Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dansshow fotograveren zonder flits op welke stand?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dansshow fotograveren zonder flits op welke stand?

    Ik moet straks een dansshow in een theater fotograveren maar mag daar niet flitsen. Op welke stand kan ik mijn 300D het beste zetten, TV stand dacht ik zelf en welke instellingen zoals ISO en sluitertijden kan ik het beste gebruiken. Er worden wel lampen en licht effecten gebruikt tijdens de show dus daar pak je wel iets van mee en het is natuurlijk een bewegend object wat je fotografeert. Vorig jaar heb ik het op 8oo asa gedaan met een nikon coolpix 995 maar nu twijfel ik welke standen bij de Canon 300D goed zijn Wie heeft er wat advies voor mij

  • #2
    Ik vrees dat ik te laat ben maar ik deed vorige week een theatervoorstelling op 800 iso en stand P. Je hebt dan sowieso nog veel bewogen foto's als het licht niet altijd even stevig is.
    Best wel een statief gebruiken.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Zoals Charles zegt, ik heb het ook gedaan op een Musical, in de P-stand, 400 ISO, en op statief, er is soms wat beweging op de foto's maar geven dan ook weer een extra cachet aan het resultaat.
      Ik heb het geluk gehad tijdens de repititie te kunnen "oefenen"
      Veel geluk.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Barbara
        Ik moet straks een dansshow in een theater fotograveren maar mag daar niet flitsen. Op welke stand kan ik mijn 300D het beste zetten, TV stand dacht ik zelf en welke instellingen zoals ISO en sluitertijden kan ik het beste gebruiken. Er worden wel lampen en licht effecten gebruikt tijdens de show dus daar pak je wel iets van mee en het is natuurlijk een bewegend object wat je fotografeert. Vorig jaar heb ik het op 8oo asa gedaan met een nikon coolpix 995 maar nu twijfel ik welke standen bij de Canon 300D goed zijn Wie heeft er wat advies voor mij
        Ik heb die dansshow trouwens 4 en 5 juni dus elk advies is welkom. Op de P stand en dan 800 asa kan ik ook proberen heb op 4 juni de generale dus kan daar inderdaad ook wat oefenen en uitproberen. Vorig jaar had ik prima foto's zowel digitaal als analoog (digitaal zelfs beter)

        Comment


        • #5
          in ieder geval hoge ISO (800 of meer)
          je kan ook es op M-stand proberen
          je neemt dan de kleinst mogelijke f-waarde
          en je probeert enkele sluitertijden uit
          zodat de bewegingen ni te fel zijn
          tenzij je voor dat effect gaat natuurlijk
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment

          Working...
          X