #7
              Re: handschoenen

              ga eens kijken bij een dump shop (waar ze legerspullen verkopen) kijk dan eens naar de zogenaamde pilotenhandschoen. dit zijn handschoenen die gemaakt zijn van soort dunne fleece stof en aan de onderkant bekleed zijn met leer voor de grip.

              lowe pro heeft naast tassen ook handschoenen voor fotografie. verkrijgbaar bij konijnenberg.nl/be
              succes.

              een alternatief, koop een handenwarmer.

              Comment


              • #8
                Re: handschoenen

                Oorspronkelijk geplaatst door fotograafrs Bekijk bericht
                ga eens kijken bij een dump shop (waar ze legerspullen verkopen) kijk dan eens naar de zogenaamde pilotenhandschoen. dit zijn handschoenen die gemaakt zijn van soort dunne fleece stof en aan de onderkant bekleed zijn met leer voor de grip.

                lowe pro heeft naast tassen ook handschoenen voor fotografie. verkrijgbaar bij konijnenberg.nl/be
                succes.

                een alternatief, koop een handenwarmer.
                De winterhandschoenen die golfers gebruiken zijn ook goed geschikt, ik gebruik ze zelf ook in de winter (ook om te fotograferen bedoel ik eh !). Beetje idem als hierboven beschreven. Bestaan in verschillende uitvoeringen : met een "windstopper" bovenkant (zijn niet zo warm) of met fleece bovenaan. Aan de onderzijde zijn ze in ademend (kunst)leder gemaakt met een flinterdun profiel. Maar allemaal hebben ze als kenmerk een behoud van grip (want anders vliegen die golfclubs uit je handen ) En hiermee blijven je vingertoppen ook warm
                Handenwarmers hebben ze ook in bijna elke golfshop. Blijven ongeveer 4 uur warm eens geopend. Maar als je lang je toestel moet vasthouden zijn ze niet zo efficient als handschoenen, want ze steken in je zakken. Indien erg koud is de combinatie van beide ideaal.

                Handenwarmers zullen om en bij de 2,5 euro voor 2 stuks kosten en de handschoenen zullen variëren tussen 20 en 25 euro ongeveer.

                Marleen
                It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

                Comment


                • #9
                  Re: handschoenen

                  Is dit misschien een goede oplossing, elektrisch verwarmde "klapwanten":
                  equiplus.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, equiplus.nl has it all. We hope you find what you are searching for!


                  Goedkoop zijn ze niet, de wanten kosten 152 euro, accu 71 euro, lader 66 euro, en dan heb je nog een regelaar + de nodige snoertjes nodig.

                  Als het heel koud is, dan is dit misschien wel de enige oplossing om je handen warm genoeg te houden tijdens het fotograferen, maar dan wel voor een heel stevig prijskaartje.
                  En dan kan je best ook een paar elektrisch verwarmde sokken gebruiken...

                  Alle info + prijzen op deze website:
                  equiplus.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, equiplus.nl has it all. We hope you find what you are searching for!
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: handschoenen

                    koop u een paar fleece handschoenen in den aldi, en je bent van je koude fikken verlost!
                    Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

                    http://pallenhoven.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: handschoenen

                      Ik gebruik met redelijk success mountainbike handschoenen...
                      te verkrijgen in de meeste sportwinkels, maar redelijk prijzig als je goretex wilt...

                      Comment


                      • #12
                        Re: handschoenen

                        Ik heb er onlangs gekocht in de Veritas. € 12.95
                        Ziet er dezelfde uit als foto van Viewfinder; enkel ander kleur.

                        Groeten,
                        550D - Canon 15-85 f/3.5-5.6 IS USM - Tamron SP 90 mm F2.8 Di VC USD Macro 1:1 - Tamron SP 70 300 mm f4 5.6 di vc usd
                        http://www.photos-by-gianni.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: handschoenen

                          Deze namiddag zag ik bij Promo800 handschoenen hangen van het type zoals door Viewfinder gepost. 3,99 € per paar
                          Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                          BD0993BE
                          Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                          Comment


                          • #14
                            Re: handschoenen

                            ik heb van die binnenhandschoenen voor bikers (fietsafdeling), vorig jaar nog gebruikt tijdens een Alpenmotortrip bij een temperatuur van 0 °, te koop bij de AS Adventure store - Schoten,
                            groetjes Ingrid

                            Comment


                            • #15
                              Re: handschoenen

                              heb handschoenen gekocht in de decathlon!

                              zijn niet heel dik, dus handig om de camera te bedienen
                              Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
                              Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

                              Comment

                              Working...
                              X