Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een vraagje voor de Dimage A1 en A2 users

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een vraagje voor de Dimage A1 en A2 users

    Zoals reeds op veel forums en andere sites besproken is...de Dimage toestellen (zowel 5,7 en A1, A2) hebben nogal last van soft beelden. Ikzelf zet reeds de settings op sharpness hard en contrast +1.
    Heeft iemand een idee om de softness nog te verbeteren ?
    Iemand ervaring met RAW pictures ?.
    Graag enige reaktie vanwege de Minolta users, wij zijn duidelijk in de minderheid op dit forum.
    Alle hulp is welkom voor een beginneling zoals ik.
    Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
    Konica Minolta Dimage A2
    Lumix FX-30

  • #2
    Re: Een vraagje voor de Dimage A1 en A2 users

    Over het algemeen kan ik dat wel beamen, dat iets naar het softe neigen.
    Sinds ik een 512MB CF-kaart heb gebruik ik bijna uitsluitend RAW. Veel flexibeler om na te bewerken maar dat benodigd wel meer tijd.
    Qua scherpte kan je dan heel wat verbeteren maar de ervaring leert me dat je daarin soms te ver kan gaan... is echt afhankelijk van foto tot foto.
    Op mijn A1 staan Sharpness op Normal, Contrast op 0, Color op +2.
    Ik gebruik Photoshop CS, makkelijker om je RAW beelden te controleren.
    Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

    Comment


    • #3
      A1

      Hi,

      Ik had tot voor twee maanden een A1, waar ik uiterst tevreden over was.
      In die periode heb ik intensief de Minolta forums gevolgd en de algemene aanbeveling was om geen in-camera settings te doen, maar alles in PS op te lossen. Met Raw heb je dan meer mogelijkheden, zoals PS, PSE 3 of zelfs de Dalibor minolta raw plugin.

      Mijn website(tje) heeft nog overwegend A1 beelden (behalve de map 20D)

      www.milestone.be/pics

      mvg,
      Paul.
      Last edited by DPaul; 28 november 2004, 08:50.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: Een vraagje voor de Dimage A1 en A2 users

        Ik heb nu toch al een hele tijd een A1 en ik kan niet zeggen dat het mij al echt is opgevallen. Maar ik heb er ook nooit echt op gelet.

        Ik heb pas nog een portret van iemand met een A2 gezien, afgedrukt op 20*30 cm en dit was toch echt wel vlijmscherp. Ik weet wel niet in hoeverre dit bewerkt was.

        Ik zou met niet te druk maken over wat er allemaal vertelt wordt of forums, daar is altijd wel iets mis met een toestel. Als je er zelf niet echt last van hebt zou ik gewoon genieten van je Minolta.
        site[/URL]

        Comment


        • #5
          Re: Een vraagje voor de Dimage A1 en A2 users

          Oorspronkelijk geplaatst door kartix
          Over het algemeen kan ik dat wel beamen, dat iets naar het softe neigen.
          Sinds ik een 512MB CF-kaart heb gebruik ik bijna uitsluitend RAW. Veel flexibeler om na te bewerken maar dat benodigd wel meer tijd.
          Qua scherpte kan je dan heel wat verbeteren maar de ervaring leert me dat je daarin soms te ver kan gaan... is echt afhankelijk van foto tot foto.
          Op mijn A1 staan Sharpness op Normal, Contrast op 0, Color op +2.
          Ik gebruik Photoshop CS, makkelijker om je RAW beelden te controleren.
          Een vraagje:

          Kan je RAW beelden van een Dimage direct inlezen in Photoshop CS?.
          Ik heb het nog niet getest..
          __Romain______________________________________________..

          Comment


          • #6
            Re: Een vraagje voor de Dimage A1 en A2 users

            Oorspronkelijk geplaatst door Romain
            Een vraagje:

            Kan je RAW beelden van een Dimage direct inlezen in Photoshop CS?.
            Ik heb het nog niet getest..
            Jazeker.
            En de laatste versie van (het gratis) IrfanView + plug-ins kan ze ook op uw scherm tonen.
            Last edited by kartix; 3 december 2004, 11:25.
            Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

            Comment


            • #7
              Re: Een vraagje voor de Dimage A1 en A2 users

              Ik schiet momenteel uitsluitend met A2 en doe ook wat scharpening nadien. Schiet meestal jpg +raw en bewerk dan voor het net de jpg versie's.
              totnotoe geen klagen omtrent de scherpte. Bij beelden van vlinders in close-up met wazige achtergrond vind ik een beetje fuzzyness en soft wel leuk... om een wat meer dromerig effect te krijgen.

              Je moet maar eens kijken op mijn website of op deze shot, geschoten zonder voorzetlens op macro 200 mm http://www.bytephoto.com/photopost/s...sort=1&cat=607
              Nature close - up :
              http://intruigingnature.photodeck.com//

              Comment


              • #8
                Re: Een vraagje voor de Dimage A1 en A2 users

                is de reaktie over een A200 ook goed?
                ik heb de A200 nog maar pas ,dus eerst effe met de de A200 oefenen vooraleer ik iets kan zeggen over soft of niet.
                maar volgens enkele kommentaren zou de A200 iets beter zijn met de beelden?
                deze konica-minolta is nog vij nieuw op de markt en binnenkort zullen we er al meer over weten.
                Konica-Minolta A200/Canon ixus V

                Comment

                Working...
                X