Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cursus (studio)belichting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cursus (studio)belichting

    Ik zie hier bij collega's ook vaak vragen passeren rond studiobelichtingstechnieken enzo. Het is blijkbaar allemaal niet zo makkelijk en ook minder toegankelijk.

    Een landschapfoto kan je makkelijker oefenen.
    Als je niet direct een model voor handen hebt, blijft het allemaal wat theoretisch.

    En er is ook een grote afhankelijkheid van materiaal. Allemaal leuk studio-opzetten met 3 flitsen en difussiepanelen, reflectors, lichtmeters,... enzo maar ik heb die niet. Ik heb momenteel een SB600, een paraplu en een witte muur die ik als reflector kan gebruiken. Niet dat ik daar niets mee kan bereiken natuurlijk...
    Dan heb je nog de manier van aansturing. Ook heel wat manieren en vaak ook weer materiaalafhankelijk. Ik kan het creative lighting system van Nikon gebruiken maar dit werkt alleen maar met Nikon materiaal. Ga ik naar een andere flits dan is het weer anders werken.

    Tenslotte heb je de ervaring en inzichten die je typisch krijgt door het gewoon te doen.

    Bref, dit is echt wel een domein waar ik het interessant zou vinden om een praktijkgerichte cursus in te volgen van een persoon die in de praktijk staat. Ik woon in regio Gent.
    Weet iemand van een dergelijke cursus bij voorkeur in mijn regio?

  • #2
    Re: cursus (studio)belichting

    Hier ook interesse in wat meer uitleg..
    Ik heb nu drie halogeenbreedstralers, 3 reflectiepanelen, zelfgemaakte paraplu en binnenkort zelfgemaakte softbox..

    Hoe moet de achtergrond (wit papier) juist opgelicht worden enzo?
    Last edited by Mathieu; 17 juli 2006, 11:02.
    >> PHOTOGRAPHY BLOG || CONTACT ME

    Comment


    • #3
      Re: cursus (studio)belichting

      mja,heb hier ook een topic over gestart,blijkbaar is er meer en meer vraag achter hier op het forum.

      (tis nog geld mee te verdienen voor diegene die zo'n curcus wil geven,clienteel genoeg denk ik )
      website: www.stijnboelens.com

      Comment


      • #4
        Re: cursus (studio)belichting

        ik heb hier een boekje over licht en belichting liggen, het boek begint bij de
        essentie van wat licht is, en bouwt zo verder op ... tegenlicht enzo worden allemaal mooi uitgelegd, en hoe je het aanpakt bij het fotograferen.

        het boek is getiteld "Digitale fotografie Licht en Belichting" en is van Michael Freeman. uigeverij Librero - ISBN 90-5764-635-8

        ik denk dat ik het in de fnac heb gekocht voor 10 euro ofzo...

        en voor mensen die mss al wat verder staan, of anderen die studio interesses hebben : http://www.fredmiranda.com/forum/topic/144181/0
        warning : dit topic op Fred Miranda is al meer dan 200 pages lang, én het is verdomd verslavend eens je begint te lezen, de eerste paginas werken de fotos mss al niet meer, maar op één van de laatste 10 paginas vind je een link naar de backups in PDF formaat !

        Have a blast
        Canon Eos 40D + 70-200 f2.8 + 24-70 f2.8 + 50mm 1.8 + 18-55 + 28-90 + 75-300 USM III + Speedlite 420EX
        http://www.inframe.be

        Comment


        • #5
          Re: cursus (studio)belichting

          Oorspronkelijk geplaatst door Olli4
          en voor mensen die mss al wat verder staan, of anderen die studio interesses hebben : http://www.fredmiranda.com/forum/topic/144181/0
          warning : dit topic op Fred Miranda is al meer dan 200 pages lang, én het is verdomd verslavend eens je begint te lezen, de eerste paginas werken de fotos mss al niet meer, maar op één van de laatste 10 paginas vind je een link naar de backups in PDF formaat !
          Pagina 201
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

          Comment

          Working...
          X