Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concertfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Concertfotografie

    Hallo,

    ik heb de mogelijkheid om binnenkort op een plaatselijk concert foto's te gaan nemen. Het gaat toch wel over degelijke groepen als buscemi, fun loving criminals & discobar galaxy.
    Ik zie hier in evenementen vaak erg knappe resultaten. Ik ben ook wel benieuwd wat ik er van zou kunnen bakken.
    Ik moet het echter doen met hetvolgende materiaal: 28-135mm IS USM en de canon 10-22mm.

    Ik weet... Dit zijn niet echt lichtsterke lenzen maar kan ik er toch al iets mee?
    Welke instellingen raden jullie aan?
    Welke tips en/of hints kunnen jullie me nog geven?

    Vriendelijke groeten,

    Philippe
    http://www.philippeswiggers.be

  • #2
    Re: Concertfotografie

    Kijk hier eens: http://www.belgiumdigital.com/tips/articleid/256

    Comment


    • #3
      Re: Concertfotografie

      strandfuif glabbeek dus

      Comment


      • #4
        Re: Concertfotografie

        Ik heb het gisteren (ondertussen eergisteren) voor het eerst geprobeerd bij het gratis concert van Avril Lavigne in Brussel, ook zonder echt lichtgevoelig objectief,
        maar de foto's lijken me toch redelijk te zijn. (Canon 55-200mm van in pakket)
        Weliswaar ook veel mislukte foto's, da's begrijpelijk, zeker als je tussen het publiek staat, ook al is dat op één van de eerste rijen.

        Hoge ISO-waarde, meestal 800 of 1600 (met ruisonderdrukking), AV-stand om zo groot mogelijke diafragma-opening te krijgen en dus zelf in te stellen, sluitertijd deed het toestel zelf.
        Een fotograaf hoeft geen trofeeën te winnen, hij maakt z'n juweeltjes zelf.

        Comment


        • #5
          Re: Concertfotografie

          wel, wegens gebrek aan een lichtsterke tele, zal ik bij suikerrock proberen op de voorste rij te geraken, mijn ef 100mm 2.8 opzetten en hopen dat ie ver genoeg gaat voor leuke prenten...

          Av modus met hoge ISO is volgens mij ook de manier van werken...

          en denk ik, continuous shooting mode en AI Servo AF mode?
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: Concertfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
            wel, wegens gebrek aan een lichtsterke tele, zal ik bij suikerrock proberen op de voorste rij te geraken, mijn ef 100mm 2.8 opzetten en hopen dat ie ver genoeg gaat voor leuke prenten...
            Toch lichtsterk genoeg en bovendien een aangenaam telebereik
            Canikon 40D - D200, D300

            Comment


            • #7
              Re: Concertfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
              Toch lichtsterk genoeg en bovendien een aangenaam telebereik
              ik bedoelde eigenlijk een lichtsterke telezoom in de aard van 70-300mm
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Concertfotografie

                Heb je dit persé nodig ? Je kan op 100 mm ook mooie plaatjes schieten (meestal werk ik op 85 mm, weliswaar een F1.8)
                Vergeet ook niet als je een tele bij 200 mm of meer gebruikt de sluitersnelheid navenant hoger dient te zijn
                Canikon 40D - D200, D300

                Comment


                • #9
                  Re: Concertfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                  Heb je dit persé nodig ? Je kan op 100 mm ook mooie plaatjes schieten (meestal werk ik op 85 mm, weliswaar een F1.8)
                  Vergeet ook niet als je een tele bij 200 mm of meer gebruikt de sluitersnelheid navenant hoger dient te zijn
                  ik weet dat je op 100mm hele mooie plaatjes kan schieten maar dan moet je sowieso een stuk dichterbij staan en
                  dat is niet steeds zo evident wil ik maar zeggen.
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Concertfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                    ik weet dat je op 100mm hele mooie plaatjes kan schieten maar dan moet je sowieso een stuk dichterbij staan en
                    dat is niet steeds zo evident wil ik maar zeggen.
                    Is foto's maken met een SLR op suikerrock toegestaan? Dit is toch een betalend festival?
                    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Concertfotografie

                      Oorspronkelijk geplaatst door FJRrider38 Bekijk bericht
                      Is foto's maken met een SLR op suikerrock toegestaan? Dit is toch een betalend festival?
                      ik heb hem vorig jaar binnengesmokkeld en dat zal dit jaar niet anders zijn

                      ik stond toen met een geleende tele voor de PA en heb toch niemand horen klagen.
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment

                      Working...
                      X