Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Captur module pro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Captur module pro

    Heeft iemand ervaring met het instellen van de Module pro van Captur ? Ik probeer voor het eerst dat ding uit om met behulp van een laserstraal druppels te fotograferen (juist:Corona bezigheid). Ik vind ook op het net wel enkele video's maar nergens een die precies uitlegt hoe dat ding werkt.
    Ik gebruik de laserstraal van een afstandsmeter (of is dit mijn zwak punt ?), ik richt de straal op de sensor in het midden van de Captur, maar bij het doorbreken van de straal gebeurt er niets. Als ik op de grote ronde knop duw, gaat de flits wél af. Dus de beide (module pro en receiver) zijn wel degelijk synchroon, maar het onderbreken van de laserstraal geeft geen reactie. Misschien doe ik iets fout bij het instellen van de module pro, maar ik vind nergens een deftige uitleg hoe je dat moet doen. Ook de handleiding is hier niet echt duidelijk.....

  • #2
    Re: Captur module pro

    Op Dropcatch.nl kun je bieden op .nl quarantaine domeinen. Voor de winnaar van de veiling gaan we proberen de domeinnaam te registreren zodra deze vrij valt. Je betaalt uiteraard alleen als dat gelukt is.

    Hier vind je een korte beschrijving.

    Comment


    • #3
      Re: Captur module pro

      Probeer eens de gevoeligheid aan te passen,en de afstand tussen je laserbron en de sensor te verkleinen.Laser exact op het venstertje plaatsen.Omgevingslicht verminderen.
      Normaal moet bij onderbreken van de straal,je flits afgaan.
      Of je daarmee waterdruppels kunt fotograferen??? Gebruik liever melk,waarschijnlijk,meer opaciteit en beter onderbreken van de straal.
      Reageert hij goed op geluidstrigger??
      Indien niet,dan moet er toch iets zijn in de connectie met de flits.
      Last edited by demuro; 1 april 2020, 14:01.

      Comment


      • #4
        Re: Captur module pro

        Bedankt voor de snelle respons ! Ik ga ermee aan de slag in een minder lichte ruimte, misschien was dat het probleem, want bij mijn opstelling is de laserstraal constant, het lichtje brandt groen, maar het omgevingslicht is misschien te fel.
        Ik ben nog niet toe aan het uitkiezen van de vloeistof, nu eerst proberen om het systeem te doen werken. Ik laat iets weten als er beterschap is !

        Comment


        • #5
          Re: Captur module pro

          Heb even verder nagekeken,en ik denk niet dat jij de gevoeligheid kunt instellen.Voor geluid vind ik het wel,maar voor laser.???
          Ik heb een Miops,maar dat is geen zier beter.Het blijft altijd wat bricoleren om de juiste instelling te vinden.

          Comment


          • #6
            Re: Captur module pro

            Eerste succesje: de flits is afgegaan door de laserstraal te onderbreken ! Ik was het systeem aan het proberen op mijn bureau, mét het PC scherm aan en nog wat ander kunstlicht. Alles gedoofd en ja hoor: het lukte. In de tekst staat dat een goedkope laserpen niet werkt. Ik gebruik dus een laser-afstandsmeter met constante laserstraal, afstand met de module pro op ong. 15 cm, en bij onderbreken met mijn hand ging de flitser af ! Ik denk ook niet dat je bij laser de gevoeligheid moet/kunt instellen, wél precies richten natuurlijk. Nu nog wat oefenen met de latentie tijd....
            Thanks voor de support !

            Comment


            • #7
              Re: Captur module pro

              Voor druppelsrobleem met water.Te doorzichtig denk ik.
              De meeste filmpjes zijn gemaakt met eerder opake vloeistoffen.Coupeert waarschijnlijk beter de laserstraal.
              Ik ben blijven hangen bij het water,met gering succes.Heb het toen gelaten voor wat het was.
              Melk etc. heb ik nooit gebruikt.
              Succes ermee,en laat misschien iets weten van je ervaringen.

              Comment


              • #8
                Re: Captur module pro

                Zal ik zeker doen !

                Comment


                • #9
                  Re: Captur module pro

                  Intussen een 'constructie' ineen geknutseld, alles werkt. Belangrijk: weinig omgevingslicht, stabiele opstelling (laserstraal moet onafgebroken op de juiste plaats terecht komen). Ik heb nogal wat tijd gestoken in het ineensteken van mijn opstelling, maar in de plaats krijg je voorspelbare situaties. Mijn zwakste punt nu nog, is het controleren van de druppels. Ik wacht nog op een kraantje zoals die gebruikt worden bij infusen, die zijn goed regelbaar en dus voorspelbaar. Er zijn natuurlijk toestellen te vinden die dat perfect regelen, maar ik verkies de 'artisanale' versie, materiaal uit de sloop dat weer bruikbaar wordt voor mijn 'machien'. De vloeistof maakt niets uit voor de laserstraal. Ik gebruik nu gewoon water, en de Captur is gevoelig genoeg om te reageren ook op een doorschijnende waterdruppel. En dan maar 'spelen' met de latentietijd om de mooiste effecten te bekomen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Captur module pro

                    Latentietijd:S=GT²:2.
                    Je kent dat nog wel uit de fysica.
                    T moet je rekening houden met de shutter lag van je camera.Tijd tussen contact en opname.
                    Stuur je een flits aan in donkere ruimte met sluiter open:geen probleem.
                    Activeer je de camera,dan moet je die tijd aftrekken van je latentie tijd.
                    Je kunt de spiegel opklappen om die tijd te verkorten.
                    Ben je altijd te laat,dan moet je de laserstraal en receptor verhogen tov van raakvlak,en krijg je meer tijd.
                    Gaat over milliseconden,maar mijn oude mk 1 IIN heeft een shutterlag van 40 milliseconden,mijn 5D en 70D zitten rond de 80 milliseconden.Dus het dubbel.
                    En met dat formuletje,kun je zien dat het toch wel een verschil maakt.
                    Maar dat is allemaal theorie,in praktijk is het wat proberen,maar het helpt toch om in de omtrek te komen.
                    Last edited by demuro; 5 april 2020, 17:37.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Captur module pro

                      [IMG][/IMG]
                      De formule is mij niet vreemd, maar is wel diep begraven in mijn oude geheugen..... Ik doe het met de sluiter open, zodat de flits de druppel 'bevriest'. Hier een voorbeeld van een vallende druppel.....
                      Bedankt voor de interesse !
                      Last edited by fddent; 7 april 2020, 12:49.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Captur module pro

                        'k wil deze ook aankopen, maar twijfel of je met het ontbreken van een degelijke handleiding alles uit het toestel kan halen.
                        Bovendien vraag ik me af of je er HDR foto's kan met maken

                        Comment

                        Working...
                        X