Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoshoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoshoot

    Ik heb een vraagje. Heb deze week mijn eerste fotoshoot gehad.
    Nu zou ik de foto's online aan de klant willen kunnen tonen. Zodat zij de foto's kan kiezen die ze uiteindelijk wil hebben.
    Het is uiteraard de bedoeling dat ze de foto's kan bekijken maar niet dat ze die bv kan downloaden.
    Hoe doen jullie dit?

  • #2
    Re: Fotoshoot

    Ik verkoop geen foto’s, maar ik heb mijn eigen website, eigenlijk twee om mijn foto’s te tonen.

    Die van Wix heeft een specifieke functie voor de klanten bij het menu DIVERSEN > FOTOBOEKS (je kan deze opties hernoemen). Ik denk dat je kan zelfs een password geven voor de map van de klant, zodat alleen deze klant kan zijne foto’s zien. Hier is de URL:
    Mijn Site
    Last edited by GTrotter; 24 augustus 2020, 02:01.

    Comment


    • #3
      Re: Fotoshoot

      Gebruik je Lightroom? Hiermee kan je de geselecteerde foto's in een verzameling plaatsen en deze delen in de cloud.
      Je kan zelf bepalen of de gebruiker de foto's kan downloaden of niet.
      --> www.brandnewimage.be <--

      Comment


      • #4
        Re: Fotoshoot

        Oorspronkelijk geplaatst door Striker Bekijk bericht
        Ik heb een vraagje. Heb deze week mijn eerste fotoshoot gehad.
        Nu zou ik de foto's online aan de klant willen kunnen tonen. Zodat zij de foto's kan kiezen die ze uiteindelijk wil hebben.
        Het is uiteraard de bedoeling dat ze de foto's kan bekijken maar niet dat ze die bv kan downloaden.
        Hoe doen jullie dit?
        Zou je er dan ook geen watermerk ofzo op zetten? Je kan bij vb een website wel rechtsklikken uitschakelen (zoals 500px) maar er zijn altijd andere wegen, van screenshots tot iets geavanceerder.
        En de resolutie beperken.

        Comment


        • #5
          Re: Fotoshoot

          Bedankt voor jullie reacties.
          Het het uiteindelijk met google photos gedaan. Omdat je daar een album individueel kan delen.
          En dan lage resolutie en dan een watermerk erdoor.

          Comment


          • #6
            Re: Fotoshoot

            Hetgeen je naar op zoek bent kan je perfect met Pixieset.

            Je maakt per klant een album aan waaronder je verschillende mappen kan aanmaken.
            Per map kan je dan aanduiden of er een watermerk over de foto's moet komen of niet.
            Per map kan je dan ook nog eens instellen of deze mag gedownload of niet.

            De klant kan de foto's bekijken en ook direct aanduiden welke zijn favorieten zijn.
            Instagram / Facebook

            Comment


            • #7
              Zelfs als het downloaden niet mogelijk is (er bestaan heel wat oplossingen daarvoor), kan iedereen een kopie van het scherm maken. Om dat te beperken kan je de foto’s op klein format/resolutie laten zien en met watermark. LR kan dat wel rechtstreks doen.

              Comment

              Working...
              X