Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsen op de tweede gordijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitsen op de tweede gordijn

    ik heb enige tijd geleden een fotograaf op internet tegen gekomen, die wereldberoemd werd door zijn werk....FLITSEN OP DE TWEEDE GORDIJN/
    Op zijn website waren prachtige foto's, allemaal kunstwerken te zien, die hij met deze techniek maakte.
    Ik ben de laatste tijd zelf ook in geslaagd om deze techniek toe te passen en krijg hele leuke effectfoto's.
    Maar mijn vraag is....weet iemand iets van deze fotograaf? en zijn webadres?


    alvast bedankt....gr.Kati

  • #2
    Re: flitsen op de tweede gordijn

    Geef dan eerst de link naar zijn pagina eens of in ieder geval zijn naam.
    Zo weten we toch niet over wie je het hebt........
    Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
    http://petermaas.blogspot.com/

    Comment


    • #3
      Re: flitsen op de tweede gordijn

      Oorspronkelijk geplaatst door Peer
      Geef dan eerst de link naar zijn pagina eens of in ieder geval zijn naam.
      Zo weten we toch niet over wie je het hebt........
      ik weet het niet , daarom was mijn vraag, ik weet alleen dateen man is en een buitenlander...verder weet ik niets van hem

      Comment


      • #4
        Re: flitsen op de tweede gordijn

        Oorspronkelijk geplaatst door Peer
        Geef dan eerst de link naar zijn pagina eens of in ieder geval zijn naam.
        Zo weten we toch niet over wie je het hebt........
        Naar die gegevens vraagt hij juist!
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #5
          Re: flitsen op de tweede gordijn

          Ik wil wens eens een beeld zien met die techniek. Kan je er niet eens een posten van jezelf?
          Fujifilm S2 pro | www.ZoOb-style.be

          Comment


          • #6
            Re: flitsen op de tweede gordijn

            [QUOTE=zoob]Ik wil wens eens een beeld zien met die techniek. Kan je er niet eens een posten van jezelf?[/QUOTe

            kijk op de volgende site....

            Comment


            • #7
              Re: flitsen op de tweede gordijn

              Waarschijnlijk is het de combinatie van een langere sluitertijd, tweede gordijn en slow-flash. (Dat is een instelling die op mijn systeem zit, Nikon D100/SB80DX). Hiermee bereik ik hetzelfde resultaat en kun je de beweging als een verfstreep over je beeld laten lopen


              Hieronder een klein voorbeeld van wat ik zo snel kan laten zien.



              Hopelijk heb ik een beetje goed begrepen wat je bedoeld

              'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

              Comment


              • #8
                Re: flitsen op de tweede gordijn

                wel,
                het verschil tussen flitsen op eerste en tweede gordijn:

                bij eerste gordijn gaat de flits af op 't moment dat de sluiter opent,
                en gaat daarna het onderwerp wat bewegen en de sluietr terug dicht.
                je krijgt dus een veeg vóór het onderwerp.

                bij tweede gordijn flits net omgekeerd: de flist gaat af net vóór de sluiter terug dicht gaat. de veeg hangt dus als het ware achter het object aan.

                enkel de tweede methode geeft een illusie van 'snelheid' want bij het eerste is het net alsof het object achteruit gaat.
                dit effect komt ook maar goe over als je niet gaat pannen en je camera (liefst) stabiel kan zetten.

                maar nu weten we nog niet wie die illustere fotograaf is/was
                mm
                ∏__|_ ∏__|_
                "no rules, great shots"
                Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                Comment


                • #9
                  Re: flitsen op de tweede gordijn

                  sorry voor het misbruik van de topic,

                  maar hoe zit dat met dat 2e gordijn ? is dat instelbaar op je camera
                  of kan je dat enkel met een externe flitser ?

                  kheb een 350D
                  Canon 350D met kitlens 18-55 wordt hopelijk uitgebreid ....

                  Comment


                  • #10
                    Re: flitsen op de tweede gordijn

                    Oorspronkelijk geplaatst door GhostFire
                    sorry voor het misbruik van de topic,

                    maar hoe zit dat met dat 2e gordijn ? is dat instelbaar op je camera
                    of kan je dat enkel met een externe flitser ?

                    kheb een 350D
                    Je moet dit enerzijds instellen op je camera (dit gaat op de 350D, ergens bij je Cfn. voorkeuzes) en anderzijds heb je een externe flash nodig. Met de ingebouwde flash zal die niet werken, denk ik.
                    How a terrible thing is knowledge, when it brings no profit to the wise?

                    Portfolio Website

                    Comment


                    • #11
                      Re: flitsen op de tweede gordijn

                      Cfn 9
                      En het werkt met de interne flash.

                      Comment


                      • #12
                        Re: flitsen op de tweede gordijn

                        iemand enig idee hoe dat dan zou werken met een Nikon D70s? Ik heb geen externe flits, dus ik veronderstel dat ik dat niet ga kunnen enkel met de interne flits?
                        D200

                        Comment


                        • #13
                          Re: flitsen op de tweede gordijn

                          Oorspronkelijk geplaatst door stbie
                          iemand enig idee hoe dat dan zou werken met een Nikon D70s? Ik heb geen externe flits, dus ik veronderstel dat ik dat niet ga kunnen enkel met de interne flits?
                          En waarom zou dat niet werken met de ingebouwde flits?
                          Handleiding D70 p95.

                          Comment


                          • #14
                            Re: flitsen op de tweede gordijn

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sharkdog
                            Je moet dit enerzijds instellen op je camera (dit gaat op de 350D, ergens bij je Cfn. voorkeuzes) en anderzijds heb je een externe flash nodig. Met de ingebouwde flash zal die niet werken, denk ik.
                            had het net ontdekt voor je dez post deed
                            toch bedankt, en ja hoor, het werkt met de interne flits!
                            Canon 350D met kitlens 18-55 wordt hopelijk uitgebreid ....

                            Comment


                            • #15
                              Re: flitsen op de tweede gordijn

                              sorry dat ik zo'n oude topic terug oprakel maar heb zelf ook wat zitten experimenteren en er is iets dat ik nog niet goed begrijp....

                              als ik het goed voorheb wil tweede gordijn flitsen zeggen dat de flits afgaat als de spiegel terug dichtklapt.

                              maar als ik op mijn eos 350d de voorkeuze Cfn 9 instel op 2de gordijn en mijn speedlite EX 580 eveneens instel op 2de gordijn en ik trek dan een foto in M stand (bulb) dan flitst hij zowel bij openklappen van de spiegel als bij dichtklappen..

                              is dit normaal en wat moet ik doen zodat er enekel bij dichtklappen van de spiegel geflitst wordt??

                              alvast bedankt!
                              http://www.insectennet.be/gallery_index/index.html
                              http://www.pbase.com/insects

                              Comment

                              Working...
                              X