Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotos nemen van een slang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotos nemen van een slang

    hello,

    wederom tips & trucs gevraagd aan de experts

    sinds gisteren heeft de broer van mijn vriendin een Korenslang in een terrarium zitten. Het is een piepjong beestje nog, schat zo'n 40cm lang (maar in schatten ben ik gene held )

    Ik natuurlijk direct voorstellen om daar foto's van te nemen maar zijn er hier speciale richtlijnen/tips/dingen waar ik rekening mee moet houden?

    Het is een rustig beestje dus ik ga geen snelle sluitertijden nodig hebben

    Hoe reageert een slang op een flits (niet dat dat normaal nodig gaat zijn hoor maar toch...)? Zowel het beestje in het terrarium als er buiten fotograferen denk ik is de boodschap. In het terrarium is wel redelijk weinig licht.

    Afin, ik hoor het wel Alvast bedankt!
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Fotos nemen van een slang

    Gebruik je 50 mm zonder flash. Zorg dat je een niet te groot diafragma (kleine F)neemt zodat je een mooie wazige achtergrond hebt.

    Zorg er ook voor dat de achtergrond lekker rustig is en liefst zo ver mogelijk weg. In mijn album Reptilia staat zo een foto van een ringslang.

    Groetjes
    Todasranas
    Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

    Comment


    • #3
      Re: Fotos nemen van een slang

      Oorspronkelijk geplaatst door Todosranas Bekijk bericht
      Gebruik je 50 mm zonder flash. Zorg dat je een niet te groot diafragma (kleine F)neemt zodat je een mooie wazige achtergrond hebt.

      Zorg er ook voor dat de achtergrond lekker rustig is en liefst zo ver mogelijk weg. In mijn album Reptilia staat zo een foto van een ringslang.

      Groetjes
      Todasranas
      dus niet te veel dof (f/4 max?) rustige achtergrond zal het beestje dus wel uit het terrarium moeten want dat staat vol met plantjes en dergelijke

      dadelijk eens kijken naar je foto van die ringslang : mooie foto
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Fotos nemen van een slang

        Zie hierboven .
        Daarbij: een polafilter (als je genoeg licht hebt, want je verliest 1.5 à 2 stops) kan heel nuttig zijn om de reflecties van het terrariumglas weg te nemen.

        Comment


        • #5
          Re: Fotos nemen van een slang

          Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
          Zie hierboven .
          Daarbij: een polafilter (als je genoeg licht hebt, want je verliest 1.5 à 2 stops) kan heel nuttig zijn om de reflecties van het terrariumglas weg te nemen.
          gezien er een rustige achtergrond wordt aangeraden zal het beestje waarschijnlijk even uit het terrarium gehaald worden dus geen polafilter nodig (maar goed want die heb ik niet )
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Fotos nemen van een slang

            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
            gezien er een rustige achtergrond wordt aangeraden zal het beestje waarschijnlijk even uit het terrarium gehaald worden dus geen polafilter nodig (maar goed want die heb ik niet )
            brrr...

            Comment


            • #7
              Re: Fotos nemen van een slang

              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              brrr...
              ma nee gij een wurgslangetje van om en bij de 40cm is toch niet zo brrr t is nog echt een jonkie hoor Heb haar gisteren al vastgehad en die kan ik nog wel aan
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Fotos nemen van een slang

                succes ! ik zou het niet willen vastpakken,klein of niet in ieder geval,je gaat kansen genoeg krijgen om het vaak te proberen ( tenzij dat beest zo rap groeit tot 1m80 en jou aanziet als een muis )
                UnicornPictures on Facebook & Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Fotos nemen van een slang

                  Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
                  succes ! ik zou het niet willen vastpakken,klein of niet in ieder geval,je gaat kansen genoeg krijgen om het vaak te proberen ( tenzij dat beest zo rap groeit tot 1m80 en jou aanziet als een muis )
                  bedankt ik ga inderdaad kansen genoeg krijgen ja en 1m80 zijn echt wel de uitzonderlijke gevallen hoor... doorsnee korenslang wordt 1m50 ongeveer.

                  Ik heb toch van niemand al gehoord dat ik op een muisje lijk een kalf wel (dixit mijn vriendin ) maar da's toch te groot voor zo'n slang
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotos nemen van een slang

                    Hoe groot is dat terrarium? Een foto zal maar het halve effect hebben als je 't beestje uit zijn biotoop haalt. Je moet er wat tijd aan besteden. Op een gegeven moment bevindt het dier zich wel in een pose waarbij je in het terrarium kan fotograferen hoor. Maar 't kost tijd. Da's fotografie hé: geduld hebben.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotos nemen van een slang

                      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Hoe groot is dat terrarium? Een foto zal maar het halve effect hebben als je 't beestje uit zijn biotoop haalt. Je moet er wat tijd aan besteden. Op een gegeven moment bevindt het dier zich wel in een pose waarbij je in het terrarium kan fotograferen hoor. Maar 't kost tijd. Da's fotografie hé: geduld hebben.
                      geen idee precies hoe groot dat is... ik zou schatten zo'n 1m20 op 40cm en 50cm hoog (nogmaals, ik ben vreselijk in schatten dus ik kan er evengoed knal langs zitten )

                      ik weet dat fotograferen geduld is maar dat terrarium zit echt wel redelijk vol en dan zit je nog met het feit dat daar exotische warmtelampen inzitten en zo.
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotos nemen van een slang

                        Oorspronkelijk geplaatst door Todosranas Bekijk bericht
                        Zorg dat je een niet te groot diafragma neemt zodat je een mooie wazige achtergrond hebt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotos nemen van een slang

                          @leonidas
                          ff goed lezen en niets weglaten aub: er achter stond "(kleine F)", dit om het duidelijk te maken voor de TS. Ik weet ook wel dat een kleine F waarde overeenkomt met een grote werkelijke diafragmaopening. En dit laatste levert een minimale scherptediepte op met als gevolg onscherpe (lees wazige)achtergronden.
                          Canon EOS 5D II en III met wat glaswerk en prullaria

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotos nemen van een slang

                            Oorspronkelijk geplaatst door Todosranas Bekijk bericht
                            @leonidas
                            ff goed lezen en niets weglaten aub: er achter stond "(kleine F)", dit om het duidelijk te maken voor de TS. Ik weet ook wel dat een kleine F waarde overeenkomt met een grote werkelijke diafragmaopening.
                            Als we ervan uitgaan dat een groot diafragma gelijk is aan een "kleine F" dan lijkt het me dat ik die toevoeging kan weglaten terwijl de betekenis van je zin in stand blijft, of niet? Niet te groot diafragma = niet te kleine F = kleiner diafragma dan groot = minder mooi wazig dan mooi wazig.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotos nemen van een slang

                              Hier een foto, gisteren genomen in Aquatopia.

                              Het beestje lag onder een lamp, in een terrarium dat vanboven open was, dus geen glasplaat.
                              De exif staan spijtig genoeg niet in de foto, maar ik heb gewoon de auto-mode gebruikt zonder flits.
                              Ik heb de panasonic FZ50

                              Groetjes

                              CANON EOS 450D + 18-55 IS + 55-250IS + Speedlite 420Ex + RC1

                              Comment

                              Working...
                              X