Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsen op 2e gordijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitsen op 2e gordijn

    Ik lees hier regelmatig over 'flitsen op het 2e gordijn'. Dat zou mooi zijn om de sfeer weer te geven en toch nog bewegende voorwerpen/mensen (bv op een party) scherp op de foto te krijgen.
    Ik heb een SB600 flits. Nu komt mijn 'domme' vraag
    Hoe stel ik mijn flits in om te flitsen op het 2e gordijn ? Ik heb nog niet veel verstand van het werken met flits.

  • #2
    Re: flitsen op 2e gordijn

    Dit stel je niet in op de flits maar op je toestel, flits knopje indrukken en draaien aan het instelwiel tot op het (bovenste)display "rear" staat

    Comment


    • #3
      Re: flitsen op 2e gordijn

      @ Diesonne : bedankt voor je uitleg. Ik ga dat morgen zeker eens proberen

      Comment


      • #4
        Re: flitsen op 2e gordijn

        Oorspronkelijk geplaatst door bennekik Bekijk bericht
        Ik lees hier regelmatig over 'flitsen op het 2e gordijn'. Dat zou mooi zijn om de sfeer weer te geven en toch nog bewegende voorwerpen/mensen (bv op een party) scherp op de foto te krijgen.
        Ik heb een SB600 flits. Nu komt mijn 'domme' vraag
        Hoe stel ik mijn flits in om te flitsen op het 2e gordijn ? Ik heb nog niet veel verstand van het werken met flits.
        Hier is een artikeltje over diverse flits synchronisaties. In het onderste deel staat e.a. over front- en rear curtain flitsen.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: flitsen op 2e gordijn

          Bedankt voor de link. Heel interessant !!

          Comment


          • #6
            Re: flitsen op 2e gordijn

            Ik vind nergens hoe je kan flitsen op het tweede gordijn op een pentax k100d
            Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

            Comment


            • #7
              Re: flitsen op 2e gordijn

              Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
              Ik vind nergens hoe je kan flitsen op het tweede gordijn op een pentax k100d
              Misschien kan die het niet of niet in combinatie met de gebruikte flitser. En ik heb net bij Pentax gekeken en het staat niet bij de flitsereigenschappen van de camera.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: flitsen op 2e gordijn

                Kan een 400D dit?

                Comment


                • #9
                  Re: flitsen op 2e gordijn

                  Oorspronkelijk geplaatst door ryder Bekijk bericht
                  Kan een 400D dit?
                  Jep, menu, persoonlijke voorkeur (C.Fn) => Puntje 09 op '1' zetten

                  Comment


                  • #10
                    Re: flitsen op 2e gordijn

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                    Jep, menu, persoonlijke voorkeur (C.Fn) => Puntje 09 op '1' zetten
                    Als je dat op uw externe flits doet, moet dat dan ook nog in de camera instellingen gebeuren? Of zijn die camera instellingen enkel voor de interne flitser(wat ik vermoed) ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: flitsen op 2e gordijn

                      Oorspronkelijk geplaatst door VinTie Bekijk bericht
                      Als je dat op uw externe flits doet, moet dat dan ook nog in de camera instellingen gebeuren? Of zijn die camera instellingen enkel voor de interne flitser(wat ik vermoed) ?
                      Geen idee, mijn 420EX is volledig camera-afhankelijk..
                      Doe eens een testje, sluiter op 3 seconden.
                      Gaat er een flits op het begin en op het einde af, dan staat ze op 2nd curtain.
                      Zie je dat alleen de eerste af gaat => 1st curtain

                      Comment

                      Working...
                      X