Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eigen website of ruimte voor foto's op het web

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

    Stack : 1000 GB gratis opslagruimte

    Geen webpagina's denk ik
    Nikon D610

    Comment


    • #32
      Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

      Als fotografie je hobby is en je wilt je niet bezighouden met de leercurve van je website opzetten en onderhouden dan raad ik wix, weebly of squarespace aan. Jammer dat squarespace zo duur is. Heb zelf nog jaren websites gemaakt en onderhouden. Zelf werk ik met wordpress. Maar aangezien fotografie mijn hobby is en ik ook wel graag nog wat aan mijn site sleutel koos ik voor wordpress met siteground als hosting. Maar hoe makkelijk wordpress ook is. Je zult er altijd tijd moeten insteken om het te leren en te beheren.
      https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

      Comment


      • #33
        Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

        Ondertussen heb ik weebly eens bekeken en ziet er goed uit. Gratis tot 500MB opslag en met advertenties. 7 euro per maand als starter zonder advertenties en onbeperkt opslag. 500MB is natuurlijk niet teveel om foto's van goede kwaliteit te tonen (ongeveer 50 foto's of minder).

        Comment


        • #34
          Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

          Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
          Ondertussen heb ik weebly eens bekeken en ziet er goed uit. Gratis tot 500MB opslag en met advertenties. 7 euro per maand als starter zonder advertenties en onbeperkt opslag. 500MB is natuurlijk niet teveel om foto's van goede kwaliteit te tonen (ongeveer 50 foto's of minder).
          Is Weebly strenger geworden? Ik ben verrast. Ik gebruik al lang en ik heb veel meer dan 50 foto’s erop, en totnogtoe heb ik geen enkel cent betaald. Qua advertenties bestaat alleen kleine reclame voor Weebly.

          http://darnaphoto.tk/

          Comment


          • #35
            Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

            Oorspronkelijk geplaatst door Ief Bekijk bericht
            Als fotografie je hobby is en je wilt je niet bezighouden met de leercurve van je website opzetten en onderhouden dan raad ik wix, weebly of squarespace aan. Jammer dat squarespace zo duur is. Heb zelf nog jaren websites gemaakt en onderhouden. Zelf werk ik met wordpress. Maar aangezien fotografie mijn hobby is en ik ook wel graag nog wat aan mijn site sleutel koos ik voor wordpress met siteground als hosting. Maar hoe makkelijk wordpress ook is. Je zult er altijd tijd moeten insteken om het te leren en te beheren Tutuapp 9apps Showbox .
            degene die op zoek is naar een goede investering Ik raad squarespace aan het is waar dat het een beetje duur is, maar ook dat het de beste is
            het blijft mijn mening en bedankt
            Last edited by wahidovic123; 8 december 2018, 09:45.

            Comment


            • #36
              Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

              Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
              Zijn er mensen die de Adobe portfolio functie gebruiken, die bij het CC abo zit?
              ik heb er een site mee opgestart en het blijkt toch vrij goed te werken. de site is nog niet echt uitgebreid, voor mij eenvoudiger dan weebly
              D 7500 > 16/85 > 70/300>105
              https://www.behance.net/joscaeymae0afa
              Grt. Jos

              Comment


              • #37
                Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                Ik heb dit draadje met veel interesse gevolgd en heb uiteindelijk, na enkele van de verschillende mogelijkheden bekeken te hebben, besloten om met Wix van start te gaan. Ik heb in de gratis versie mijn portfolio opgebouwd, met de bedoeling om dan over te schakelen naar het premium combo pakket.
                Ik heb er toch wel wat tijd in geïnvesteerd en heb nu een (nog niet gepubliceerde) site die ik best leuk vind. Groot is echter mijn verbazing als ik mijn site wil bekijken op een tablet dat het formaat niet geschaald wordt, met gevolg dat hetgeen ik ontworpen heb eigenlijk op een tablet niet bruikbaar is. Nog groter is mijn verbazing als ik bij de support van Wix ga kijken en lees dat dit ook niet ondersteund wordt. Wel voor smartphone, maar niet voor tablet. Ik heb mijn ontwerp gedupliceerd en zodanig in het formaat aangepast dat het wel bruikbaar zou zijn op een tablet maar dan worden de getoonde foto's veel te klein.

                Zijn er nog mensen die hier ervaring mee hebben, en hoe hebben zij dit opgelost ?
                Bestaan er pakketten in het genre van Wix die wel de site schalen naar het gebruikte medium ?

                Comment


                • #38
                  Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                  Dat klopt. Nu ben ik bezig met een tweede site op te bouwen met Wix. Deze nieuwe site, nog niet gepubliceerd, zal bestemd zijn voor mensen geïnteresseerd in fotografie. Daarvoor zal ik technische gegevens op de fotografieën plaatsen. Het voordel van deze provider is dat deze site zal multilanguage zijn en de foto’s groter, maar het is alleen voor grote schermen en smartphones geschikt.

                  Mijn eerste site, gemaakt via Weebly, is voor iedereen. De foto’s zijn kleiner, alhoewel kan je de losse foto’s vergroten als ik dat voorzien heb (niet die van een grid). Het is ook mogelijk een link op de foto te plaatsen en dan op vol scherm te bekijken, maar dat is omslachtig. Ik heb geen flauw idee wat kan op een tablet leveren (ik heb geen tablet).

                  Ik wou graag weten wat levert op een tablet. Je kan misschien mijn site openen op je tablet. Kan je me je conclusie doorgeven?

                  http://darnaphoto.tk/

                  Comment


                  • #39
                    Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                    Oorspronkelijk geplaatst door GTrotter Bekijk bericht
                    Dat klopt. Nu ben ik bezig met een tweede site op te bouwen met Wix. Deze nieuwe site, nog niet gepubliceerd, zal bestemd zijn voor mensen geïnteresseerd in fotografie. Daarvoor zal ik technische gegevens op de fotografieën plaatsen. Het voordel van deze provider is dat deze site zal multilanguage zijn en de foto’s groter, maar het is alleen voor grote schermen en smartphones geschikt.

                    Mijn eerste site, gemaakt via Weebly, is voor iedereen. De foto’s zijn kleiner, alhoewel kan je de losse foto’s vergroten als ik dat voorzien heb (niet die van een grid). Het is ook mogelijk een link op de foto te plaatsen en dan op vol scherm te bekijken, maar dat is omslachtig. Ik heb geen flauw idee wat kan op een tablet leveren (ik heb geen tablet).

                    Ik wou graag weten wat levert op een tablet. Je kan misschien mijn site openen op je tablet. Kan je me je conclusie doorgeven?

                    http://darnaphoto.tk/
                    Het is natuurlijk geen antwoord op mijn vragen, maar goed.
                    Ik heb jou site geopend op mijn tablet en het ziet er best OK uit. De foto's zijn soms meer dan schermvullend maar dat werkt niet echt storend.
                    Wat jou site anders maakt dan de mijne is dat jou foto's onder elkaar opgelijst staan en dat je door te scrollen de foto's rollend in beeld brengt. Dat is bij mijn site anders waar de foto's telkens gewisseld worden door het aanklikken van "handlers". Hierdoor wordt er telkens één foto in beeld gebracht.
                    Ik vind deze methode veel rustiger en overzichtelijker. Nadeel is natuurlijk dat er zowel verticale als horizontale beelden zijn. Op mijn desktop komt dit mooi tot zijn recht, maar door het kleinere scherm op een tablet vallen de foto's buiten beeld. Nog erger is dat ook de handlers en bijhorende tekst buiten beeld vallen. Ik kan de website aanpassen zodat het toch grosso modo past op een tablet maar dan worden de foto's te klein op een desktop.
                    Ik heb ondertussen nog wat verder gezocht en heb inmiddels geleerd dat je een "responsive website builder" nodig hebt.
                    Kan hierover iemand mij misschien een tip geven ?

                    Comment


                    • #40
                      Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                      Oorspronkelijk geplaatst door ISO200 Bekijk bericht

                      Ik heb ondertussen nog wat verder gezocht en heb inmiddels geleerd dat je een "responsive website builder" nodig hebt.
                      Kan hierover iemand mij misschien een tip geven ?
                      Met Joomla ging dat, een CMS, en Drupal zal dat ongetwijfeld ook kunnen.
                      Met Wordpress had ik het nog niet geprobeerd, maar blog.lema.be opent perfect op mijn telefoon, dan zal een tablet ook geen probleem zijn.
                      www.lema.be staat dan weer bij Smugmug en ook dat opent perfect op mijn telefoon.
                      Keuze genoeg dus.
                      ...leeg...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                        Oorspronkelijk geplaatst door ISO200 Bekijk bericht
                        Het is natuurlijk geen antwoord op mijn vragen, maar goed.
                        Bedankt voor de test. De bedoeling was vooral de mogelijkheden van Wix vs. Weebly te vergelijken. Elke provider heeft voor- en nadelen. Ik kan wel aanvaarden dat Squarespace de beste is, maar ik betaal niet om mijn foto’s te laten zien. Ik verkoop niets. Alles is gratis te bekomen. Ik heb geen flauw idee over "responsive website builder", sorry.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                          Ik ben ook net gestart met de opzet van een website. Vond ook eerst door het bos de bomen niet.
                          one en wordpress geprobeerd, maar dan toch bij Wix uitgekomen.
                          En die vind ik wel heel gebruiksvriendelijk en vooral gratis.
                          Wat de capaciteit is weet ik niet precies, maar indien je meer wil kan je uiteraard altijd upgraden naar een betalende versie.
                          Keyki

                          When people ask what equipment I use, I tell them my eyes (Ansel Adams)

                          Comment


                          • #43
                            Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                            Oorspronkelijk geplaatst door keyki Bekijk bericht
                            Ik ben ook net gestart met de opzet van een website. Vond ook eerst door het bos de bomen niet.
                            one en wordpress geprobeerd, maar dan toch bij Wix uitgekomen.
                            En die vind ik wel heel gebruiksvriendelijk en vooral gratis.
                            Wat de capaciteit is weet ik niet precies, maar indien je meer wil kan je uiteraard altijd upgraden naar een betalende versie.
                            https://keykigai.wixsite.com/photo
                            Wix is inderdaad gebruiksvriendelijk en laat best wat creatieve vrijheid toe, maar de beperking zit hem in het feit dat de layout zich niet aanpast aan de schermresolutie.
                            Dat heeft geen uitstaans met betalend of niet, Wix ondersteund het gewoon niet, wat ik toch heel vreemd vind.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                              Ik heb in het verleden een beetje zitten prutsen met Dreamweaver en dat ging wel goed.
                              ik heb ooit een site gemaakt voor de treinclub en die vond ik beter dan de huidige website dat op niks meer trekt en niet meer onderhouden wordt. Die sites hebben ooit op One.com gestaan.
                              Nu staat er nog een proefstuk op Users. telenet.
                              Ik hou het liefst sober en zonder veel poespas.
                              Nu werk ik niet meer aan die sites.

                              http://users.telenet.be/RedFalcon/
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Eigen website of ruimte voor foto's op het web

                                Oorspronkelijk geplaatst door ISO200 Bekijk bericht
                                Wix is inderdaad gebruiksvriendelijk en laat best wat creatieve vrijheid toe, maar de beperking zit hem in het feit dat de layout zich niet aanpast aan de schermresolutie.
                                Dat heeft geen uitstaans met betalend of niet, Wix ondersteund het gewoon niet, wat ik toch heel vreemd vind.
                                Deze info klopt niet. Wix bouwt degelijk een "responsive website". Je kan je site zelfs in de builder previewen op de verschillende platformen.
                                Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                                Website - 500px - Instagram

                                Comment

                                Working...
                                X