Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5Div verbinden met iPhone MET draad

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 5Div verbinden met iPhone MET draad

    hoi, graag had ik geweten of het mogelijk is om m'n camera bedraad te verbinden met m'n iPhone. Dus zonder wifi
    omdat ik tegenwoordig veel in kerken en musea fotografeer (wegens gebrek aan concerten)
    en meestal is er daar geen wifi
    soms leg ik mijn camera op de grond om zo het plafond te kunnen fotograferen
    merci,
    Michel
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

  • #2
    Re: Canon 5Div verbinden met iPhone MET draad

    Heeft die geen zelfontspanner?

    Comment


    • #3
      Re: Canon 5Div verbinden met iPhone MET draad

      merci Pol, Ja die heeft idd een zelfontspanner (en ik heb een 'bedrade' en een draadloze afstandsbediening)
      maar wanneer m'n camera met z'n rug op de grond ligt, kan ik niet deftig scherpstellen en ook het middelpunt van de foto niet goed passen.
      en wanneer ik alles via m'n smartphone doe, kan dat wel.
      zoals bvb met deze van Sint-salvatorskathedraal in Brugge
      ik probeer...
      mijn Fijsboecq en mijn flickr

      Comment


      • #4
        Re: Canon 5Div verbinden met iPhone MET draad

        Je hebt geen externe wifi nodig, camera kan zelf verbinding opbouwen. Als het goed is heb je ook een apart boekje: wifi functie instructiehandleiding bij de camera gekregen, daar staat in hoe dit werkt.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 5Div verbinden met iPhone MET draad

          ahaa, aan dat boekje heb ik idd nog niet aan gedacht. Maar ik weet zelfs niet of dat er bij was, want ik vind het niet; en ik gooit niets weg. Gelukkig bestaat dat online ook. Merci, zal direct eens kijken
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment


          • #6
            Re: Canon 5Div verbinden met iPhone MET draad

            Oorspronkelijk geplaatst door pcs Bekijk bericht
            Je hebt geen externe wifi nodig, camera kan zelf verbinding opbouwen. Als het goed is heb je ook een apart boekje: wifi functie instructiehandleiding bij de camera gekregen, daar staat in hoe dit werkt.
            hey pcs, blijkbaar lukt dat niet met een i phone. Heb hier al enkele uurtjes geprobeerd en geprobeerd.
            toe zag ik het volgende op canon.be/apps/canon-camera-connect:
            "Om NFC te gebruiken, moet je een NFC-compatibele Android-smartphone (OS 4.0 of hoger) hebben."

            jammer, en raar
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: Canon 5Div verbinden met iPhone MET draad

              NFC heb je niet nodig. Je moet op uw camera via de wifi settings een access point opzetten.
              Als dit draait moet je op uw IPhone een verbinding maken met dit wifi access point en dan pas moet je de camera connect app opstarten.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 5Div verbinden met iPhone MET draad

                NFC is inderdaad niet nodig, je kunt in de camera een verbinding opzetten maar je hebt wel de canon camera connect app nodig. Weet niet of deze ook verkrijgbaar is voor iPhone, zelf gebruik ik Android.

                Comment

                Working...
                X