Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkope en snelle ministudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Goedkope en snelle ministudio

    Mooi gedaan hoor vooral die hand links boven die precies het windschermpje met zijn vingers pakt.
    De twee andere handen komen door de motor heen en zijn in mijn optiek niet zo geslaagd als de eerste 'Links boven hand'
    Foto op zich vind ik wel mooi.
    suc6
    2x Canon met wat glaasjes....proost!!

    Comment


    • Re: Goedkope en snelle ministudio

      Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
      Mooi hoor zo'n ministudio, een echt musthave thingy!

      Dus ik terjust naar de lokale doe-het-zelver om een tweede bouwlamp
      want er wacht een "kleine" collectie miniatuurautokes om gefotografeert te worden maar euhmmm.. de lamp die ik wou kopen kostte een tijdje terug 17.80€
      (heb het kasticket bewaard ) en nu zou ik voor dezelfde lamp 28.90€urokes moeten neerleggen

      ja deuh, dan ga ik morgen wel effe bij een andere hoe-het-zelf zaak langs.


      alvast nog eens merci voor deze schitterende setup!
      Een paar dagen later (en 10,96€ armer..)

      eerste "test"shot met deze fantastische setup



      Wat kan eventueel beter volgens jullie?
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • Re: Goedkope en snelle ministudio

        Ik vindt hem erg mooi, ook de zw/w omzetting past hier wel bij. (ondertussen 'n oldtimer)
        Alleen zou ik ook de 'sokkel' er helemaal op plaatsen. Nu is hij zo afgesneden!
        2x Canon met wat glaasjes....proost!!

        Comment


        • Re: Goedkope en snelle ministudio

          Oorspronkelijk geplaatst door horsm Bekijk bericht
          Ik vindt hem erg mooi, ook de zw/w omzetting past hier wel bij. (ondertussen 'n oldtimer)
          Alleen zou ik ook de 'sokkel' er helemaal op plaatsen. Nu is hij zo afgesneden!
          Thanks!

          Ik ben mij bewust van het sokkel probleem maar ik vrees dat m'n 18-55mm kitlens hiervoor net iets tekort komt.
          Ik ga in ieder geval nog wat "experimenteren" zodat ik de sokkel er hopelijk toch mee op krijg.

          Nu nog een vraagje, ik gebruik 2 x 500W lampen maar af en toe heb ik last van een geelachtige achtergrond.
          Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
          Misschien beter in RAW werken zodat achteraf de witbalans kan worden bijgewerkt?

          nog een testversie:
          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

          Comment


          • Re: Goedkope en snelle ministudio

            Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
            Nu nog een vraagje, ik gebruik 2 x 500W lampen maar af en toe heb ik last van een geelachtige achtergrond.
            Iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?
            Misschien beter in RAW werken zodat achteraf de witbalans kan worden bijgewerkt?
            [/CENTER]
            Probeer eens een handmatige witbalans te maken.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • Re: Goedkope en snelle ministudio

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Probeer eens een handmatige witbalans te maken.
              Oke maar euhmmm... hoe werkt zoiets?
              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

              Comment


              • Re: Goedkope en snelle ministudio

                Oorspronkelijk geplaatst door cossiemen Bekijk bericht
                Oke maar euhmmm... hoe werkt zoiets?
                Dat staat netjes uitgelegd in de gebruiksaanwijzing van je camera...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • Re: Goedkope en snelle ministudio

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Dat staat netjes uitgelegd in de gebruiksaanwijzing van je camera...
                  ah oke thanks!

                  Straks ne keer de handleiding doornemen se.
                  "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                  Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                  Comment


                  • Re: Goedkope en snelle ministudio

                    Heb mezelf ook eens verwent en een ikea bak gekocht.
                    Daarna opzoek geweest in de kelder achter 2 bouwlampen en aan het proberen gegaan.
                    Nu zit ik nu en dan met een geelachtige achtergrond en zelfs schaduwen, is dit mogelijk dat het aan de lampen ligt (150W)?
                    Ik heb gelezen in deze topic dat de meeste de 300W lampen gebruiken.
                    Natuurlijk flits ik wel, als ik niet flits heb ik dan zeker de geelachtig achtergrond.

                    Dit is mijn beste resultaat:


                    Of scheelt er iets aan mijn exif?
                    Of heb ik een nabewerking over het hoofd gezien?

                    Comment


                    • Re: Goedkope en snelle ministudio

                      Ik gebruik zelf een lichttent vanwege een webshop, waardoor ik erg vaak dit soort foto's moet maken. Heb hem zelf van http://www.lighttent.eu

                      Erg mooie effecten zijn ook te verkrijgen door onderaf te belichten i.p.v. vanaf de zijnkanten. (met name glaswerk kan een spectaculair effect geven)

                      Comment


                      • Re: Goedkope en snelle ministudio

                        @ Black eyed.
                        Bouwlamp = geel licht. Het is dan ook normaal dat je een gelige foto krijgt.
                        Probeer eens om de flits achterwege te laten en om te werken met een manuele witbalans.
                        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                        BD0993BE
                        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                        Comment


                        • Re: Goedkope en snelle ministudio

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black eyed Bekijk bericht
                          Heb mezelf ook eens verwent en een ikea bak gekocht.
                          Daarna opzoek geweest in de kelder achter 2 bouwlampen en aan het proberen gegaan.
                          Nu zit ik nu en dan met een geelachtige achtergrond en zelfs schaduwen, is dit mogelijk dat het aan de lampen ligt (150W)?
                          Ik heb gelezen in deze topic dat de meeste de 300W lampen gebruiken.
                          Natuurlijk flits ik wel, als ik niet flits heb ik dan zeker de geelachtig achtergrond.

                          Dit is mijn beste resultaat:


                          Of scheelt er iets aan mijn exif?
                          Of heb ik een nabewerking over het hoofd gezien?
                          De schaduwen worden door het sterkere licht vd flits veroorzaakt......je hebt in principe geen extra flits nodig om een goed belicht voorwerp in de ministudio te verkrijgen.Wil je toch de flits gebruiken plaats er dan een softboxje of diffuser op. Voor de handmatige witbalans neem je een foto van een wit papier wat in je studio legt. De meeste camera's hebben een handmatige witbalans instelling waarin je deze foto dan moet inbrengen als startpunt....de camera doet de rest. Echt 100% correct zal je niet kunnen afstellen via een blad wit papier....maar achteraf kan je wel fijn regelen indien je met Raw bestanden gewerkt hebt.
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                          Comment


                          • Re: Goedkope en snelle ministudio

                            Ik heb mij gisteren ook zo een box aangekocht in de IKEA, dus ik ga deze ministudio ook is proberen.

                            Nu heb ik enkele nog een klein vraagje, koop ik mij voor de verlichting best 2 van 300watt of toch 2 van 500watt? Of maakt dit echt niet uit?

                            Alvast Bedankt

                            Comment


                            • Re: Goedkope en snelle ministudio

                              best direct 500 watt , prijsverschil is zeer klein, maar ik steek er nog een dimschakelaar tussen zodat je 500 toch nog kunt afzaken indien nodig
                              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                              IMac/IPad/Mac Air 
                              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                              Comment


                              • Re: Goedkope en snelle ministudio

                                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                                best direct 500 watt , prijsverschil is zeer klein, maar ik steek er nog een dimschakelaar tussen zodat je 500 toch nog kunt afzaken indien nodig
                                Ok, dit dacht ik ook al. Maar had mssn schrik dat het teveel zou zijn

                                Wat bedoel je juist met een dimschakelaar, is dit iets dat je tussen de draad plaatst. Of dat je in het stopcontact steekt?

                                Comment

                                Working...
                                X