Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D probleem

    Beste forumvrienden,

    ik heb sinds een aantal jaar een Canon EOS 7D.
    Nu is deze gevallen toen hij op statief stond. Hij is recht op de lens en zijn uv filter gevallen.
    De filter is gebroken, maar de lens zag er ok uit.

    Nu, toen ik mijn foto's begon te bewerken merkte ik dat sinds de val mijn foto's aan de linkerhelft niet meer zo scherp zijn.
    Heb met andere lens getest, en het blijkt hetzelfde te zijn.
    dus de val zal wel degelijk iets stuk gemaakt hebben.

    Mijn vragen aan jullie:

    - loont het de moeite om deze nog binnen te steken ergens om te maken?
    - waar zouden jullie hem binnen doen?

    ik gebruik hem nu wel regelmatig voor mijn bijberoep dus ik moet wel degelijk een beslissing pakken of ik hem laat herstellen of een nieuwe moet aanschaffen.

    thanks

    Dimitri
    Canon EOS 7D + Canon 580EXII - Canon 18-135mm - Tokina 10-17mm FishEye - Sigma 10-22mm - Tamron 28-200mm

  • #2
    Re: Canon 7D probleem

    misschien is de lensmount van de camera ietsje scheef gaan staan waardoor je foto's niet helemaal scherp zijn. Mogelijk kan je dat compenseren met een kleiner diafragma te gebruiken maar dan kan je natuurlijk weer geen gebruik maken van de volle opening van je objectief. Indien verder diafragmeren helpt zou je de camera als backup kunnen houden.
    Zelf zou ik niet voor een herstelling maar voor vervanging gaan.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D probleem

      Ik heb het ook meegemaakt met een analoog toestel nog in de tijd.
      Camera stond op statief en de hond liep de boel omver. Resultaat was dat de mount scheef zat.
      Ik denk dat herstellen zelfs geen optie meer is in dat geval wegens te duur.

      Als je nu kijkt naar de prijzen van een 7D2 dan is het een goed moment om die te kopen. Heb je per direct ook een upgrade mee.

      Comment

      Working...
      X