Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

communieshoot motors

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • communieshoot motors

    Ik moet binnenkort een communieshoot doen van mijn petekindje. deze gaat met motors. We hebben al een deel motors, maar nu ben ik op zoek naar tips

    hoe kan ik mijn petekindje bij 1 of meederen motors plaatsen.

    ik heb al heel wat idee's maar heb jij er ook ?

    1 kind
    3 of 5 of 6 motors
    locaties staat nog niet vast maar we denken aan een voetbalveld met een bos en een straat met weilandschap kort bij elkaar
    photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

  • #2
    Re: communieshoot motors

    Waar ik vooral voor zou zorgen is dat de foto om je petekind gaat en niet om de motors...
    Al doende leert men...

    Flickr

    Comment


    • #3
      Re: communieshoot motors

      Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
      Waar ik vooral voor zou zorgen is dat de foto om je petekind gaat en niet om de motors...
      volg ik 100%
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: communieshoot motors

        Ik snap het ook niet goed zun.
        Een kleine met volwassenen-toys?
        Is het niet de kunst van de fotograaf om een kind net zo op de plaat te zetten dat je kan inleven in de leefwereld van het kind?
        Er zijn hier op het forum al kinderfotos gepasseerd met sportautos, oldtimers, treinen, oude werkplaatsen ,....
        Geen enkele van dat soort was goed!!! Waarom? omdat wat je toevoegt aan de foto geen meerwaarde is maar een contradictie.
        Kinderen poseren ook slecht als ze er niet in geoefend zijn en uit hun normale doen zijn.

        Comment


        • #5
          Re: communieshoot motors

          Tja, ook in dit geval geldt: het klantje is koninkje. Het moet haar/zijn aandenken worden aan een feestelijke gebeurtenis in zijn leven.

          Om als fotograaf enige voldoening aan zo'n shoot te hebben, zou ik zeker foto's maken waarin die motoren eerder een bijrol spelen. Misschien vindt de familie die wel het mooist.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: communieshoot motors

            Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Ik snap het ook niet goed zun.
            Een kleine met volwassenen-toys?
            Is het niet de kunst van de fotograaf om een kind net zo op de plaat te zetten dat je kan inleven in de leefwereld van het kind?
            Er zijn hier op het forum al kinderfotos gepasseerd met sportautos, oldtimers, treinen, oude werkplaatsen ,....
            Geen enkele van dat soort was goed!!! Waarom? omdat wat je toevoegt aan de foto geen meerwaarde is maar een contradictie.
            Kinderen poseren ook slecht als ze er niet in geoefend zijn en uit hun normale doen zijn.
            En jij weet nu al dat het kind geen zaken heeft met motoren?
            Mijn schoonbroer reed van zijn 6 jaar rond met crosserkes...

            Mijn neef, reed van zijn 7jaar altijd mee met zijn vader (en die zijn club).

            beiden hadden dus duidelijk affaire met die "volwassenen-toys".
            waarom altijd zo'n oogkleppen?


            afhankelijk hoe goed je de mensen met hun motoren kent kan je hem bv op 2 motoren (op het zadel) laten staan.
            Of al liggende (rug op tank/ poep op zadel/ voeten naar achterkant van de motor).

            veel hangt ook af van welke type motoren natuurlijk...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #7
              Re: communieshoot motors

              Het kind in kwestie heeft zelf gevraagd voor motors bij op de foto's ik voldoe aan zijn wensen. Senna kent zelfs die ene verongelukte motorrijder ik kan zelfs zijn naam niet onthouden
              en voor een kind van 6 vind slim.

              Zijn vader heeft zelf een motor, die gaat natuurlijk ook mee.

              Ik heb 2 harleys en 2 gewoon baanmachienes GEEN CROSSERS

              Het moet simpel zijn met senna in de hoofdrol.

              Klantje is al koning = motors. verder denk ik da we daar eens moeten zien wa senna zelf ook gaat willen.

              wat ik vroeg was gewoon tips voor poses geen commentaar van da kan niet met een kind want zoiets kan alleen komen van iemand die zelf geen kinderen heeft.
              photography isn't about capturing a moment forever because pictures fade with time. photography is about seeing all the little things in life and showing others

              Comment


              • #8
                Re: communieshoot motors

                Oorspronkelijk geplaatst door pinkmetalchick Bekijk bericht
                Het kind in kwestie heeft zelf gevraagd voor motors bij op de foto's ik voldoe aan zijn wensen. Senna kent zelfs die ene verongelukte motorrijder ik kan zelfs zijn naam niet onthouden
                en voor een kind van 6 vind slim.

                Zijn vader heeft zelf een motor, die gaat natuurlijk ook mee.

                Ik heb 2 harleys en 2 gewoon baanmachienes GEEN CROSSERS

                Het moet simpel zijn met senna in de hoofdrol.

                Klantje is al koning = motors. verder denk ik da we daar eens moeten zien wa senna zelf ook gaat willen.

                wat ik vroeg was gewoon tips voor poses geen commentaar van da kan niet met een kind want zoiets kan alleen komen van iemand die zelf geen kinderen heeft.
                met de harleys zou ik de tips die ik hierboven gaf (liggen op de motor) proberen.
                baanmachienes weet ik niets meer mee natuurlijk, hangt af, (touring/chopper/naked/racer/bagger/streetracer/flat track/... )
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: communieshoot motors

                  Ik zou oppassen dat er geen discrepantie ontstaat tussen de kleren en de motor, ik bedoel : geen ruige motoren met "brave" kleren.
                  Laat het kind verder ook eens plaatsnemen (armpjes te kort, beentjes te kort) op een beest van een motor, geeft altijd leuke effecten.

                  Ik zit er hier ook weer eens mee, als ik wou zorgen voor de foto's van een 1e communicant... terwijl de ouders zelf geen ideeën hebben die verder reiken dan "levensboom".
                  En ik die zo graag de originaliteit bespeel ....

                  Een tijd geleden nog zoiets, het moest in het kader staan van de muziek en de ouders hadden geen idee. Ik heb toen een reuzegrote solsleutel geplooid en we zijn hier de bossen ingetrokken. "En eeuwig zingen de bossen, op -datum- zingen we mee".
                  Mijn dochter was 12 en houdt veel van tekenen, schilderen en Zweden, ik heb toen een grote spiegel op een statief gezet terwijl ze daar gestyleerde rendiertjes op schilderde, ik zag haar gezicht toen in de spiegel met scherpstelling op haar grijsgroene ogen. "De ogen zijn de spiegels van de ziel". Dat was nog in mijn analoge periode, makkelijk was anders. Kan je iets met dit soort reflecties in motoren ? Moeten het ook echte motoren zijn ? Gulliver in motorland ??? Of geef hem zeker een accessoire in handen : een band, een sleutel, een helm, die handen zijn altijd het moeilijkste. En waarom eens niet met vuile handen ? Maar ja hé de ouders willen dan dat de comunniekleren er goed op staan... In feite heb ik wel ideeën genoeg hoor, alleen is de uitvoering niet altijd simpel. Mijn zoon was bezeten van James Bond, ik ben toen in een videotheek zo'n kartonnen bond gaan lenen die moest dienen als achtergrond, iedere vriend kreeg toe een gepersonaliseerde foto waarop, hij telkens iets anders vasthield : een ei voor de eierboer "for Louis and Rita only", een baksteen "for Paul and Caroline only", een kettingzaag "for Marc and Beatrijs only" en ga maar door. Er is toen aardig wat afgelachen geweest nadien. Bij de geboortes vroegen de verpleegsters als ze een kaartje mochten hebben omwille van de originaliteit. Tot op heden hangen we nog de originele uit bij het maken van onze eindejaarskaarten, slechts enkelen hier weten waarover ik spreek.
                  Veel succes, ik vraag me zelf af wat ik ga doen met die oer-uitgemolken-levensboom... ik wil toch ook ergens wel herkenbaar zijn in de foto.
                  Yggdrasil, de oereik uit de Edda van Snorri Sturluson, heeft er iemand zo'n boom staan ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: communieshoot motors

                    Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                    ... ik wil toch ook ergens wel herkenbaar zijn in de foto. ...
                    Hét moment om die Nikkor 6 mm van Geert te lenen. Schroef die op je DF, geef ze aan de communicant en maak daar een foto van.

                    Wedden dat je herkenbaar bent?
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #11
                      Re: communieshoot motors

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Hét moment om die Nikkor 6 mm van Geert te lenen. Schroef die op je DF, geef ze aan de communicant en maak daar een foto van.

                      Wedden dat je herkenbaar bent?
                      Josjosjos, je bent te gedreven. Die 6 mm van Geert op mijn Df aan een communicant geven, dat MEEN je toch niet
                      Overigens : dan zal ook die communicant met de stalen spieren niet meer zichtbaar zijn op mijn foto, wegens één en al glas.

                      Comment


                      • #12
                        Re: communieshoot motors

                        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Josjosjos, je bent te gedreven. Die 6 mm van Geert op mijn Df aan een communicant geven, dat MEEN je toch niet
                        Overigens : dan zal ook die communicant met de stalen spieren niet meer zichtbaar zijn op mijn foto, wegens één en al glas.
                        Bang dat die communicant een foto van U zal maken Paul, daar sta je op met een dikke neus en kromme beentjes... :-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: communieshoot motors

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                          Tja, ook in dit geval geldt: het klantje is koninkje. Het moet haar/zijn aandenken worden aan een feestelijke gebeurtenis in zijn leven.

                          Om als fotograaf enige voldoening aan zo'n shoot te hebben, zou ik zeker foto's maken waarin die motoren eerder een bijrol spelen. Misschien vindt de familie die wel het mooist.
                          Inderdaad Jos, als de motoren het geheel gaan overheersen ben je verkeerd bezig.

                          Comment


                          • #14
                            Re: communieshoot motors

                            Dubbelpost.

                            Comment

                            Working...
                            X