Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D100...jpeg oplapper...;-)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D100...jpeg oplapper...;-)

    tijdens het lezen op dslr nikon forum vond ik 'n tooltje wat handig lijkt te zijn om je foto's wat op te lappen...
    bv: de iet of wat softere jpegs van 'n D100...
    je kan je eigen profielen maken of de 2 die erbij zijn 'n beetje aanpassen...
    batch processing en vooral tis gratis...

    ff uitgetest, werkt goed...

    http://www.applied-maths.com/paul/photocontrol.zip

  • #2
    dank voor de tip, ik zal em straks thuis uitproberen.

    Comment


    • #3
      aha,dat ziet er inderdaad leuk uit.Nu heb ik al een leuk progje,captureprog,de Ned.handleiding.....maar nog steeds geen camera

      Snap wel niet hoe je zo'n profiel moet maken of veranderen?

      Danny's Photosite

      Comment


      • #4
        Originally posted by roadrunner
        aha,dat ziet er inderdaad leuk uit.Nu heb ik al een leuk progje,captureprog,de Ned.handleiding.....maar nog steeds geen camera

        Snap wel niet hoe je zo'n profoiel moet maken of veranderen?


        "auto process image" uitvinken en dan beland je in 'n menu met preview en alle instellingen...daarna kan je dat profiel gewoon wegsaven...

        Comment


        • #5
          Bedankt voor deze gouden tip.
          Werkt echt gemakkelijk en je foto is duidelijk verbeterd.

          Comment


          • #6
            zit een .exe bestand bij, vindt de iMac niet leuk.
            Jammer.

            Comment


            • #7
              Knap programma, bedankt !!!
              Nikon D300 ♣ Nikkor 18-70mm f3.5-4.5 ED DX ♣ Nikkor 50mm f1.8 D ♣ Nikkor 70-200mm f2.8 VR ♣ Sigma 150mm f2.8 EX DG HSM APO Macro ♣ SB-600 ♣ Kenko AF ext. tubes 12,20,36mm
              www.bartvo.be

              Comment


              • #8
                Originally posted by w00ha

                "auto process image" uitvinken en dan beland je in 'n menu met preview en alle instellingen...daarna kan je dat profiel gewoon wegsaven...
                Superprogje!Bedankt hoor!
                Danny's Photosite

                Comment


                • #9
                  ??? oplappen ???

                  Mijn jpegs zijn toch scherp genoeg, als ik print kan je elke haarpunt zo scherp herkennen, ik denk niet dat ik ooit foto's heb aangescherp voor 300 DPI printwerk ...

                  Als ik een jpg verklein en op web post, gebruik ik af en toe een minimale verscherping, hangt af van de inhoud van de foto ...

                  MAAR, scherpte hangt natuurlijk ook af van :

                  - lenskwaliteit
                  - sluitersnelheid
                  - bewinging v.d. fotograaf
                  - enz...

                  Maar als ik dan toch een vergelijk moet maken, mss zijn de uit de camera jpgs van een D100 net niet die van een Canon D60 bv maar daar stoor ik me niet aan ... ik werk meestal RAW en daar zit voor mij het verschil misschien ... alhoewel in jpeg de foto's toch ook best aardig scherp zijn ...

                  Misschien is het wel een persoonlijke mening die iedereen op nahoudt, wie weet

                  Comment

                  Working...
                  X