Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope en snelle ministudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Goedkope en snelle ministudio

    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Ik heb al een paar keer op BD reeds verschillende soorten ministudio's gezien. De meeste werden gemaakt van kartonnen dozen met vensters erin uitgesneden.Daarna werden in deze vensters papier geplakt. Misschien is de versie van mij totaal overbodig en hebben de meesten reeds zulk een ministudio gemaakt.

    Benodigdheden ; 2 bouwlampen 300(500)watt . 8euro per stuk
    1 opbergbak ikea Trofast (wit) 42cm x 30cm x 36cm diep. 4 eur stuk.
    een paar velletjes wit A4 papier en vier lege wc-rolletjes.

    Totaalprijs 20 eur.
    Dit is zo'n geniaal idee dat het best weerom bovenaan het forum mag komen. Vanmiddag deze spulletjes gehaald, wel niet de identieke bak van ikea maar toch alleszins hetzelfde materiaal, en ik moet zeggen het werkt .... perfect!
    Henk
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

    Comment


    • Re: Goedkope en snelle ministudio

      Ik heb het ook uitgeprobeerd, en het werkt echt schitterd, ik heb de foto's zoals ik ze wou

      Ik had ze al gepost in Abstract en Stilleven

      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=203813

      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=203925
      ...Nikon D70S, Nikon D300, hoop glaswerk, flitsje...

      http://www.esveaa.be

      Comment


      • Re: Goedkope en snelle ministudio

        heb dit ook snel even gemaakt (enkel nog een goeie curverbak zoeken ) en werkt inderdaad perfect, zit enkel nog met het probleem dat men achtergrond grijs is (zelfs met witbalans gefocust op achtergrond) en meestal lukt het me dan niet altijd om in photoshop een witte achtergrond te verkrijgen, mss dit best in fotobewerking posten? heb al gezocht op het forum maar niks gevonden dat me er verder mee kon helpen..

        voor de rest een geslaagde foto van me:

        Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

        Comment


        • Re: Goedkope en snelle ministudio

          Heb dit ook eventjes geprobeerd. Thx voor de tip!

          Comment


          • Re: Goedkope en snelle ministudio

            Molmol: vignettering! Ook op die vergif-foto
            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
            www.musicinframe.be

            Comment


            • Re: Goedkope en snelle ministudio

              Ja, ik voeg die vignettering achteraf toe.
              Anders heb je zo'n platte foto. Mischien is het in bovenstaande foto niet echt van toepassing, maar in de vergif foto draagt het bij tot de sfeer die ik wilde crëeeren.

              Comment


              • Re: Goedkope en snelle ministudio

                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                Gehaald bij den brico achter den Delhaize in Geetbets ....Die van mij zijn 500Watt
                Ik heb deze al gelezen, maar dit bied niet echt een antwoord op mijn vraag.... het gaat hier specifiek of doorzichtige of witte flessen op een witte achtergrond.
                Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
                De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

                Comment


                • Re: Goedkope en snelle ministudio

                  'k ga zo meteen wss achter zo 2 lampen in den gamma/hubo, alleen vraag ik mij ook af 300 of 500 watt?
                  Is nogal dringend, aangezien dat ik straks nog zou willen gaan.
                  Bedankt!

                  Comment


                  • Re: Goedkope en snelle ministudio

                    zou zeker 500W nemen 300W is te weinig
                    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                    Comment


                    • Re: Goedkope en snelle ministudio

                      Bij de meeste bouwlampen wordt er standaard een 500W lamp bijgeleverd, wil je een lager vermogen, dan moet je zelf andere lampen kopen.

                      Er zijn ook kleinere modellen met 150W-lampen.

                      Maar meer licht maakt het meestal wel gemakkelijker om foto's te maken.

                      Let er wel op dat je die 500W lampen niet te dicht bij brandbare voorwerpen zet, en laat ze afkoelen voor je ze verzet (dan gaan ze heel wat langer mee).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Re: Goedkope en snelle ministudio

                        Ben ik nu de enige die vind dat 1000w aan bouwlampen decadent veel is om die kleine ruimte te belichten? 1000w das voldoende om mijn badkamer op te warmen en ik vind dat al verspilling.

                        Waarom gebruiken jullie geen 5000K daglicht lampen? Die kosten +/- €30 per stuk en dan lig je maar aan een verbruik van 120w per set en die leveren 4.400 Lumen per stuk. Ondertussen kan je ook al de 6400K versies vinden.

                        Ook géén probleem met te warme (lage Kelvin) kleurtemperatuur waardes.
                        www.fotofolio.be

                        Comment


                        • Re: Goedkope en snelle ministudio

                          Zie ook niet echt in waarom men zoveel watt zou willen gebruiken (hitte) als men toch vanop statief werkt
                          Als het een beetje te grijs is moet je gewoon een stop overbelichten
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • Re: Goedkope en snelle ministudio

                            Vandaag men grief bij Makro gaan halen ... Dit zijn de eerste resultaten:





                            Bedankt RUPSELKOPKE!!
                            > F U J I F I L M <

                            Comment


                            • Re: Goedkope en snelle ministudio

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                              Ben ik nu de enige die vind dat 1000w aan bouwlampen decadent veel is om die kleine ruimte te belichten? 1000w das voldoende om mijn badkamer op te warmen en ik vind dat al verspilling.

                              Waarom gebruiken jullie geen 5000K daglicht lampen? Die kosten +/- €30 per stuk en dan lig je maar aan een verbruik van 120w per set en die leveren 4.400 Lumen per stuk. Ondertussen kan je ook al de 6400K versies vinden.

                              Ook géén probleem met te warme (lage Kelvin) kleurtemperatuur waardes.
                              Voor deze lampen heb je wel duurdere statieven nodig, denk ik.De bouwlampstatieven kosten niet veel.En dat speelt ook mee al is 1000 Watt dan decadent..

                              Comment


                              • Re: Goedkope en snelle ministudio

                                Oorspronkelijk geplaatst door vonkske Bekijk bericht
                                Voor deze lampen heb je wel duurdere statieven nodig, denk ik.De bouwlampstatieven kosten niet veel.En dat speelt ook mee al is 1000 Watt dan decadent..
                                Ja inderdaad ... een gewone E27 socket met een klem vastzetten op een stok ...
                                www.fotofolio.be

                                Comment

                                Working...
                                X