Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gouden tip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gouden tip

    Na mijn ervaringen met het defecte CFkaartje (http://forum.belgiumdigital.com/topi...TOPIC_ID=47353), kan ik jullie enkel maar 1 gouden tip geven : Neem bij belangrijke gelegenheden verschillende kaartjes mee. Schiet die kaartjes NIET vol, maar verdeel je foto's over de verschillende kaartjes. Zo zal je tenminste niet AL je foto's kwijt zijn als de "wet van Murphy" toeslaat.


  • #2
    Nog beter: een 2e fotograaf!
    Had vorig weekend ongeveer hetzelfde voor, maar met de dig. im. recovery alles terug kunnen krijgen, intussen wel 100 grijze haren erbij
    lijn
    canon eos 350d

    Comment


    • #3
      Katelijn, je had dus toch nog iets meer geluk dan ik. Gelukkig voor jou ! Die grijze haren heb ik dus ook bijgekregen hé

      Comment


      • #4
        Originally posted by tati
        Katelijn, je had dus toch nog iets meer geluk dan ik. Gelukkig voor jou ! Die grijze haren heb ik dus ook bijgekregen hé
        Hoop dat mij dat nooit gebeurt, maar die grijze haren wil ik wel.

        Groetjes, JantjeB.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          We zullen er eens een statisticus op los laten, maar met het aantal kaartjes dat je gebruikt, stijgt namelijk ook de kans dat je effectief een probleem ga tegenkomen.

          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Originally posted by Hombre
            We zullen er eens een statisticus op los laten, maar met het aantal kaartjes dat je gebruikt, stijgt namelijk ook de kans dat je effectief een probleem ga tegenkomen.
            Voor de geïnteresseerden...
            Stel dat de kans dat een kaartje kapot gaat p is. Dan is, gezien p zeer klein is, de kans dat er van n kaartjes er ene kapot gaat n*p. Maw, met n kaartjes is de kans op foto-verlies ook n keer groter dan met 1 kaartje. Maar... je bent dan ook maar 1/n van je foto's kwijt !
            De kans dat je met n kaartjes AL je foto's kwijt bent, is p^n wat vele malen kleiner is dan de kans dat die ene grote kaart kapot gaat (namelijk p).
            Ik zou dus ook liever mijn foto's over meerdere kaartjes spreiden dan alles op 1 grote kaart te zetten...

            Henk

            Comment


            • #7
              WOW Henk
              Some stuff

              Comment


              • #8
                Goed geteld Henk. Indrukwekkend. Maar voor kaartjes had ik c en f gebruikt ipv p en n .
                Aan alle fotografen zou ik toch willen meegeven dat Murphy ook kan toeslaan met het fototoestel, de flits, de batterijen...
                Ik durf er niet aan denken te moeten verantwoordelijk zijn voor een heel belangrijke reportage, maar eventueel zou ik toch voor alles reservemateriaal voorzien.
                Ik kan immers niet meer grijs worden, maar om wit te zien voel ik mij nog te jong.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by tklapgat
                  Maar voor kaartjes had ik c en f gebruikt ipv p en n .


                  Comment


                  • #10
                    Wow zeg, ik krijg hier nog wiskundeles ook !
                    Da's lang geleden En idd Murphy staat altijd op de loer, klaar om toe te slaan, maar we laten hem door zijn dreiging toch onze pret niet bederven

                    Comment


                    • #11
                      Van murphy moet je geen schrik hebben, t'is van de gevolgen
                      en ik kan het weten

                      Comment


                      • #12
                        Voor zeer belangrijke opname's neem ik steeds een tweede toestel mee, en .... analoog.

                        Comment


                        • #13
                          Voor zeer belangrijke opname's neem ik steeds een tweede toestel mee, en .... analoog.
                          Die opmerking heb ik nogal gehoord. Probleem is : je weet niet op voorhand of er iets gaat fout lopen. De foto's stonden ZEKER op mijn CF kaartje, want ik heb er verschillende malen ter controle naar gekeken op mijn toestel. Het tweede kaartje werkte perfect. Dus... Als het dan 's anderendaags niks geeft, tja dan zit je daar hé...
                          Trouwens, met analoog kan er ook iets mis gaan hoor....

                          Comment


                          • #14
                            idd goede tip... Bij belangrijke opnaes en shootings neem ik ook meerere kaartjes mee. en ook twee camera's.
                            Maar je foto's spreiden over meerdere kaartjes is nog zo geen gek gedacht... Zal er zeker aan denken.

                            Comment


                            • #15

                              Misschien OT, maar dat doen wij ook met onze bagage als we met vakantie gaan. De helft van de een zijn kledij bij een helft van de kledij van de ander. Dus als er een valies 'verloren' raakt zit die persoon toch niet dagen met hetzelfde T-shirtje/bermuda, tot de bagage terecht is!

                              Dus de foto's op meerdere kaarten zetten......goed idee!

                              Grtz,Fabienne
                              -------------------------------------------
                              Integriteit is het juiste doen... ook als niemand kijkt.
                              -------------------------------------------
                              BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                              The name of the game is to fill the frame!
                              http://Fabke.fotopic.net

                              Comment

                              Working...
                              X