Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope en snelle ministudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Goedkope en snelle ministudio

    Oorspronkelijk geplaatst door dummy Bekijk bericht
    hmm was net ff aan het kijken op de site van IKEA, maar kwam 2 soorten tegen (materiaal ziet er anders uit??). Kan iemand me uitsluitsel geven welke het best is?

    TROFAST Opbergbak, wit, 42x30x36 cm. Past bij de TROFAST basiselementen. Stapelbaar in combinatie met een deksel.

    http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/S29819496
    De beide bakken zijn gelijk qua opening bovenaan.....de ene is gewoon een stukje hoger. In mijn voorbeelden heb ik de hoogste van deze beiden gebruikt.....daar kunnen ook de wat grotere onderwerpen in. Er is geen verschil in het materiaal waaruit deze bakken vervaardigt zijn.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • Re: Goedkope en snelle ministudio

      Erg goede tips, ga er direct mee aan de slag!

      Ik maak vaak foto's met een kunststofplaat als ondergrond om mooie reflecties te krijgen. Ik zag bij dit topic ook een paar mooie voorbeelden voorbij komen.
      Hoe lossen jullie het probleem op dat je soms de overgang ziet van spiegelende ondergrond (b.v. glasplaat/kunststof/tegel/....) naar achtergrond?
      Canon EOS 400D - kitlens (17-55) - Canon EF 28-105mm f/3.5-4.5 USM

      Comment


      • Re: Goedkope en snelle ministudio

        De grotere bak van maniac is deze denk ik :

        Vind gemakkelijk alle IKEA producten en items, gesorteerd op categorie. Geniet van click & collect of levering wanneer je online winkelt.


        maar dan met de grootste afmetingen geselecteerd

        Comment


        • Re: Goedkope en snelle ministudio

          Hoever zetten jullie de bouwlampen ongeveer van de plastiek box ,want veronderstel en door het lezen dat die bouwlampen wel een hitte afgeven ,en zodoende de plastiek box doen smelten .

          Bedankt voor de recaties

          Met vriendelijke groeten,

          Ardesign
          Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

          Comment


          • Re: Goedkope en snelle ministudio

            Zoals beloofd hier de ministudio uitgerust met flitsen.
            Voordeel is dat er weinig problemen zijn met de witbalans (omgeving bijna donker) en warmte. Er stonden 4 flitsen opgesteld, + de pop-up van de camera (met diffuser).(de 4e ligt onder de plastic box op lage intensiteit). De 4 flitsen zijn gekocht voor 0.5-2€ op rommelmarkten.
            Ze flitsen synchroon met de popup, met de schakeling zoals beschreven op mijn site (Flitsen in beeld- multiflits sturing), ik heb de flits intensiteit individueel instelbaar gemaakt. De camera flits instelling en ISO(200) staan manueel.Camera stand M,de belichting wordt gecontroleerd op het histogram.
            Diafragma +/-f:18. Individuele intensiteit wordt zo ingesteld dat er geen schaduwen zijn.

            Dit is de opstelling:


            Dit is het resultaat, onbewerkt:

            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

            Comment


            • Re: Goedkope en snelle ministudio

              Oorspronkelijk geplaatst door Ardesign Bekijk bericht
              Hoever zetten jullie de bouwlampen ongeveer van de plastiek box ,want veronderstel en door het lezen dat die bouwlampen wel een hitte afgeven ,en zodoende de plastiek box doen smelten .

              Bedankt voor de recaties

              Met vriendelijke groeten,

              Ardesign
              Hou de bouwlampen toch minstens op een afstand van 25-30cm van de box verwijderd......en laat ze ook afkoelen voordat je ze terug opbergt. Ze kunnen serieus heet worden.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • Re: Goedkope en snelle ministudio

                Ga me ook na zoveel te lezen hier en de goede reacties op goedkope studio ,ook direct alles halen ze ,en vandaag nog proberen hoe goed ik mijn foto's erin kan maken .

                De foto's volgen hier wel .

                Met vriendelijke groeten ,

                Ardesign
                Nikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .

                Comment


                • Re: Goedkope en snelle ministudio

                  Ben gisteren alles in ikea en brico gaan halen (gelukkig vlakbij ). Ga me hier de volgende dagen/weken/maanden zeker mee amuseren.

                  @Rupselkopke: MERCI
                  canon 450D + kit lens + EF 90-300mm f/4.5-5.6 + 150 mm macro f2.8

                  Comment


                  • Re: Goedkope en snelle ministudio

                    Weet iemand als ze die ze die dozen daar nog verkopen?
                    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                    Comment


                    • Re: Goedkope en snelle ministudio

                      Oorspronkelijk geplaatst door -Will- Bekijk bericht
                      Weet iemand als ze die ze die dozen daar nog verkopen?
                      Op de site van Ikea kan je ze nog steeds vinden ....deze dozen maken deel uit van een opbergsysteem "Trofast".......je kunt de bakken apart kopen.
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                      Comment


                      • Re: Goedkope en snelle ministudio

                        Nu in aanbieding bij lidl
                        Energievriendelijk alternatief voor de bouwlampen
                        met al bijkomend voordeel, dat je studio niet smelt bij langdurig gebruik ;-)

                        Heb deze tip van Walt gekregen

                        Comment


                        • Re: Goedkope en snelle ministudio

                          Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
                          Nu in aanbieding bij lidl
                          Energievriendelijk alternatief voor de bouwlampen
                          met al bijkomend voordeel, dat je studio niet smelt bij langdurig gebruik ;-)

                          Heb deze tip van Walt gekregen
                          Ik zie in deze aanbiedingen niets van lampen staan .
                          Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                          Web-Albums

                          Comment


                          • Re: Goedkope en snelle ministudio

                            Link blijkt niet meer te werken
                            Was aanbieding van vorige donderdag
                            Met wat geluk zijn er morgen nog enkele

                            Betrof een werklamp met een lichtopbrengst gelijk aan zo'n hallogeenstraler, maar bestaande uit energiezuinige ledjes

                            Comment


                            • Re: Goedkope en snelle ministudio

                              ik ben vandaag in de liddle in oostkamp geweest en daar lagen er nog 5 stuks
                              Nikon D300 + MB-D10 ~ SB900 ~Tamron 17-50 F2:8 ~ AF-S Nikkor 18-200 1:3,5 - 5,6G VR ~ Sigma 70-200 F2.8 II
                              Lowepro Computrekker AW ~ Pro 65 AW

                              Comment


                              • Re: Goedkope en snelle ministudio

                                Heb deze thread eigenlijk altijd gevolgd, maar nu gaat dit echt van pas komen.
                                Ik ga namelijk raspluimvee beginnen fotograferen, en in dat geval is dit hier een betere oplossing dan een lichttent. De bak is simpel schoon te maken en papier is te vervangen. Zo'n lichttent is duurder, en wordt ook vuil, maar is niet zo simpel schoon te maken.

                                Maar wel een vraagje erover: ik zou het ook doen met twee lampen, links en rechts, en eentje schuin naar mij gericht, en van het deksel zou ik dan een reflectie"bord" maken, dan naar de doos gericht staat. Ik vermoed dat ik dan mijn onderwerp mooi uitgelicht moet krijgen, niet? Die beestjes moeten in profiel gefotografeerd worden en staan dus niet altijd stil. Ik kan dus ook niet precies garanderen waar ze gaan staan, of dat meer naar voren of meer naar achter is, vandaar het reflectiescherm.

                                Lijkt dit in orde, of zijn er nog andere suggesties? Ik dacht van niet te flitsen ivm schaduwen.
                                ______
                                www.vue.photo

                                Comment

                                Working...
                                X