Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

exif data verdwenen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • exif data verdwenen

    Allen,

    mijn vraag is de volgende:
    Ik laat - voor de foto's die ik op de BD forums wil tonen - steeds de exif data in de foto staan.
    Vanuit mijn bewerkingsprogramma's (LightRoom en Affinity) wordt deze data steeds mee geëxporteerd (in Windows explorer vraag ik : eigenschappen/details en daar staat de data.
    Dan stuur ik de foto naar Windows OneDrive waar ik een share aangemaakt heb zodat iedereen de foto's kan zien. Ook daar zie ik de exif data wanneer ik de foto's met Windows explorer bekijk.
    Daarna open ik de foto in de browser (Windows Edge) en kies voor : Foto insluiten.
    Deze url gebruik ik dan om de foto op het BD forum te plaatsen.
    En kijk, wanneer iemand de exif data van die foto's wil openen zijn die... weg, foetsie, verdwenen, onzichtbaar gemaakt, verdampt, kwijt, verloren, gepakt ?
    Stript de BD website de exif data van de foto's of waaraan zou dat gelegen kunnen zijn ?
    groeten, H.

  • #2
    Re: exif data verdwenen

    ik gebruik Irfanview om het beeld te reduceren naar 1920max. Daar kan ik aangeven of en welke exifgegevens meegestuurd mogen worden. (dan via dropbox naar BD forum) . Tot nu toe geen reclamaties gehad.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: exif data verdwenen

      Ik merk steeds meer en meer dat er hier op BD geen exif gegevens meer verschijnen als ik een foto die hier gepost wordt open met mijn metadata viewer ???
      Gebeurt er dan toch iets met de foto's die op bd gepost worden ...???

      Groeten
      Freddy
      https://fredor2.wixsite.com/my-site

      Comment


      • #4
        Re: exif data verdwenen

        Met de foto's op BD gebeurt niets, tenzij verkleind indien ze te groot zijn. Maar dan staat de originele nog altijd achter de link.
        Voor de rest verschijnen ze zoals ze gehost zijn op de externe servers.

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: exif data verdwenen

          Oorspronkelijk geplaatst door Hans.De.Smaele Bekijk bericht
          Allen,

          mijn vraag is de volgende:
          Ik laat - voor de foto's die ik op de BD forums wil tonen - steeds de exif data in de foto staan.
          Vanuit mijn bewerkingsprogramma's (LightRoom en Affinity) wordt deze data steeds mee geëxporteerd (in Windows explorer vraag ik : eigenschappen/details en daar staat de data.
          Dan stuur ik de foto naar Windows OneDrive waar ik een share aangemaakt heb zodat iedereen de foto's kan zien. Ook daar zie ik de exif data wanneer ik de foto's met Windows explorer bekijk.
          Daarna open ik de foto in de browser (Windows Edge) en kies voor : Foto insluiten.

          Deze url gebruik ik dan om de foto op het BD forum te plaatsen.
          En kijk, wanneer iemand de exif data van die foto's wil openen zijn die... weg, foetsie, verdwenen, onzichtbaar gemaakt, verdampt, kwijt, verloren, gepakt ?
          Stript de BD website de exif data van de foto's of waaraan zou dat gelegen kunnen zijn ?
          groeten, H.
          Je fout zit in het vetgedrukte deel
          Je moet echt een url naar de foto op Onedrive hebben en die hier plaatsen
          Nu gebruik je gewoon de data van de foto, dus enkel de afbeelding en die sluit je dan in in je andere browser
          Waarom zo moeilijk doen ?
          Gewoon de url naar de foto hier plaatsen tussen de haakjes en meer moet je niet doen, dan worden tevens ook alle gegevens doorgegeven omdat je verwijst naar het originele bestand en niet naar een foto grab op een site

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment

          Working...
          X